AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #1 Skrevet 26. januar 2018 I sånn "dott", mitt bare sklir ned da det er langt og mye hår. Men ser jo at andre klarer å få det til å sitte pent der oppe, hvordan gjør dere det? Anonymkode: 53214...712
solmåneogstjerner Skrevet 26. januar 2018 #2 Skrevet 26. januar 2018 Ikke bruke balsam. Evt bruke tørrsjampo eller saltvannsspray. Eller disse https://www.blivakker.no/product/3010681?gclid=Cj0KCQiAwKvTBRC2ARIsAL0Dgk3tCVgW9SH_9WM8nOahbkGrZp87cO-X7ljuCWM2bcLohj3MS1NahtoaAn3SEALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #3 Skrevet 26. januar 2018 Stram strikk, spenner, tuppering, saltvannspray, hårspray. Valgene er mange. Spørs hvordan du vil ha det. Anonymkode: fbbca...d9d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #4 Skrevet 26. januar 2018 Det er hele dotten som sklir ned uavhengig av hvordan håret er eller hva jeg har i det. Anonymkode: 53214...712
Viktualia Skrevet 26. januar 2018 #5 Skrevet 26. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er hele dotten som sklir ned Anonymkode: 53214...712 Hva bruker du for å sette det opp da? Prøvd forskjellige nåler, strikker, spenner?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #6 Skrevet 26. januar 2018 Ja, hva bruker du for å sette den opp? Er det en løs bun du prøver på? Anonymkode: fbbca...d9d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #7 Skrevet 26. januar 2018 Jeg bruker strikk, hårnål og små spenner. Enten går det ikķe ellers så blir det stygt. Anonymkode: 53214...712
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #8 Skrevet 26. januar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hva bruker du for å sette den opp? Er det en løs bun du prøver på? Anonymkode: fbbca...d9d Ja, eller en stram, helst løs men det går ikke uansett. Anonymkode: 53214...712
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #9 Skrevet 27. januar 2018 Jeg har kjempeglatt, tjukt hår med mange hårstrå. For å få det til å holde så bruker jeg hårpudder. F.eks. Dust it fra Osis. Du må sikkert bruke mye mer enn det du tror. Jeg var hos frisør og fikk flettet håret, og hun brukte så innmari mye hårpudder, men den sveisen holdt jamen meg også i tre dager. Og selvfølgelig hårspray og hårnåler. O Anonymkode: c17c0...482
funginger Skrevet 27. januar 2018 #10 Skrevet 27. januar 2018 Lag først hestehale med den underste delen av håret kanskje omtrent 2/3 av håret, så tar du med resten av håret som da er det som er øverst og foran og setter det sammen med den hestehalen. Etter det snurrer du håret rundt og fester toppen med div strikker, spenner og/eller lusespenner. Hvis hestehalen sklir ned burde du prøve andre typer strikker. Jeg må bruke 2-3 for å få en hestehale til å sitte. 1
SnuskeLuska Skrevet 27. januar 2018 #11 Skrevet 27. januar 2018 Jeg lager først en hestehale, så snurrer jeg resten av håret rundt og bruker en ny strikk og noen spenner, eller lager en hestehale, men trekker ikke hele håret gjennom siste gangen (om det er forståelig?) og snurrer håret rundt og fester med spenner. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #12 Skrevet 27. januar 2018 Jeg har det man nok kan kalle tung hår, tjukt hår ned til knærne. Null problem å lage en bun som sitter hele dagen. En fast kan jeg fint feste med en hårpinne (tenk spisepinner, men ikke helt det samme), en løsere bun krever nok to. Ingen pudder, spray etc. Tvinner håret og snurrer det opp, passer på at hårnåler blir ankret godt gjennom håret i snurren, men også hodebunnshåret. Bruker jeg to nåler ankres de mot hverandre. Øvelse, øvelse øvelse... Anonymkode: 9d719...e65 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #13 Skrevet 27. januar 2018 Jeg får spenningshodepinne når jeg setter opp håret høyt med strikk, så alle slike muligheter er utelukket for meg. Sannsynligvis er dette fordi det blir for stramt. Heldigvis finnes det en (faktisk to, men den andre kan jeg ikke) måte å sette det opp uten strikk eller noe. 1. Samle håret som om du skal lage en høy hestehale. Den må være høy, hvis ikke vil vekta av håret få oppsatsen til å dette ned. 2. Hold håret i din venstre hånd, litt ut fra hodet. 3. Dette er det vanskelige: Legg din høyre håndledd under håret du holder, helt inne ved hodet. Hold ut tre fingre samlet på din høyre hånd (antallet kan variere etter størrelse på håret). Mens du fremdeles holder håret med venstre hånd flytter du hånda bakover langs håret, og legger håret rundt fingrene på høyre hånd. 4. Ta takk i håret med høyre hånd. Dra høyre hånd tilbake mot høyre forbi der du samlet håret, og vri hånden slik at den peker mot bakhodet med tommelen under oppsatsen. Håret vil nå være i en vridd løkke rundt fingrene dine. Hold løkken stram ved å holde i resten av håret med venstre hånd. 5. Bruk venstre hånd til å snurre resten av håret rundt der du samlet håret. 6. Legg løkken du holdt i høyre hånd rundt oppsatsen. 7. Rist på hodet for å se om det holder. Det krever litt øvelse for å få den passe stram. Anonymkode: 26ca3...f91 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #14 Skrevet 28. januar 2018 Takk for de tre siste forslagene, de skal prøve å ut! Anonymkode: 53214...712
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #15 Skrevet 28. januar 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har det man nok kan kalle tung hår, tjukt hår ned til knærne. Null problem å lage en bun som sitter hele dagen. En fast kan jeg fint feste med en hårpinne (tenk spisepinner, men ikke helt det samme), en løsere bun krever nok to. Ingen pudder, spray etc. Tvinner håret og snurrer det opp, passer på at hårnåler blir ankret godt gjennom håret i snurren, men også hodebunnshåret. Bruker jeg to nåler ankres de mot hverandre. Øvelse, øvelse øvelse... Anonymkode: 9d719...e65 Jeg kan jo prøve å gi en bedre beskrivelse av hvordan jeg lager en bun. Jeg samler håret i en hestehale så høyt jeg vil ha den, mens jeg holder tvinner jeg lengden med den andre hånden samtidig som jeg snurrer lengden som et sneglehus rundt basen der jeg samlet håret. Det kan hjelpe å bruke en strikk og lage en hestehale først, men det gidder jeg ikke. Jeg liker en flat bun, så jeg snurrer lengden utenpå seg selv, ikke oppå. Enden drar jeg under og snurrer rundt basen (igjen, jeg har veldig langt hår...). Hårpinnene passer jeg på å feste både gjennom snurrene i hårbunnen OG håret under. Anonymkode: 9d719...e65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå