AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #1 Skrevet 26. januar 2018 Er det bare jeg som reagerer på spørsmålene til noen som skriver her? Sex, unger og vold går igjen og igjen. Og de som skriver det vil ikke at andre skal skrive her. De vil bare sitte å skrive om sånt. Igjen, igjen og igjen... Samme problemstillingen har nesten alle også? Kan dem ikke heller kontakte en instans som kan hjelpe dem i stedet da? Eller skriv dagbok eller noe sånt? Hvis man påpeker at man syns det disse mener er rart og ikke helt normalt så blir de sure og kommer i forsvar med en gang. Ikke spesielt smarte de der. Anonymkode: c84de...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #2 Skrevet 27. januar 2018 Velkommen til Kvinneguiden-forumet!, Anonymkode: 7479e...1f7 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #3 Skrevet 27. januar 2018 Er til dels enig, men de føler vel at deres situasjon inneholder aspekter som gjør at de ikke kjenner seg igjen i de andre trådene. Man ser jo ofte hva det handler om, så da kan man droppe de trådene. Jeg personlig synes det er rart at av og til rotter plutselig majoriteten seg sammen og mer eller mindre kjeppjager trådstarter ut med å si at " Hvordan skal noen her vite det!!? Spør den det gjelder!!! osv." Aggressive så det holder. Jeg forstår at folk reagerer når det handler om åpenbare brudd på taushetsplikt, men hvis en TS vil diskutere en vag problemstilling vedr. en kollega/ nabo/ slektning, så må de da få spørre hva andre synes. Det er vel derfor det finnes diskusjonsfora..? Anonymkode: 9180d...371 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #4 Skrevet 27. januar 2018 Jeg tror én av grunnene til at mye går igjen er så enkel at søkefunksjonen på forumet ikke virker noe bra. Søker man etter noe tar det sikkert 5 min før søkene kommer opp og en må i tillegg være ekstremt spesifikk i søket. Anonymkode: 871a1...0b2 5
Gjest Tom Bäcker Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Mye skyldes manglende søkefunksjon, men noe at folk foretrekker å spørre fremfor å lese andres tråder. Også har vi en her som kan ha flere parallelle tråder om tærne sine. De blir riktignok slettet.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 Enig, spesielt tenker jeg at det knippet med menn som sitter å skriver det samme om og om igjen om kvinnehat, antifeminisme og at kvinner er onde fordi de har et dårlig liv som mannlig individ bør få hjelp av profesjonelle instanser. De postene er det jo virkelig overflod av. Psykolog er riktige veien for de, ikke hatkampanjer på internett fordi de er bitre og føler livet dems er så fælt. Anonymkode: 62d56...724 5
Gjest Husmusa70 Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 On 1/27/2018 at 2:38 PM, AnonymBruker said: Jeg tror én av grunnene til at mye går igjen er så enkel at søkefunksjonen på forumet ikke virker noe bra. Søker man etter noe tar det sikkert 5 min før søkene kommer opp og en må i tillegg være ekstremt spesifikk i søket. Anonymkode: 871a1...0b2 Og så går det like tregt når man skal bla gjennom søkene...
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #8 Skrevet 31. januar 2018 På 27.1.2018 den 14.38, AnonymBruker skrev: Jeg tror én av grunnene til at mye går igjen er så enkel at søkefunksjonen på forumet ikke virker noe bra. Søker man etter noe tar det sikkert 5 min før søkene kommer opp og en må i tillegg være ekstremt spesifikk i søket. Anonymkode: 871a1...0b2 Søkefunksjonen virker ikke her. Veldig lite som virker. Hm... På 27.1.2018 den 16.50, Tom Bäcker skrev: Mye skyldes manglende søkefunksjon, men noe at folk foretrekker å spørre fremfor å lese andres tråder. Også har vi en her som kan ha flere parallelle tråder om tærne sine. De blir riktignok slettet. Også er svarene helt like. Åååå må man svare i en gammel tråd og bla bla bla. Ja. Den er jo ikke stengt av så hvorfor ikke. På 29.1.2018 den 16.33, AnonymBruker skrev: Enig, spesielt tenker jeg at det knippet med menn som sitter å skriver det samme om og om igjen om kvinnehat, antifeminisme og at kvinner er onde fordi de har et dårlig liv som mannlig individ bør få hjelp av profesjonelle instanser. De postene er det jo virkelig overflod av. Psykolog er riktige veien for de, ikke hatkampanjer på internett fordi de er bitre og føler livet dems er så fælt. Anonymkode: 62d56...724 Ja det er en del hater ditten og datten. Kjedelig. Anonymkode: c84de...c6e
Gjest Tom Bäcker Skrevet 31. januar 2018 #10 Skrevet 31. januar 2018 På diskusjon.no har de en fin policy dersom selvmord nevnes i en tråd: tråden stenges umiddelbart, og det legges inn en plakat der TS henvises til fagfolk. God ide! Burde noe liknende gjøres med hypokondere? Trådene deres er lite konstruktive og svarene er enten sjikane/harselering eller utsagn av typen "Kom deg til lege". Anyone?
emilie123 Skrevet 31. januar 2018 #11 Skrevet 31. januar 2018 Akkurat det å skrive om vold i nære relasjoner skjønner jeg at mange gjør. Det kan for flere være første steg til å gå ut av et destruktivt forhold. Hvis en er foret med at det er ens egen skyld at ting er som det er så er det ikke lett å komme seg vekk. Det kan dessuten være godt å få skrevet ting ned og samtidig vite at noen leser det. Kanskje også få både støtte og noen gode råd. 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #12 Skrevet 31. januar 2018 6 hours ago, Tom Bäcker said: På diskusjon.no har de en fin policy dersom selvmord nevnes i en tråd: tråden stenges umiddelbart, og det legges inn en plakat der TS henvises til fagfolk. God ide! Burde noe liknende gjøres med hypokondere? Trådene deres er lite konstruktive og svarene er enten sjikane/harselering eller utsagn av typen "Kom deg til lege". Anyone? Det blir gjort her også... Anonymkode: ca534...5df
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #13 Skrevet 31. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir gjort her også... Anonymkode: ca534...5df Altså da kan de ta kontakt med mentalhelse.no, rodekors.no eller noe lignende. Det har flere skrevet til de som sitter og skriver om selvmord. Det samme kan jo de som har andre syndromer gjøre i stedet for å bruke kg til det. Tror ikke det er så populært altså. Anonymkode: c84de...c6e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #14 Skrevet 31. januar 2018 9 timer siden, emilie123 skrev: Akkurat det å skrive om vold i nære relasjoner skjønner jeg at mange gjør. Det kan for flere være første steg til å gå ut av et destruktivt forhold. Hvis en er foret med at det er ens egen skyld at ting er som det er så er det ikke lett å komme seg vekk. Det kan dessuten være godt å få skrevet ting ned og samtidig vite at noen leser det. Kanskje også få både støtte og noen gode råd. Men det handler snart bare om det og syndromer. Greit at det kan bli nevnt en gang eller to men at sånn skal overta hele kg så har dem kommet til feil sted. Jesus. Kan hende yngre folk leser her også. 10 timer siden, Tom Bäcker skrev: På diskusjon.no har de en fin policy dersom selvmord nevnes i en tråd: tråden stenges umiddelbart, og det legges inn en plakat der TS henvises til fagfolk. God ide! Burde noe liknende gjøres med hypokondere? Trådene deres er lite konstruktive og svarene er enten sjikane/harselering eller utsagn av typen "Kom deg til lege". Anyone? Da kan dem bruke Lommelegen.no vel? Men de har vel «brukt opp» lommelegen.no også. Anonymkode: c84de...c6e
Dark Angelina Skrevet 1. februar 2018 #15 Skrevet 1. februar 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar. Dark Angelina, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #16 Skrevet 1. februar 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det handler snart bare om det og syndromer. Greit at det kan bli nevnt en gang eller to men at sånn skal overta hele kg så har dem kommet til feil sted. Jesus. Kan hende yngre folk leser her også. Da kan dem bruke Lommelegen.no vel? Men de har vel «brukt opp» lommelegen.no også. Anonymkode: c84de...c6e Lommelegen gir som regel ikke svar umiddelbart, slik som her. Mange unge folk som leser (og skriver) tar opp enkle helsespørsmål som de fleste kan hjelpe med; sopp i underlivet, eksem, lindring av tannpine, neglerot betennelse, bihulebetennelse. Osv. Småbarnsmødre som lurer på ting vedr. bleieutslett, øyekatarr, brystbetennelse. Ting som man før diskuterte med nabokona eller mora si om, om man var usikker. Forskjellen er at nå er nabokona på Internett, og du kan spørre anonymt der. Det kan være betryggende for mange. Om det er mer alvorlige helseplager, sier det segselv at forumet blir feil plass, ingen (heller ikke leger) - kan diagnostisere en fremmed gjennom en skjerm. Men å diskutere øyekatarr til en femåring eller hvordan forebygge påbegynnende brystbetennelse, det ser jeg ikke helt det store problemet med. Utover det så er vel endel problemer universelle: økonomiske, sex og samliv, familie og barn. Hele poenget med forumet er jo at folk skal kunne snakke sammen om disse temaene. Og liker man ikke dem kan man holde seg inne på de som handler om sport, kropp og helse, politikk, rampelys. Det er noe for enhver. Utover det så er det så enkelt som å si at du har da ingenting på forumet å gjøre, om du kun irriterer deg over hva majoriteten skriver om. Anonymkode: 7ab9b...67a
Phaedra Skrevet 2. februar 2018 #17 Skrevet 2. februar 2018 Ryddet for spekulasjoner. Minner om at det ikke er lov med brukerdebatt. Phaedra,adm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå