AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #1 Skrevet 26. januar 2018 Samboeren og jeg titter en del på hus for tiden. Planen er å flytte til sommeren. Vi bor nå i en to-roms leilighet. Han tenker at vi skal ha et hus med 4 soverom. Jeg tenker at vi bare trenger 2 eller kanskje 3 hvis det ikke er noen rom som kan brukes som kontor. Det blir billigere og vi kan få et hus som trenger mindre oppussning. Men så her er tingen. Vi har begge lyst på barn etterhvert. Jeg tenker at vi heller kan bygge ut hvis det blir. Jeg er 34 år gammel nå og vi kommer til å begynne prøvingen tidligst om 2 år, når jeg er ferdig med studiene og har fått meg jobb. Derfor tror jeg det er en viss sjanse for at det ikke skjer i det hele tatt (etter å ha lest en haug av artikkler på nett, har også begynt å akseptere det), og føler det blir bare dumt å ha to soverom som bare står der. Vi har begge familie som bor langt unna, så vi skal i alle fall ha et gjesterom. Men trenger vi de to andre? Er det dumt å kjøpe et hus etter drømmer? Eller bør jeg heller gi etter? Anonymkode: ccb3a...e67
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #2 Skrevet 26. januar 2018 Det var da voldsomt som du tok sorgene på forskudd, med barnegreiene, da? Det er ikke som om du blir steril etter fylte 35... Jeg var 36 og 39 da jeg fikk mine barn. Det er fullt mulig å få barn selv om du ikke får begynt prøvingen før du er 36. Vi valgte å kjøpe hus med plass til barn, før jeg var blitt gravid. Å bygge på et hus er ikke bare-bare. Det koster, og det kan være knotete å få til på en pen, fornuftig og praktisk måte, og det kan hende naboene mukker så dere ikke får lov. For oss var det uaktuelt å kjøpe hus ut fra pessimistiske anslag om at tenk om vi ikke får barn. For mest sannsynlig så KAN du få barn. Anonymkode: 07b04...c7e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #3 Skrevet 26. januar 2018 Jeg og min mann tenkte som deg. At vi kan bygge ut eller kjøpe større når vi skal ha barn. Men vi var 24 år vi kjøpte og visste at det var 6+ år til vi skulle ha barn. To år går fort. Nå skal vi bygge på huset. Påbygget vil ta (digg dette, da) to år å fullføre. Og koster oss over én million. Så, det du sa om mindre oppussing forsvinner totalt når du nevner utbygging. Jeg ville kjøpt bolig ut fra hva som er fremtiden min er forskuelig fremtid. To år er greit å velge utleieleilighet til. Men et kjøp bør passe minst en femårsplan for ikke bare bli styr, stress, meglere og oppussingshelvete. Hør på samboeren din. Anonymkode: 699d0...8c5 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #4 Skrevet 26. januar 2018 Forøvrig, angående artikler på nett som du sier, både fastlegen, jordmor på helsestasjonen, OG jordmor på ultralyd himlet oppgitt med øynene da jeg sa jeg hadde tatt NIPT-test i utlandet, og var nervøs for at førstebarnet også ble det eneste, nettopp pga jeg også hadde lest "artikler på internett": Jeg fikk streng beskjed om å holde meg unna "artikler på internett"; og heller høre på fagfolk. Det er skremselspropaganda, og selv om fruktbarheten synker etter fylte 35, er ikke det det samme som at du er dømt til å forbli barnløs om du bikker 35 og ikke har begynt prøvingen ennå. Anonymkode: 07b04...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå