Vilhelstværeanonym Skrevet 26. januar 2018 #1 Skrevet 26. januar 2018 (endret) Har en liten snuppe på 9mnd som ikke takler å ligge på magen. Når hun var 2 mnd så måtte hun begynne med gips oppover hele det ene beinet, for så å bytte over til skinner. Hun fikk av disse skinnene for 1-2 uker siden. Lille snupp taklet relativt greit å ligge på magen med skinnene, men hun har aldri vært særlig glad i det. Nå som skinnene har kommet av, så ruller hun rett tilbake til ryggen med en gang hun får tak i leken hun vil ha. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Hun sitter selv, klarer å stå når hun holder seg inntil en kant, og kommer seg opp i krabbestilling med hjelp. Er bare så redd for at hun aldri kommer til å nyte følelsen av å ligge på magen eller å krabbe før hun begynner i barnehagen! Hun begynner jo allerede i august! Selvfølgelig har hun jo sine grunner for å henge litt etter, men er hun så stor at hun er for «sta» til å ville beholde de behagelige vanene sine? Noen tips til hvordan jeg kan hjelpe henne? Vi har en fysioterapaut på helestasjonen, men hun sier vi bare skal fortsette å legge henne på bakken med leker uten for rekkevidde. Eneste som skjer er at hun hylgråter, eller bare snur seg rundt uten lekene i hånden. Føler meg rådløs! Endret 26. januar 2018 av Vilhelstværeanonym
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #2 Skrevet 26. januar 2018 2 minutter siden, Vilhelstværeanonym skrev: Har en liten snuppe på 9mnd som ikke takler å ligge på magen. Når hun var 2 mnd så måtte hun begynne med gips oppover hele det ene beinet, for så å bytte over til skinner. Hun fikk av disse skinnene for 1-2 uker siden. Lille snupp taklet relativt greit å ligge på magen med skinnene, men hun har aldri vært særlig glad i det. Nå som skinnene har kommet av, så ruller hun rett tilbake til ryggen med en gang hun får tak i leken hun vil ha. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Hun sitter selv, klarer å stå når hun holder seg inntil en kant, og kommer seg opp i krabbestilling med hjelp. Er bare så redd for at hun aldri kommer til å nyte følelsen av å ligge på magen eller å krabbe før hun begynner i barnehagen! Hun begynner jo allerede i august! Selvfølgelig har hun jo sine grunner for å henge litt etter, men er hun så stor at hun er for «sta» til å ville beholde de behagelige vanene sine? Noen tips til hvordan jeg kan hjelpe henne? Vi har en fysioterapaut på helestasjonen, men hun sier vi bare skal fortsette å legge henne på bakken med leker uten for rekkevidde. Eneste som skjer er at hun hylgråter, eller bare snur seg rundt uten lekene i hånden. Føler meg rådløs! Hvorfor er du redd for dette? Hun har jo, som du sier, sine grunner til å henge etter. Hvis ikke helsestasjonen stresser med det, så ville jeg latt det ligge. Hver gang jeg tar meg selv i å stresse med ett eller annet utviklingsting, så prøver jeg å si til meg selv "alle barn (spiser fast føde, eller what ever) før eller siden. Det er jo ikke noe annet å gjøre med det enn å gi henne masse muligheter og ta tiden til hjelp... Anonymkode: 08472...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #3 Skrevet 26. januar 2018 Hun har hatt noe stor utfordringer. Hun er jo 9 måneder. De fleste av de vil ikke ligge stille på magen de heler. Er fysioterapeuten sikker hun har ikke vondt når hun ligger på magen nå? Anonymkode: 5ed63...eb6 1
Vilhelstværeanonym Skrevet 26. januar 2018 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun har hatt noe stor utfordringer. Hun er jo 9 måneder. De fleste av de vil ikke ligge stille på magen de heler. Er fysioterapeuten sikker hun har ikke vondt når hun ligger på magen nå? Anonymkode: 5ed63...eb6 Ja, hun har heldigvis ikke det. Vi var vært å sjekket hele ryggen hennes for om det kan være problemet. Heldigvis ikke noe der!
Vilhelstværeanonym Skrevet 26. januar 2018 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du redd for dette? Hun har jo, som du sier, sine grunner til å henge etter. Hvis ikke helsestasjonen stresser med det, så ville jeg latt det ligge. Hver gang jeg tar meg selv i å stresse med ett eller annet utviklingsting, så prøver jeg å si til meg selv "alle barn (spiser fast føde, eller what ever) før eller siden. Det er jo ikke noe annet å gjøre med det enn å gi henne masse muligheter og ta tiden til hjelp... Anonymkode: 08472...0bf Ja, du har jo helt rett. Får bare prøve og prøve hver dag og hjelpe henne så godt jeg kan! Heldigvis så er hun alltid en veldig blid jente, som varmer et stressa mammahjertet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå