Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #1 Skrevet 9. februar 2005 Nå har jeg tenkt å gå ned noen kilo. Er veldig glad i brødmat, og har hørt mye om at det inneholder mye karbohydrater, og man legger på seg av det. Det betyr også at man må holde seg mer eller mindre borte fra ris, pasta osv. Hva kan man egentlig erstatte dette med? Kylling, fisk ol. er greit nok, men jeg klarer ikke å leve på det hele tiden...... Noen andre tips?
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #2 Skrevet 9. februar 2005 Det kommer litt an på dietten du velger, atcins dietten er veldig streng med tanke på brød/karbo, mens lindberg er litt mer åpen for det. Det finnes brød på markedet som inneholder mer protein enn vandlig, jeg foretrekker esekiels brød i helsekosten (veeldig godt) eller så har fredon eget brød (har ikke smakt det) Du kan selv bake rundstykker/brød med mye helkorn/fiber og soya mel,soya flak. Poenget med dette er at mere fiber og protein vil gi et langsomt opptak av karbo. i kroppen, og du får en langsom stigning i blodsukkeret, og en langsom nedgang, feks loff vil gi en rask oppgang og nedgang, og dermed et ustabilt blodsukker. i helsekost og vandlig butikker slges også forskjellige barer som kan være en fin frokost (både lindberg og atcins er i butikkene nå) en annen frokost kan være en salat med råkost,bønner og spirer, og en god olje med krydderier og smak som dressing. Du trenger ikke bruke en formue på lindbergs pasta, kjøp heller helkorn spelt pasta i helsekost, den metter mye bedre og all fiberen hjelper blodsukkeret. Som ris erstatning kan du bruke villris eller linser. (røde linser tar ca 10 min å koke, mye lettere enn ris!) Du kan også ta et krom tilskudd, så blir det lettere å holde seg til en diett. lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå