Gå til innhold

Takler ikke svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har fått en sønn på 2 mnd. Vi har vært sammen i 8 år nå, møttes på vgs, og han flyttet inn til meg tidlig i forholdet på grunn av problemer hjemme. Moren hans tok aldri noe særlig kontakt. Sambo prøvde å ta kontakt for å møtes for lunsj og møtes for å ordne opp i ting i løpet av alle disse årene. Når vi ble gravide med vår lille prins så brydde hun seg ikke i det hele tatt. Hun ville fortsatt ikke møte han, fortsatt ikke vite hvordan det gikk med oss eller hvordan vi hadde det. Nå som gutten vår har kommet til verden så har han igjen tatt kontakt å prøvd å snakke med moren sin, hun besøkte oss og hilste på barnebarnet på sykehuset når vi var innlagt på barsel. 

I går ringte moren og sa hun skulle flytte langt vekk. Første gang på lenge tok hun kontakt, og fortalte hun skulle flytte. Hun bare forlater sin egen sønn og barnebarn. Sambo er kjempe lei seg, og selvfølgelig er jeg irritert og trist på sambo og min sønns vegne. 

Flere som har svigerforeldre/foreldre som er slik? Noe vi kan gjøre?

Der vi er nå er at vi bare kutter alt av kontakt og lar damen leve livet sitt, og at vi lever vårt. Sambo går jo rett i kjelleren, han har jo ingen mor lengre. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for han? Prøver så godt jeg kan å stille opp for han. 

Anonymkode: d4984...afb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du sier, jeg tror også det er lurt av han å bryte kontakten. Det er sårt, men bedre enn som det er nå. 

Han har en mor, som aldri skulle fått barn. Og å utsette deres sønn for dette, er heller ikke lurt. En bestemor som viser tydelig at hun inne bryr seg. Hvordan var oppveksten hans? Omsorgssvikt?  Hva med far? P

Anonymkode: ecdd7...825

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som du sier, jeg tror også det er lurt av han å bryte kontakten. Det er sårt, men bedre enn som det er nå. 

Han har en mor, som aldri skulle fått barn. Og å utsette deres sønn for dette, er heller ikke lurt. En bestemor som viser tydelig at hun inne bryr seg. Hvordan var oppveksten hans? Omsorgssvikt?  Hva med far? P

Anonymkode: ecdd7...825

Nei er nettopp det vi tenker på nå, vi vil skjerme sønnen vår for dette. Faren hans var ute av bildet før han ble født, så han har aldri blitt kjent med sin biologiske pappa og aldri har han heller hatt en stefar. For et par år tilbake når vi bodde hos mine foreldre fikk han navpenger for omssorgsvikt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det beste hadde vært å kutte kontakten. Jeg gjorde det med min far å har ikke angret en eneste gang. Han var den værste faren på alle tenkelige måter. Å når en forelder bryr seg så lite om avkommet sitt så er det noe som har kortsluttet i hodet altså. 

Anonymkode: eef1e...5b1

• Liker 2
Skrevet

Dere får tenke sånn at dere har egentlig ikke mistet henne, for hun har ikke akkurat vært der fram til nå. Det er selvfølgelig trist for ham som ikke lenger føler han har en mor, og for barnet som ikke får et forhold til bestemor, men dama har tatt et valg. Dere har strukket ut en hånd, ved flere anledninger, og hun har valgt å ikke ta den. Hun har valgt dette, og dere kan ikke gjøre noe med det. 

Det er alltid hardt når det blir sånn, men prøv å fokuser på de menneskene dere har i livet deres, i stedet for å bruke mer tid på de som ikke vil være der. Tungt, men det blir enklere med tiden. Og kos dere med den lille, og hverandre 😊

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for varme ord. Får prøve å støtte min kjære så godt jeg kan nå fremover så får vi ta å leve vårt liv :) 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje best å holde kontakten på et minimum.

Vet om flere, både forelde og foreldrenes foreldre. Svigmor ødela eller holdt på å ødelegge.

Vet hvor vondt det gjør, av egen erfaring! Lett å si, men det er ikke deres skyld, dere har strukket dere så langt allerede! ❤

☺ Klem

Skrevet

:hjertesmil:

Skrevet

Distanser dere fra henne. Og vær glad for at hun flytter bort. Det vil være et fint svar til barnet om han etterhvert lurer på hvorfor hun er fraværende.

Jeg og mannen bor et kvarters kjøretur fra svigermor.. hun bryr seg heller ikke. Og hun er rett i nabolaget her flere ganger i uka. Da for å bla besøke barnebarnet til samboeren sin. Hun er like gammel som vår eldste.. Hun har henne også på overnatting osv ofte. Hennes eget barnebarn har hun aldri hatt.

Min mann ble også utsatt for grov omsorgsvikt. Han har en mye yngre søster. Hun har fått alt fra ca tre års alderen, alltid blitt passet på. Fått det hun trengte av klær og div. Hun har aldri fått smake på omsorgsvikten.

Det verste med hele situasjonen er at ikke bare har han gått glipp av en mor men også en søster. Han er blitt skviset ut av familien. Det fordi moren har snakket henne rundt, avstanden dem i mellom er liksom hans (og min feil) istedet for at hun som mor tar ansvar forvhva hun har gjort og ikke gjort.

Nå når vi har barn så skulle jeg mer enn gjerne ønske at vi kunne unnskyldt fraværet med stor avstand.. 

Anonymkode: 9bedd...c8d

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

Har svigermoren din alltid laget bråk og aldri hatt kontakt virker det som det er like greit hun flytter. Good riddance.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...