Gå til innhold

Jeg vil ha en bamse hund. Helst ikke for stor, men en som kan gå lange turer. Forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er oppvokst med hund, men nå har jeg flyttet for meg selv. Og vil ha en egen hund. Jeg er ufør, så hunden vil aldri være lenge alene hjemme. Jeg har tilgang til skog, og fine turområder. Har en buffer konto, til hundeforsikring og alt jeg kommer til å trenge. Jeg vil også adoptere en hund, som trenger et forever home. Noen som har forslag til rase, hvor jeg eventuelt kan adoptere en hund i fra. Vet kun om Finn.no. På forhånd takk! 

Anonymkode: 52bd8...ac2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med Dyrebeskyttelsen der du bor, evt FOD gården (foreningen for omplassering av dyr). De hjelper deg med å finne en hund som kan passe deg og din hverdag :) 

Anonymkode: e377e...8ad

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er oppvokst med hund, men nå har jeg flyttet for meg selv. Og vil ha en egen hund. Jeg er ufør, så hunden vil aldri være lenge alene hjemme. Jeg har tilgang til skog, og fine turområder. Har en buffer konto, til hundeforsikring og alt jeg kommer til å trenge. Jeg vil også adoptere en hund, som trenger et forever home. Noen som har forslag til rase, hvor jeg eventuelt kan adoptere en hund i fra. Vet kun om Finn.no. På forhånd takk! 

Anonymkode: 52bd8...ac2

Sikker på at du kan ha hund når du er ufør? Leste i en tråd her inne at uføre ikke kan ha hund. 

Anonymkode: 64e2e...ab3

Skrevet

Pomeranian er bamsehund som ikke er veldig krevende. Så om du er dårlig en dag går det fint med do turer, andre dager funker skogsturer og springe løs

Anonymkode: 905e0...50d

• Liker 3
Gjest Mrs.Sunday
Skrevet (endret)

Hva med en Jappse? Det har jeg og hun trener jeg agility med. Hun elsker å gå lange turer, hun har masse pels men den er veldig lettstelt. Min er liten, 7,5 kg. 30 cm høy.  Anbefaler deg å sjekke ut rasen. Hun er energisk ute, super lydig, og en rolig kosebamse inne. 

Endret av Mrs.Sunday
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du kan ha hund når du er ufør? Leste i en tråd her inne at uføre ikke kan ha hund. 

Du veit at det finnes forskjellige mennesker blandt de uføre ja? Noen er uføre på grunn av psykiske problemer, andre på grunn av rygg, andre på grunn av et hode som plutselig får migreneanfall uten at de finner en grunn. Dette er opp til Ts å kjenne på, ikke noe fremmede trenger å spekulere i. 

• Liker 8
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Jeg møtte en fyr her om dagen, med en hund på 3,5 kg og som bar kløv på en kg. Da hadde de vært ute en time. Ikke undervurder styrken og utholdenheten til en liten hund! Er det noe som heter dvergpinscher?

Skrevet
1 minutt siden, Tom Bäcker skrev:

Jeg møtte en fyr her om dagen, med en hund på 3,5 kg og som bar kløv på en kg. Da hadde de vært ute en time. Ikke undervurder styrken og utholdenheten til en liten hund! Er det noe som heter dvergpinscher?

Jepp, bestevennen min hat dvergpincher, den ser ut som en liten doberman og er helt rå. Hun vinner masse premier med den i sånne konkurranser fordi den lærer alle ting kjempelett, og har tatt sertifikat som terapihubd fordi den er så søkende og rolig, elsker lek og moro, turer, men også sofalivet under et pledd. Rå hunder, har litt lyst på en sånn selv.

Anonymkode: e3f01...e74

• Liker 2
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Nemlig. Og det som er fint med aktive hunder er at de tar det helt med ro når de kommer inn. 

Skrevet

Undersøk forskjellige raser ut fra hva slags type hund du ønsker og hva du har mulighet til å gi hunden. Deretter tar du kontakt med raseklubben til den rasen du ønsker deg. De kan gi deg informasjon om både valpekull og om det er voksne hunder til omplassering. Det er mye å ta hensyn til når du skal velge en rase for deg, ikke bare utseendet. Om du ønsker å overta en voksen hun kan du undersøke fodgården, charlottes omplassering eller solplassen for eksempel. Hvis du skal overta en voksen hund så still masse spørsmål om hundens helse og mentalitet slik at du ikke risikerer å få en hund med issues som kan være vanskelig å håndtere for en førstegangseier. Lykke til med hundekjøp! 

Anonymkode: a197a...23a

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor i alle dager skal ikke uføre kunne ha hund? Er det ulovlig liksom?

Anonymkode: 410ab...cd7

• Liker 4
Skrevet

Samojed er en perfekt turkamerat, og veldig bamsete. Godt lynne på de også

• Liker 2
Skrevet

Naboen min har lapphund. Han elsker å gå lange turer og er relativt rolig inne. Han liker best å være ute da, pga den tykke pelsen, ligger ute i -10C og koser seg. Godt lynne og en trivelig hund, går godt med andre hunder også :) 
Kjenner også to som har samojed, de ligner veldig i lynnet men er litt større. De vil også helst være ute eller et sted det ikke er så varmt. Etter hva jeg har sett av disse hundene kan jeg varmt anbefale dem. Et aber er kanskje at de har lett for å løpe ganske langt om man slipper dem løs, de har stor aksjonsradius så man må passe litt på. Også høy jaktdrift og kan ta livet av katter og kanskje vilt, iallefall samojeden.

Anonymkode: a51ca...bd2

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal ikke uføre kunne ha hund? Er det ulovlig liksom?

Anonymkode: 410ab...cd7

Finnes de som mener at man ikke er «ordentlig» ufør før man faktisk ligger i senga hele dagen uten evne til å omtrent vaske seg selv. «Dra alle under samme kam» syndromet 

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, Rotehodet skrev:

Samojed er en perfekt turkamerat, og veldig bamsete. Godt lynne på de også

Samojeden er herlig. Hvis det ikke var for jaktinstinket og mosjonsbehovet hadde jeg hatt det. Men jeg foretrekker alternativet som er blanda med samojed: eurasiern. Ikke like stødig gemytt, men for mange egenskaper som er bedre til at jeg velger samojed i stedet. Definitivt høy bamsefaktor. 😆

Skrevet (endret)
1 time siden, Mrs.Sunday skrev:

Hva med en Jappse? Det har jeg og hun trener jeg agility med. Hun elsker å gå lange turer, hun har masse pels men den er veldig lettstelt. Min er liten, 7,5 kg. 30 cm høy.  Anbefaler deg å sjekke ut rasen. Hun er energisk ute, super lydig, og en rolig kosebamse inne. 

Hvilken som helst japansk hund? Jeg kjenner en dame som har japansk spisshund. Maken til gneldring har jeg vel aldri hørt.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Arabella skrev:

Hvilken som helst japansk hund? Jeg kjenner en dame som har japansk spisshund. Maken til gneldring har jeg vel aldri hørt.

Må innrømme at jeg har til gode å møte et tiltalende eksemplar av rasen selv.

Anonymkode: 2af15...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...