Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det veldig seint? Eller er det greit? Jeg vil være 22+5 ca. Syns det virker så veldig seint og hva da om de finner noe alvorlig galt? 

Trøster meg med at jeg var på ul i uke 12 og da så alt fint ut..

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig seint, jo. Grensen for når man kan be om abort grunnet feil ved foster går ved uke 22.. I tillegg kan det være for seint å oppdage hjertefeil som kunne vært korrigert om de oppdaget det tidligere. 

Jeg ville klaget og bedt om time tidligere. 

Anonymkode: b0683...13d

• Liker 4
Skrevet

Uke 18 er normalt, fordi etter dette så vokser også fosterene forskjellig - i tillegg til at den absolutte abortgrensen er ved uke 22, dersom dette skulle bli aktuelt. Ville spurt om en time i uke 18! 

Anonymkode: 9d27b...2d7

• Liker 1
Skrevet

Kan få OUL helt opp til uke 25 sa jordmor til meg da jeg stusset over det samme . Heldig er det selvsagt ikke, men ikke unormalt å få i uke 22 desverre. 

Anonymkode: 887f5...0d2

Skrevet

Hadde ringt å spurt om annen time. Minimal sjanse for alvorlige feil, men man vet jo aldri, greit å ha mulighet for senabort om baby uansett ikke kan overleve.... 

Anonymkode: 192ba...0ec

Skrevet

Offentlige retningslinjer sier at det skal gjennomføres mellom uke 17 og 19. Uke 22 hadde jeg ikke gått med på, ring og klag! Finn frem helsedirektoratets retningslinjer og konfronter sykehuset med dem. De har strengt tatt lov til å bryte det, men ville ikke gitt meg på det sånn uten videre. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig seint, jo. Grensen for når man kan be om abort grunnet feil ved foster går ved uke 22.. I tillegg kan det være for seint å oppdage hjertefeil som kunne vært korrigert om de oppdaget det tidligere. 

Jeg ville klaget og bedt om time tidligere. 

Det DU tenker på er at man ikke får mulighet til å abortere babyen sin, liksom... sier mye om deg. 

Anonymkode: b39e0...dcc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ringt å spurt om annen time. Minimal sjanse for alvorlige feil, men man vet jo aldri, greit å ha mulighet for senabort om baby uansett ikke kan overleve.... 

Anonymkode: 192ba...0ec

Åh herlighet!!!!!!! 

Skrevet
På 26.1.2018 den 18.09, AnonymBruker skrev:

Det DU tenker på er at man ikke får mulighet til å abortere babyen sin, liksom... sier mye om deg. 

Veldig kjipt å måtte bære fram et ikke-levedykig barn, fremfor en senabort. Enkelt og greit. Er vel grunner for at vi har ul, og ikke bare venter å ser hva som skjer.

Anonymkode: dfe22...8a4

• Liker 1
Skrevet
På 26/01/2018 den 18.09, AnonymBruker skrev:

Ja, at hun frykter noe er alvorlig galt og konsekvensen av dette sier at hun er gravid og full i bekymringer. 

Det skjer jo at alvorlige feil avdekkes, som total mangel på hjerne. Det er sjelden, men det forekommer og sånt er ikke forenelig med liv. 

Det er lettere for kroppen å aborterte i uke 18 enn føde i uke 24. Forskjellen er nemlig abort eller dødfødsel på disse tidspunktene. 

Det er ikke mange som orker å bære et foster med dødsdom fra uke 20-40.

Det gjør dem ikke til dårlige mennesker. 

Kommentaren din derimot, med sitt håpløse forsøk på å legge skam på andre, sier mye om deg. 

Anonymkode: 34c80...2d9

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjenner noen som ikke fikk innvilget abort fordi det var for seint. Babyen ble født, og levde 8 dager i store smerter før han døde. Grusomt! 

Anonymkode: 7b111...ab9

Skrevet
På 1/26/2018 den 18.09, AnonymBruker skrev:

Jepp, det sier at jeg ikke unner noen å måtte gå gjennom det å bære frem et foster med så store skader at det ikke er forenelig med liv, og enten måtte gå gjennom en dødfødsel, eller måtte gå gjennom å føde et barn med så store skader at det kun lever et par-tre dager, gjerne med store smerter, før det dør. Og det skammer jeg meg overhodet ikke for å mene ;)

• Liker 1
Skrevet

Ja, hun er framtenkt. Er ikke alle som har mulighet/lyst/kapasitet osv til å få et barn med store utfordringer og hvis man kan avdekke slike ting på ultralyd så må man få den muligheten. Stor forskjell på å føde et skadet barn enn om barnet havner i en ulykke som treåring.

Anonymkode: 13ac4...e6a

Skrevet

Jeg søkte senabort etter ordinær ultralyd. Jeg er ikke den eneste. Så det er definitivt et gyldig argument for å få ultralyd før abortgrensen. Jeg hadde også vært på ultlrayd i uke 10, men dette var en feil som ikke kunne avdekkes så tidlig. 

Jeg var på ultralyd i uke 19 og opplevde at det nesten ble knapt med tid. Fordi vi valgte å takke nei til fostervannsprøve fikk jeg tatt abort i uke 20+5. Skulle vi ventet på svar på en sånn prøve hadde det blitt veldig sent. 

Anonymkode: 19169...802

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...