AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #1 Skrevet 26. januar 2018 Jeg er leid inn som konsulent på en bedrift her i nærmiljøet jeg bor. Saken er at når jeg går forbi resepsjonen så sitter vedkommende og bare surfer på mobilen. Dette gjør vedkommende om klokken er 0930 eller 1334 eller når det måtte være. En skulle tro at vedkommende har ingenting å gjøre. Og så fort det er lunch så sitter vedkommende så lenge som mulig bare for å dra ut tiden til siste kollega har gått, og når jeg går forbi resepsjonen senere ja, da står eller sitter vedkommende med mobilen igjen og surfer. Ja, vedkommende er gravid og kan ikke gjøre så mye, men det får være grenser med..... Har folk virkelig ingenting å gjøre når de er på jobb? Hvorfor skal sånne folk ha en godt betalt når de ikke bruker tid til ingen verdens ting? Hadde det ikke vært mer fornuftig å gitt jobben til noen som virkelig trenger det? Og ikke minst dette provoserer meg noe inn i granskogen, jeg skal jobbe og slite for å få inn penger og ikke minst betale skatter og avgifter til punkt og prikke...mens andre skal ikke gjøre en dritt og få fett betalt for en jobb som de ikke gjør noe...Og en ting til dette må koste bedriften en del penger også...kort sagt dø kapital. Er det ikke snart behov for å se på dette med arbeidsinnsats og i forhold til inntekt. Jeg tror det kunne ha vært spart mye penger på dette dersom det blir gått mer etter i sømmene. Hva mener du? Dette bør debateres og tas tak i.. Anonymkode: 28afb...3ba
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #2 Skrevet 26. januar 2018 Men er det faktisk atbeidsoppgaver utenom når folk henvender seg i denne resepsjonen, da? Jeg har en jobb som innebærer at jeg må være tilstede, og at jeg ikke har oppgaver utenom henvendelser fra besøkende. Dritkjedelig. Skulle mer enn gjerne hatt noe å fylle tiden med mellom besøkene! Anonymkode: fb42f...84b 15
Duckie Skrevet 26. januar 2018 #3 Skrevet 26. januar 2018 Hva slags arbeidsoppgaver har dere siden det ikke blir merket om noen går hele dager uten å gjøre noe?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #4 Skrevet 26. januar 2018 Dette er jo noe ledelsen bør ta tak i. Dersom det er lite/ingenting å gjøre i resepsjonen så bør stillingen tillegges andre oppgaver, evt. avvikles. Den ansatte kan ikke sitte der og finne på arbeidsoppgaver heller, dersom det ikke er noe å gjøre. Anonymkode: 5bf72...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #5 Skrevet 26. januar 2018 Å sitte i resepsjonen betyr vel mest å ta imot folk som kommer. Da har man ikke alltid noe å gjøre. Har også jobbet steder hvor ingen kunder betydde null å gjøre. Anonymkode: 48bab...d92 5
Ullvott Skrevet 26. januar 2018 #6 Skrevet 26. januar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Dette bør debateres og tas tak i.. Anonymkode: 28afb...3ba Jeg er av den oppfatning at det som virkelig burde debatteres og tas tak i er folk som bruker masse energi på å legge seg opp i - og ha sterke og fordømmende meninger om - ting de strengt tatt ikke har noe med. Særlig når de neppe ser hele bildet. 9
Tibbie Skrevet 26. januar 2018 #7 Skrevet 26. januar 2018 Herregud Om hun ikke gjør det som skal bli gjort, antar jeg at hun får beskjed fra sjefen sin. Siden hun ennå er der, antar jeg hun gjør alt som skal gjøres. Jeg har selv hatt resepsjons-/sentralbordjobb, og det varierer veldig mye når det er noe å gjøre. Når kunder verken sender mail, ringer eller stikker innom, så er det virkelig ikke mye å gjøre. Dette er virkelig ikke noe du har noe med. Om dette var din kollega som gjorde så lite at du fikk mer å gjøre, hadde jeg skjønt det. Men når du lager en sak over en person du ikke kjenner, som ofter har lite å gjøre i sin stilling, så virker det for meg veldig fordomsfullt. 10
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #8 Skrevet 26. januar 2018 Hvor mange minutter ser du egentlig denne resepsjonsdamen, iløpet av en arbeidsdag / uke da? Kanskje denne personen faktisk har en del å finne på, men bare får sjekket mobiltelefonen sin ett par minutter hver gang... Anonymkode: b023f...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #9 Skrevet 26. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er leid inn som konsulent på en bedrift her i nærmiljøet jeg bor. Saken er at når jeg går forbi resepsjonen så sitter vedkommende og bare surfer på mobilen. Dette gjør vedkommende om klokken er 0930 eller 1334 eller når det måtte være. En skulle tro at vedkommende har ingenting å gjøre. Og så fort det er lunch så sitter vedkommende så lenge som mulig bare for å dra ut tiden til siste kollega har gått, og når jeg går forbi resepsjonen senere ja, da står eller sitter vedkommende med mobilen igjen og surfer. Ja, vedkommende er gravid og kan ikke gjøre så mye, men det får være grenser med..... Har folk virkelig ingenting å gjøre når de er på jobb? Hvorfor skal sånne folk ha en godt betalt når de ikke bruker tid til ingen verdens ting? Hadde det ikke vært mer fornuftig å gitt jobben til noen som virkelig trenger det? Og ikke minst dette provoserer meg noe inn i granskogen, jeg skal jobbe og slite for å få inn penger og ikke minst betale skatter og avgifter til punkt og prikke...mens andre skal ikke gjøre en dritt og få fett betalt for en jobb som de ikke gjør noe...Og en ting til dette må koste bedriften en del penger også...kort sagt dø kapital. Er det ikke snart behov for å se på dette med arbeidsinnsats og i forhold til inntekt. Jeg tror det kunne ha vært spart mye penger på dette dersom det blir gått mer etter i sømmene. Hva mener du? Dette bør debateres og tas tak i.. Anonymkode: 28afb...3ba Jøss, har de leid inn en grisedyr konsulent for å holde oversikt over hvor mye resepsjonisten sitter med mobilen sin? Anonymkode: 44da0...b6e 15
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #10 Skrevet 26. januar 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Er det ikke snart behov for å se på dette med arbeidsinnsats og i forhold til inntekt. Anonymkode: 28afb...3ba Tipper du er en sånn konsulent for får betalt for å fortelle ledelsen at kundebehandler skal hete key account manager og og kontorsjefen skal hete resultatenhetsleder Anonymkode: ed870...121 8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #11 Skrevet 26. januar 2018 Mange som ikke jobber spesielt hardt eller mye, ja. Arbeidslivet er ganske ulikt. Anonymkode: 29319...931
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #12 Skrevet 26. januar 2018 Jeg jobber som resepsjonist. Har mye dødtid i løpet av dagen. Sjefene mine vet om det og jeg har flere ganger bedt om å utvide arbeidsoppgavene, uten å få nevneverdig respons. Så da holder jeg meg på plass og bruker en del tid på mobil, nettshopping, nyheter osv😊 tror det er helt normalt i den type stilling Anonymkode: adb0c...11e 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #13 Skrevet 26. januar 2018 Arbeidsinnsatsen i mange bedrifter/organisasjoner er som du har opplevd ganske ulike, og det irriterer meg også. Selv har jeg 6 ansvarsområder, noen av mine kollegaer har bare 1-2. Og så presterer dem å si at jeg skal hjelpe dem mer med sitt. 12 timers dager (som jeg ofte jobber ) er visst ikke nok... Anonymkode: 8731c...164
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #14 Skrevet 26. januar 2018 TS: HALLO I LUKEN, i det minste så burde det se ut som en gjør noe dersom en ikke har eller vil gjøre noe. Det ser så helt inn i fuglekassen at vedkommende sitter og surfer på mobilen og sender meldinger. Jeg jobber (selvstendig næringsdrivende) og sliter som bare det for å få endene til å gå i hops med å betale fakturaene som kommer inn, mens andre skal bare sitte på ræva og ikke gjøre noen verdens ting og bare få inn pengene uten å lette en finger. Sånt provoserer... Å ja, ledelsen burde ha reagert og sett på dette..... Anonymkode: 28afb...3ba
Daria Skrevet 26. januar 2018 #15 Skrevet 26. januar 2018 Hun bør anstrenge seg for å se ut som hun gjør noe, så du skal slippe å irritere deg? Hva om du konsentrerer deg om din egen jobb i stedet for å studere henne så nøye at du ikke bare vet hvor lenge hun sitter til lunsj (siden du vet at hun sitter til sistemann går må vel du være denne sistemann hver dag da...?) og hvor mye hun sitter med mobilen, men også hva hun bruker mobilen til? Jeg kan sitte med mobilen på jobb og drive med jobbting... 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #16 Skrevet 26. januar 2018 Jeg jobber på kontor og bruker mobilen min en god del i jobbsammenheng. Hvis alle tror at jeg surfer hver gang jeg tar opp telefonen så har jeg store problemer. Poenget mitt må bli at man skal passe seg litt for å tro at man vet alt om en situasjon. Når du i tillegg sier at hun "sitter og drar ut tiden" så blir jeg litt sånn jaha, du har bare bestemt deg for at denne personen er lat. Anonymkode: 0290e...285 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #17 Skrevet 26. januar 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på kontor og bruker mobilen min en god del i jobbsammenheng. Hvis alle tror at jeg surfer hver gang jeg tar opp telefonen så har jeg store problemer. Poenget mitt må bli at man skal passe seg litt for å tro at man vet alt om en situasjon. Når du i tillegg sier at hun "sitter og drar ut tiden" så blir jeg litt sånn jaha, du har bare bestemt deg for at denne personen er lat. Anonymkode: 0290e...285 Hehe jeg også, må sjekke hvordan ting ser ut på mobilen og ikke bare desktop. Kunne nok sett ganske lat ut for utenforstående 😂 Anonymkode: 48bab...d92 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #18 Skrevet 26. januar 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS: HALLO I LUKEN, i det minste så burde det se ut som en gjør noe dersom en ikke har eller vil gjøre noe. Det ser så helt inn i fuglekassen at vedkommende sitter og surfer på mobilen og sender meldinger. Jeg jobber (selvstendig næringsdrivende) og sliter som bare det for å få endene til å gå i hops med å betale fakturaene som kommer inn, mens andre skal bare sitte på ræva og ikke gjøre noen verdens ting og bare få inn pengene uten å lette en finger. Sånt provoserer... Å ja, ledelsen burde ha reagert og sett på dette..... Anonymkode: 28afb...3ba Det virker da som du har massevis av tid til overs selv siden du ser denne resepsjonisten på mobilen hele tiden. Flere ganger om dagen og en ekstra lang lunsj? Hvordan vet du hva resepsjonisten gjør utenom de to-tre-fire-tolv-nitten gangene du går forbi og ser personen sitte med mobilen? Og hvordan vet du om det som skjer på mobilen ikke er jobbrelatert? Anonymkode: 969b6...0f9 2
Fru Uperfekt Skrevet 27. januar 2018 #19 Skrevet 27. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS: HALLO I LUKEN, i det minste så burde det se ut som en gjør noe dersom en ikke har eller vil gjøre noe. Det ser så helt inn i fuglekassen at vedkommende sitter og surfer på mobilen og sender meldinger. Jeg jobber (selvstendig næringsdrivende) og sliter som bare det for å få endene til å gå i hops med å betale fakturaene som kommer inn, mens andre skal bare sitte på ræva og ikke gjøre noen verdens ting og bare få inn pengene uten å lette en finger. Sånt provoserer... Å ja, ledelsen burde ha reagert og sett på dette..... Anonymkode: 28afb...3ba Om du sliter bør du gjøre noe med det Er og selvstendig næringsdrivende men det går så det suser
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #20 Skrevet 27. januar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er leid inn som konsulent på en bedrift her i nærmiljøet jeg bor. Saken er at når jeg går forbi resepsjonen så sitter vedkommende og bare surfer på mobilen. Dette gjør vedkommende om klokken er 0930 eller 1334 eller når det måtte være. En skulle tro at vedkommende har ingenting å gjøre. Og så fort det er lunch så sitter vedkommende så lenge som mulig bare for å dra ut tiden til siste kollega har gått, og når jeg går forbi resepsjonen senere ja, da står eller sitter vedkommende med mobilen igjen og surfer. Ja, vedkommende er gravid og kan ikke gjøre så mye, men det får være grenser med..... Har folk virkelig ingenting å gjøre når de er på jobb? Hvorfor skal sånne folk ha en godt betalt når de ikke bruker tid til ingen verdens ting? Hadde det ikke vært mer fornuftig å gitt jobben til noen som virkelig trenger det? Og ikke minst dette provoserer meg noe inn i granskogen, jeg skal jobbe og slite for å få inn penger og ikke minst betale skatter og avgifter til punkt og prikke...mens andre skal ikke gjøre en dritt og få fett betalt for en jobb som de ikke gjør noe...Og en ting til dette må koste bedriften en del penger også...kort sagt dø kapital. Er det ikke snart behov for å se på dette med arbeidsinnsats og i forhold til inntekt. Jeg tror det kunne ha vært spart mye penger på dette dersom det blir gått mer etter i sømmene. Hva mener du? Dette bør debateres og tas tak i.. Anonymkode: 28afb...3ba Vel, jeg kunne sagt ganske mye om hvem det generelt er som får fetest betalt av selvstendig næringsdrivende innleide konsulenter og resepsjonister ... Om firmaet du jobber for er villig til å betale en person for å bemanne resepsjonen, ta telefonen og ikke så mye mer er da ikke det din sak. Jeg har selv vært på intervju til en resepsjonistjobb der jeg fikk beskjed om at jeg måtte regne med mye dødtid og det var bare å ta med seg en bok eller strikketøy. Og FYI, slike jobber er sjelden fett betalt. Anonymkode: 888ff...843 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå