Gå til innhold

Mer sex blant unge nå, enn i hippietiden for 50 år siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Absolutt ikke etter min mening. 

I gata der jeg vokste opp på slutten av seksti tallet, gikk det atskillig varmere for seg den gang, enn det har gjort i det samme nabolaget i tiårene etter. En kamerat av meg, fikk inn en bolle i ovnen, på nabojenta som var 11, rett etter att han hadde fyllt 13 selv. En annen jente i nabolaget fikk vite at hun var gravid dagen før hun fylte 13. De fleste i gata, jenter som gutter, debuterte i 13-14 års alderen. Innen jeg var 20 hadde jeg vært i buksa  på over 50 jenter, og det samme hadde mange av kameratene mine. Var ikke rent få som gikk på rundgang for å si det slik. Mange av oss gutta, hadde bil før vi var 18, og det var i bilene det ble pult, minst hver helg. Husker flere ganger vi kjørte tur, jeg og en kamerat, sammen med et par jenter, ofte venninner. Jenta foran, sugde meg mens vi kjørte, samtidig som venninna sugde kameraten min i baksetet. Var en uskreven regel at det ikke var lov å grise i bilen, så alle jenter svelget uten spørsmål, uansett alder eller erfaring.

Fokus på kropp den gang, var vel minst like ille som nå. Husker godt at jeg fikk en del pes av de litt eldre, for å bli kjæreste med ei jente på 14, uten "thigh-gap", når jeg var 16. Het riktig nok ikke "thigh-gap" på den tiden, men var samme sak. Noe jeg aldri gjentok, var bare timeglass-figur med "thigh-gap" derfra og ut. Ellers var det like "hot"med muskler, fine pupper, lår osv. den gang. En stor forskjell var det dog, at nesten alle tenårings jenter var slanke og smekre den gang, i motsetning til idag (dvs. før daglig kaloribrus og potetgull). For jentene ble det helt vanlig å gå toppløs på badestrendene utover i 70-80 årene. Sååå mye fine pupper å smugtitte på om somrene, for en ung og kåt mann :-) 

http://www.flabstofitness.com/blog/get-a-thigh-gap

I dag er mange (de fleste?) tenåringer nesten redde for å vise seg naken. Min nåværende kone og jeg har to stykker hver, to gutter / to jenter, alle i mitten av tenårene. Ingen av de har vært i nærheten av å debutere seksuelt til nå. Guttene som ikke var sjenerte i det hele tatt i barndommen, får nesten fnatt hvis ikke de har et håndkle å dekke til snabben med, når vi er å bader og skal i badstuen. Nesten samme sak med jentene. Fortsetter det på denne måten, er vi snart like innsnevra som våre nye landsmenn når det gjelder noe så naturlig som nakenhet. Mange av våre venner har samme historier om sine like bluferdige unge håpefulle.  

Videoannonse
Annonse
Gjest Peter Verås
Skrevet
8 minutter siden, John Galt skrev:

Ingen av de har vært i nærheten av å debutere seksuelt til nå. Guttene som ikke var sjenerte i det hele tatt i barndommen, får nesten fnatt hvis ikke de har et håndkle å dekke til snabben med, når vi er å bader og skal i badstuen. Nesten samme sak med jentene. Fortsetter det på denne måten, er vi snart like innsnevra som våre nye landsmenn når det gjelder noe så naturlig som nakenhet. Mange av våre venner har samme historier om sine like bluferdige unge håpefulle.  

Er du ikke glad for det? Vil du at jentene og guttene dine skal vise seg naken og ha sex så tidlig som mulig?

Skrevet

Det må ha vært et meget spesielt nabolag du vokste opp i, ts.

Anonymkode: 8b8e3...0cd

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Peter Verås skrev:

Er du ikke glad for det? Vil du at jentene og guttene dine skal vise seg naken og ha sex så tidlig som mulig?

Ja, der har vi dagens bluferdighet :-)

Har ikke nevnt noe om at det er om å gjøre å ha sex så tidlig som mulig. Men nakenhet og sex er da det mest naturlige som finnes. Hvorfor skamme seg for å være naken i dusjen, slik mange unge gjør i dag? 

Ingen av oss som vokste opp den gangen, tok noen som helst skade av å ha sex eller se hverandre nakne, så vidt jeg har kunnet se.

Skrevet
11 minutter siden, John Galt skrev:

Har ikke nevnt noe om at det er om å gjøre å ha sex så tidlig som mulig. Men nakenhet og sex er da det mest naturlige som finnes. Hvorfor skamme seg for å være naken i dusjen, slik mange unge gjør i dag? 

Ingen av oss som vokste opp den gangen, tok noen som helst skade av å ha sex eller se hverandre nakne, så vidt jeg har kunnet se.

Som utenom jentene som ble gravide mens de selv var barn. 

• Liker 2
Skrevet

Etter min erfaring er det også lite seksuell omgang blant de i min aldersgruppe (16-17). Flesteparten av mine venner har ikke hatt sex enda. Synes ikke dette er en negativ ting egentlig. 

Anonymkode: b5679...82f

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, SlemUlv skrev:

Som utenom jentene som ble gravide mens de selv var barn. 

De tok abort, 

Hun på 11 vet jeg ikke hvor det ble av, men hun som var 13, treffer jeg en gang i blant. Hun giftet seg i tyveårene og fikk senere barn, lever et noenlunde vanlig A4 familieliv frem til nå.

Skrevet
1 minutt siden, John Galt skrev:

De tok abort, 

Hun på 11 vet jeg ikke hvor det ble av, men hun som var 13, treffer jeg en gang i blant. Hun giftet seg i tyveårene og fikk senere barn, lever et noenlunde vanlig A4 familieliv frem til nå.

yes, for abort for 50 år siden, var SÅ enkelt, og lite psykisk slitsomt.. -_- 

• Liker 3
Skrevet

Vi ligger litt etter Japan i løypa, men kan se ut som om vi beveger oss i samme retning i store deler av den vestlige verden. Særlig når en ser hvordan det rakkes ned på mye av den mannlige kjønnsdriften i disse "me-too" tider.

Tror det er langt flere som lider av psykiske problemer pga. manglende intimitet og sex, enn av for mye sex.

Hvem ønsker seg slike tilstander som dette?  Fra 2016:

Talk about a shrinking population. A survey of Japanese people aged 18 to 34 found that almost 70 percent of unmarried men and 60 percent of unmarried women are not in a relationship.

Moreover, many of them have never got close and cuddly. Around 42 percent of the men and 44.2 percent of the women admitted they were virgins.

The government won’t be pleased that sexlessness is becoming as Japanese as sumo and sake. The administration of Prime Minister Shinzo Abe has talked up boosting the birthrate through support for child care, but until the nation bones up on bedroom gymnastics there’ll be no medals to hand out.

Far from getting together and getting it on, the sexes are growing apart. There are now many more virgins than in 2010, when the last study was conducted and when only 36.2 percent of men and 38.7 percent of women said they had never had sex.

The study, released Thursday, was conducted by the National Institute of Population and Social Security Research.

Skrevet

Vi ligger litt etter Japan i løypa, men kan se ut som om vi beveger oss i samme retning i store deler av den vestlige verden. Særlig når en ser hvordan det rakkes ned på mye av den mannlige kjønnsdriften i disse "me-too" tider.

Ja det er kjempe trist, at folk ikke liker å bli trakassert.. og det gjelder forresten alle kjønn. 
Metoo har ikke noe med sex å gjøre, men trakassering! 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, John Galt skrev:

Absolutt ikke etter min mening. 

I gata der jeg vokste opp på slutten av seksti tallet, gikk det atskillig varmere for seg den gang, enn det har gjort i det samme nabolaget i tiårene etter. En kamerat av meg, fikk inn en bolle i ovnen, på nabojenta som var 11, rett etter att han hadde fyllt 13 selv. En annen jente i nabolaget fikk vite at hun var gravid dagen før hun fylte 13. De fleste i gata, jenter som gutter, debuterte i 13-14 års alderen. Innen jeg var 20 hadde jeg vært i buksa  på over 50 jenter, og det samme hadde mange av kameratene mine. Var ikke rent få som gikk på rundgang for å si det slik. Mange av oss gutta, hadde bil før vi var 18, og det var i bilene det ble pult, minst hver helg. Husker flere ganger vi kjørte tur, jeg og en kamerat, sammen med et par jenter, ofte venninner. Jenta foran, sugde meg mens vi kjørte, samtidig som venninna sugde kameraten min i baksetet. Var en uskreven regel at det ikke var lov å grise i bilen, så alle jenter svelget uten spørsmål, uansett alder eller erfaring.

Fokus på kropp den gang, var vel minst like ille som nå. Husker godt at jeg fikk en del pes av de litt eldre, for å bli kjæreste med ei jente på 14, uten "thigh-gap", når jeg var 16. Het riktig nok ikke "thigh-gap" på den tiden, men var samme sak. Noe jeg aldri gjentok, var bare timeglass-figur med "thigh-gap" derfra og ut. Ellers var det like "hot"med muskler, fine pupper, lår osv. den gang. En stor forskjell var det dog, at nesten alle tenårings jenter var slanke og smekre den gang, i motsetning til idag (dvs. før daglig kaloribrus og potetgull). For jentene ble det helt vanlig å gå toppløs på badestrendene utover i 70-80 årene. Sååå mye fine pupper å smugtitte på om somrene, for en ung og kåt mann :-) 

http://www.flabstofitness.com/blog/get-a-thigh-gap

I dag er mange (de fleste?) tenåringer nesten redde for å vise seg naken. Min nåværende kone og jeg har to stykker hver, to gutter / to jenter, alle i mitten av tenårene. Ingen av de har vært i nærheten av å debutere seksuelt til nå. Guttene som ikke var sjenerte i det hele tatt i barndommen, får nesten fnatt hvis ikke de har et håndkle å dekke til snabben med, når vi er å bader og skal i badstuen. Nesten samme sak med jentene. Fortsetter det på denne måten, er vi snart like innsnevra som våre nye landsmenn når det gjelder noe så naturlig som nakenhet. Mange av våre venner har samme historier om sine like bluferdige unge håpefulle.  

Det du tuller med her, det tror du ikke på selv engang :hoho:

Anonymkode: 67703...3e8

• Liker 1
Skrevet

Kan det være mulig å se noen som helst forbindelse mellom å få sin kjønnsdrift undertrykket og rakket ned på, og derav en redsel for å gi uttrykk for sine drifter?

Tror et stort flertall av kvinner har litt manglende forståelse for mannens medfødte kjønnsdrifter, og hvordan det kan utarte seg i sosiale sammenhenger, hvor mange menn kan fremstå som laverestående primater, for en "opplyst" kvinne i dagens samfunn.   

Gjest Peter Verås
Skrevet
59 minutter siden, John Galt skrev:

Ja naturlig er det, men vær glad for at 11-14 åringer venter med sex og sjelden blir gravid nå for tiden. 

Skrevet
14 minutter siden, SlemUlv skrev:

Ja det er kjempe trist, at folk ikke liker å bli trakassert.. og det gjelder forresten alle kjønn. 
Metoo har ikke noe med sex å gjøre, men trakassering! 

Mitt svar over var ment som kommentar til SlemUlv

Skrevet
5 minutter siden, John Galt skrev:

Mitt svar over var ment som kommentar til SlemUlv

som også svarte deg tilbake.. 

Skrevet

Svaret er nei, unge har mye mindre sex i dag enn før. Årsaken er nok at mange sitter med data og jentene er noe mer selektive .

Anonymkode: 2e186...0c1

Skrevet
2 minutter siden, SlemUlv skrev:

som også svarte deg tilbake.. 

Manglende leseferdigheter ??

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret er nei, unge har mye mindre sex i dag enn før. Årsaken er nok at mange sitter med data og jentene er noe mer selektive .

Anonymkode: 2e186...0c1

jentene sitter og med data :laugh:

Anonymkode: b5679...82f

Skrevet

Manglende leseferdigheter ??

ja, jeg tror nok du sliter litt med det :) 

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, John Galt said:

Du setter feilaktig en likhet mellom nakenhet og seksuell liberalisme. Det finnes kulturer hvor folk er rimelig godt påkledd men samtidig har et liberalt forhold til sex. Det finnes også nakenkulturer hvor man har et restriktivt forhold til sex. Dette er to uavhengige variable. I Norge i dag er nakenheten veldig heteroseksualisert. At seksualitet og kjønnsblandet nakenhet i økende grad har blitt knyttet sammen betyr ikke at det er naturgitt at den skal være det.

Et eksempel er naturistbevegelsen. En amerikansk sosiolog undersøkte organiserte naturister over hele Usa og fant at deres holdning til seksualitet i stor grad gjenspeilte holdningene i samfunnet forøvrig. Blant naturister har du hele spekteret fra de seksuelt veldig liberale til de veldig konservative.

Nakenhet har også vært vanlig i mange folkegrupper, spesielt langs ekvator, rundt hele jorden. Helt uavhengig av graden av nakenhet har noen av disse hatt et meget liberalt forhold til sex mens andre har vært veldig konservative.

På 70 og 80 tallet var det en generelt mer liberal holdning til nakenhet og kjønnsblandet nakenhet ble praktisert i både liberale, gjennomsnittlige og konservative miljøer i f.eks. Norge.

Hvis man er vant med/opplært til å knytte kjønnsblandet nakenhet kun til sex så er det naturlig at det senker terskelen for og øker forventningen om sex. Men det skyldes i hovedsak den kulturelle opplæringen. Hvis menn har en sterk forventning om at hvis kvinner viser en kroppsdel så øker det det sjansen for sex så vil det føre til at menn tar initiativ til sex når de ser denne kroppsdelen og at kvinner signaler mulighet for sex ved å avsløre denne. Men det betyr ikke at det fra naturens side er slik.

Anonymkode: e6365...aaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...