Gå til innhold

bra sted å bo for barnefamilie i bergens området?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei vi er en familie på 5stk som har tenkt å flytte til bergens området våren2003.Da skal minste mann i 1kl,mellomste i 6kl,og eldste på videregående skole.Vi bor nå i finnmark og trives mindre å mindre her oppe i nord.Har familie i bergens området.Det vi trenger tips til er hvor det egner seg best for en barnefamilie ,tenker da på hvor dyrt det er å leie,aktiviteter til barna osv.Og selvsakt trenger vi bekjentskap med andre familier. Håper at noen kan svare oss,tiden går så fort og vips så er det blitt vår i gjen. :P Hilsen fra nordinne som har mista sitt pass ord. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

Hei.....

Jeg anbefaler Laksevåg på det høyeste....

Det er en yrkeskole og gymnas i næheten,det er ok streite mennesker som bor der for det meste....

Stille og rolig og behagelig for både voksne og barn..

er ti minuter kjøretur til Bergen sentrum...

så har du Godvik,mathopen,alvøen,fana,sotra,askøy og fana

de plassene du vil ungå er :

fyllingen

åsane

flaktveit

loddefjor

vadmyra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt uenig med Lottemor angående stedene hun mener man bør unngå i Bergensområdet. Jeg har bodd i Åsane i Bergen, men i og med at det tidligere var en egen kommune sier det seg selv at det er en stor bydel. Det bor mange barnefamilier, og det er en rekke bra skoler i dette området, både grunnskole og videregående. Spesielt i området Tertnes - Morvik - Nyborg osv. Dette området ligger også ved havet - kjempefint!

Jeg har selv bodd forskjellige steder i Bergen, og har egentlig fått godt inntrykk av de fleste stedene. Tror dere bør se litt på huspriser, hvor dere har kjente fra før, og reise og se nærmere hvor dere tror dere kan trives. Men regn forøvrig med at dere får mindre penger å rutte med sammenlignet med når dere bor i nord. Husleie er mye dyrere, og samme går det mye penger til transport o.l.

Noe som kanskje ikke angår saken like mye; dere bør ta hensyn til at det kan være vanskelig for barn å flytte til en helt annen del av landet, spesielt for barn i 12-13 års alderen. Det er temmelig hardt miljø og motepress på mange av skolene, og mange skoler sliter med dårlige ressurser i kommunen. Bergen er en fin by, men gresset er ikke alltid grønnere på andre siden av gjerdet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, jeg kjenner en småbarnsfamilie (har en gutt på to år) som bor på/i Bønes i Bergen. De trives veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi bor på Minde, og her trives vi kjempebra. Men det er jo mange ok steder i denne byen her!

Har også bodd i Fyllingsdalen, og trivdes kjempegodt der også!

Ofte lønner det seg å flytte til nybygger felt når man har barn,for der vrimler det jo ofte av unger!

God tur og lykke til!!

-Charmina

Ps: Har to venninder som har kjøpt seg rekkehus på Kirkebirkeland, og der er det veldig bra med mange mange unger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst i Bergen og er helt enig med Charmina ang. hvilke områder man bør unngå - spesielt Flaktveit, Fyllingsdalen, Sentrum og Loddefjord/Vadmyra. Nå har også Sandsli begynt å bli en belastet bydel men kan ikke sammenlignes med de ovennevnte ennå.

Greie plasser å bo kan være Minde, alle deler av Fana utenom Sandsli og Nesttun, Bønes og Hjellestad/Milde (sistnevnte er laangt fra Sentrum).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...