Polly Ester Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 Visste ikke helt hva jeg skulle skrive i overskriften for at det skulle bli så dekkende som mulig, jeg... Men... det er slik at jeg er verge for sønnen min, og vi har fått nyss om at huset til faren kanskje kan være interessant for en nabo å kjøpe. Dette er naboer som har tilbudt andre i området om kjøpe til en meget høy pris tidligere... Og så lurer jeg på: For at dette skal gå så smertefritt og raskt som mulig; hvor lurt er det å ta kontakt med disse selv og sjekke om de er interessert i eiendommen som vi skal selge? (det er ikke tvil om at vi må selge, for det er ingen som har råd til å sitte med det) Er det lurt å slarve litt rundt og vente til de evt tar kontakt for å kanskje få en høy pris, eller er det ok å ta kontakt selv å høre med dem? Kan det være dumt ift pris? Det er ikke noe problemer med å selge privat? Er det noe man må tenke på når man skal selge privat vs å selge via en eiendomsmegler?
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #2 Skrevet 9. februar 2005 Det som kan gjøres hvis du har noen som vil kjøpe huset kan du kontakte eiendomsmegler som kun ordner med papirer slik at alt går rett for seg, det er ikke så dyrt. Å selge huset uten megler eller advokat ville jeg ikke ta sjansen på. Lykke til!! Er i akkurat samme situasjon som deg, og det er så mye som må ordnes men det blir bedre, det du kan også gjøre er å kontakte advokat som kan ordne det meste for deg.
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #3 Skrevet 9. februar 2005 På "landet" har det alltid vært vanlig å selge selv, men det kan jo være lurt å bruke en advokat e.l. til papirarbeidet, se på nettsiden selgboligselv.no
diddi Skrevet 9. februar 2005 #4 Skrevet 9. februar 2005 Et par timer hos en advokat for å ordne gjenomføringen er mye billigere enn en megler.
Polly Ester Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2005 selgbolig.no fikk jeg ikke opp da jeg prøvde før i dag... Jeg var innom en advokatside for å bli litt klokere, og de jeg så på har timepriser fra 1100,- kr... :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå