AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #1 Skrevet 26. januar 2018 Er det noen her som sitter på noen gode råd til hvordan man kan slutte å småspise? Jeg er relativt slank og har ikke noe problem med vekta mi. Jeg spiser fire hovedmåltider stort sett hver dag. Er ellers aktiv. Men jeg småspiser heeele tiden, og det er ikke det at jeg er redd for å gå opp i vekt, men jeg får så vondt i magen av det. Blir oppblåst og rar, og mister appetiten på ordentlig mat. Men jeg må liksom småknaske på noe hele tiden... Nøtter, drops, en ostebit her, en halv vaffel der. Må liksom ha noe i munnen Vil gjerne få slutt på den uvanen. Hjelp! Anonymkode: 2682d...cbb 1
Pringle Skrevet 26. januar 2018 #2 Skrevet 26. januar 2018 Du får appetitt på ordentlige måltider når du holder deg til ordentlige måltider. Du kan si til deg selv at du er ikke en person som småspiser. Det funker for meg, men jeg aner ikke om det vil funke for deg. Rutiner med tannpuss er veldig vanskelig uten en rutine med måltider, og tannpuss burde sette en naturlig barriere mot småspising. Men alt er avhengig av innstilling.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 Spiser du nok til måltidene, da? Og hva spiser du vanligvis? Dette har mye å si for lysten til å småspise. Jeg småspiser iblant litt mellom måltidene, særlig om jeg har studiedager, men jeg synes det er helt greit. For meg går det i grønnsaker og frukt, og kanskje noen mandler. Hvis jeg skal unngå det er mitt viktigste tips å spise store, næringsrike måltider, spesielt nok fett og protein. Jeg sørger for å drikke nok vann, tilpasser måltidsrytmen min etter sultfølelsen, og dersom jeg er fysen (selv om jeg ikke egentlig er sulten) tar jeg en kopp te eller kaffe. Nok søvn er også helt essensielt for å holde appetitten i sjakk. Anonymkode: 4885a...f0f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #6 Skrevet 28. januar 2018 Takk for svar, alle sammen! Jeg spiser normalt ganske ordentlig mat, men når jeg tenker meg om så spiser jeg kanskje ikke nok til hovedmåltidene. Alle måltidene består av både proteiner, frukt/grønt, en eller annen form for karbohydrat og fett fra f.eks nøtter, avokado, ost osv. Neste uke skal jeg prøve å spise mer til måltidene, samt å alltid ha vann og tyggegummi tilgjengelig. Får se hvordan det går - TS Anonymkode: 2682d...cbb
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #7 Skrevet 28. januar 2018 Ville også tenkt over om du spiser fordi du er sulten eller fordi mat er tilgjengelig/du kjeder deg/du er tørst? Prøv å drikke et glass vann før du spiser noe, ikke ha typisk snacks-mat så lett tilgjengelig. Er du så sulten at du gidder å lage et skikkelig måltid, eller spiser du bare nøttene fordi de ligger på stuebordet? Som mamma sa da jeg var liten og ba om mat "hvis du ikke vil spise brødskiver er du ikke sulten nok" Ofte når man tror man er sulten er man også bare dehydrert, så prøv å drikke mer vann gjennom dagen. Det kan også være lurt å ikke drikke for mange kalorier fordi flytende ikke gir samme metthetsfølelse og man derfor spiser mer. Anonymkode: 0b16d...9a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå