Gå til innhold

Referere korrekt(Trenger svar så fort som mulig)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker apa stil på skolen. 

Jeg har skrevet et avsnitt, hvor all info kommer fra samme kilde og alt er omformulert til mine egne ord.

Det står ingen oppskrift på hvordan dette skal referer til i APA-stil? 

Anonymkode: 7113b...c67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir det ikke bare (forfatter, årstall, sidetall)?

Anonymkode: 3402e...40e

• Liker 1
Skrevet

Sokogskriv.no

Der finner du info om hvordan referere i ulike stiler. Bruker du endnote kommer det opp automatisk når du legger inn kilden.

Skrevet (endret)

Hvilken apa stil er det du må bruke til å referere? Jeg vil anta at det er apa6th siden den er en av de nyeste, for da kan du lett finne eksempler fra Kildekompasset.  http://kildekompasset.no/referansestiler/apa-6th.aspx
Som regel er det (forfatters etternavn, årstall, sidenr). Feks. (Willis, 2013, s. 100). Er det to forfattere er det (forfatter x & y, årsstid, sidenr).

En annen metode er også å søke via google scholar (hvis du skal oppføre boken i litteraturlisten), da kan søke på forfatter, bokens tittel og årsstid, også trykke på anførselgstegn ''. Da får du APA som en av de kildeformen.  Feks. Paul Willis The ethnographic imagination 2013

Endret av kimchi wasabi
Skrevet

Jeg bruker alltid kildekompasset til hjelp. :) Parafrasering, som er det du trenger hjelp med, skal oppgis på samme måte som et direkte sitat (forfatter, årstall, sidetall).

Anonymkode: f1d38...562

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...