Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 9. august 2002 #1 Skrevet 9. august 2002 Hei alle sammen. Har nå surfet litt rundt på internett, og er nå rimelig irritert. Føler at jeg MÅ få det ut av systemet. Jeg har funnet ganske mange pro-ana sider (sider som er for de som VIL ha en spiseforstyrrelse, og trives med den). Jeg skal innrømme at jeg har lett etter dem men vilje, men nå er jeg ikke annet enn FORBANNA!!! Det står på begynnelsen at de som ikke har spiseforstyrrelser kan forlate siden, fordi de ikke vil at andre skal få det samme problemet (problemet som de fra før av skryter opp i skyene), men det sier jo seg selv at de klikker seg videre for det. De blir jo selvfølgelig nysgjerrige. Det er jo innlysende, og enhver spiseforstyrret idiot burde skjønne nettopp det. Men det var sikkert det som var meningen.. Å få flere til å følge dødens vei. Det finnes bilder av f.eks Jodie Kidd, Kate Moss, Twiggy og andre jenter som allerede har dødd av underernæring. Det finnes tips, regler, råd og vink, samtalegrupper, sangtekster, triks for å lure seg unna maten, måter å lure foreldre og venner på og et fryktelig diskusjonsforum. Er ikke det å oppfordre hverandre til å dø? Er ikke det å prøve og lede en inn i veien til helvetet? De fleste som sitter der vet at det ikke slutter før du har sett djevelen i øynene. Jeg sitter her, og det koker inne i meg. Hvorfor i helvete lager noen slike sider? Og går det ikke an å få stengt dem? Det er jo helt sykt! Når jeg leser om andre som skriver AKKURAT det jeg tenker og opplever, blir jeg ikke glad, men REDD. REDD for at noen kanskje har det så fælt som meg. REDD for at den jenta skal dø... REDD for at jeg skal sitte igjen alene og ikke bli like tynn som henne. REDD for at hjertet mitt skal stoppe. REDD for at andre skal oppdage hvor syk jeg er. Og hvor fryktelig dum jeg er/har vært. De sitter og skriver på forumene om vekt, høyde og mobber andre som ikke er like tynne som dem. Jeg leste et innlegg fra en jente som var 174 cm og veide 47 kg, og de syntes ikke hun var tynn NOK til å bli med i deres "gruppe". Jenta skrev at hun begynte å gråte, og at hun nå skulle skjerpe seg. Jeg gråt med henne. INGEN med et allerede sykt bilde av seg selv fortjener å høre at hun ikke er tynn NOK. Etter en måned fikk hun bli med, da var hun nede i 44 kg. Jeg prøvde å oppmuntre henne, sa at det finnes så mye annet i livet å tenke på enn mat, trening og kalorier. Mat skal være kos, og trening skal være kos. Ikke en plikt. Men jeg vet jo selv hvordan det er å bli snakket til. Det er som å snakke til veggen. I begynnelsen var jeg med, ble medlem uten noe som helst krav om å gå ned i vekt. Men jeg begynte å få skumle mailer. Mailer om at de skulle drepe meg fordi de ikke var like tynne som meg!! Og jeg som trodde JEG var syk, disse er jo HELT forstyrret. Jeg skriver dette fordi jeg er så redd. Så redd for at en av mine venninner skal finne en slik side, og rammes av problemet. Da vet jeg ikke hva jeg gjør.. Å se en av venninnene mine løpe på do etter og ha spist med meg, var noe av det jævligste jeg har sett. Vi satt og gråt i flere timer. GÅR DET IKKE AN Å FÅ STOPPET DETTE??!!!! :cry: Det er jo helt forferdelig! Grusomt! Hilsen en redd IW! Ps. Den jenta som veide 174 cm og 44 kg, er nå død. Hun gikk ned til 37 kg og hjertet stoppet. Og de tynne kjerringene sitter der og er MISUNNELIGE fordi hun veide så lite. Og det var de som var ansvarlige.. Det var DE som fikk henne til å slanke seg! DE som fikk henne til å ligge der under jorda. Jeg la inn et innlegg etter hennes død, og ba alle slutte med å mobbe hverandre. Vet dere hva jeg fikk tilbake? Bare masse trusler. Det MÅ finnes en mulighet! Det MÅ gå an å få stoppet dette på en eller annen måte!
SuperNova Skrevet 9. august 2002 #3 Skrevet 9. august 2002 Kjære IW, Først vil jeg si at jeg håper du vil få det bra med deg selv. Ana er ingen god venninne, vet du - selv om det er mange jenter (og gutter) som forsøker å overbevise seg selv om dette. Jeg har også surfet innom et par av disse sidene - og ble ganske sjokkert. Jeg har aldri hatt en spiseforstyrrelse, så da skjønner du sikkert hvor sprøtt det var for meg å plutselig komme "inn i hodet" på folk som faktisk dyrker ana-en sin. Men jeg blir ikke helt klok på deg, IW. I ett innlegg kan du si at ungjenter som ikke kommer inn i missixty-bukser er for feite, og i et annet innlegg (som nå) bekymrer du deg over pro-ana-sider. Og den signaturen du av og til bruker... "nothing tastes as good as thin feels".... vitner litt om at dette er noe du tenker mye på. Ikke misforstå, det er ikke meningen å "sette deg fast". Jeg skjønner bare ikke helt hva du ønsker å oppnå. Jeg vet at ikke noe jeg sier kan få en med spiseforstyrrelser til å ta til fornufen. (For jeg bare juger, det er bare noe jeg sier for å få deg til å bli feit, ikke sant...?) Jeg håper du får den hjelpa du trenger. Og jeg har én oppfordring til deg: Ikke oppsøk disse sidene igjen.
Viking Skrevet 9. august 2002 #4 Skrevet 9. august 2002 Hallo. Jeg er helt enig med SuperNova. Hvor vil du hen IW? Klarer ikke bli helt klok på innlegga og svara dine. Hvis du er så redd, hvorfor svarer du da at du bare spiser tyggegummi og drikker vann, og i samme åndedrag sier at du ikke er slank lenger? Har egentlig ingenting med det altså, men jeg klarer liksom ikke helt å ta deg på alvor, pga denne dobbelsidigheten (er det egentlig et ord?) din. Du er redd og vil ikke ha det slik, sier du. På den annen side virker det som om du dyrker denne din "gode vennine ana" som du i et innlegg skrev. Mens du i et annet skrev at det var litt drastisk og si at du led av anoreksia.... Dette er ikke ment som et angrep mot deg (ja, det kan nok virke slik). Du sier og at du selv har vært medlemm av disse sidene, hvorfor i alle dager oppsøker du dem, når det skremmer deg slik... Forstår at du ikke har det så bra IW, men hvorfor ikke bare være ærlig med både seg selv og alle andre, det tror jeg vi alle tjener på i lengden. Lykke til
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 9. august 2002 #5 Skrevet 9. august 2002 Hallo. Jeg er helt enig med SuperNova. Hvor vil du hen IW? Klarer ikke bli helt klok på innlegga og svara dine. Hvis du er så redd, hvorfor svarer du da at du bare spiser tyggegummi og drikker vann, og i samme åndedrag sier at du ikke er slank lenger? Har egentlig ingenting med det altså, men jeg klarer liksom ikke helt å ta deg på alvor, pga denne dobbelsidigheten (er det egentlig et ord?) din. Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå. Noen ganger føler jeg meg skikkelig frisk, og sier derfor at jeg ikke er slank lenger. Noen andre ganger spiser jeg ikke noe i det hele tatt. Jeg er redd for at det samme skal skje meg, men jeg velger å fortsette fordi jeg vet jeg blir reddere hvis ikke jeg har sykdommen å støtte meg til. Vet det høres helt dumt ut, det gjør det selv for meg, men nå er det slik. Du er redd og vil ikke ha det slik, sier du. På den annen side virker det som om du dyrker denne din "gode vennine ana" som du i et innlegg skrev. Mens du i et annet skrev at det var litt drastisk og si at du led av anoreksia.... Ja, jeg syntes det kanskje var litt drastisk, for jeg er redd for at jeg kanskje ikke er syk nok. På en side så står det at grensa til å ha anoreksi er hvis man har en BMI på 13. Jeg har bare 14,5 eller noe. Derfor syntes jeg den dagen at jeg var frisk. Nei, huff, dette ble rotete... Forsto du noe nå?
Mathias Skrevet 9. august 2002 #6 Skrevet 9. august 2002 Spiseforstyrrelse sitter i hodet, ikke i kroppen Viking... Tro meg, jeg har sett flere på nært hold, og forvirring er jo et mildt uttrykk for hve som skjer.... Gradvis med hyppige tilbakefall kommer man tilbake til virkeligheten...
Viking Skrevet 9. august 2002 #7 Skrevet 9. august 2002 Nei IW, jeg forstod ikke så mye. Og jeg skal ikke formane og heller ikke prøve å forstå. Tror ingen som ikke er i din situasjon kan forstå dette. For meg og mange med meg, er det helt uforstårlig at noe med dine mål kan kalle seg tjukk. Man må nok være i samme situasjon for å forså det. Det jeg derimot forstår, og ha forstått en stund, er at du er en jente med store problemer. Det eneste jeg kan gjøre er å håpe, for din egen skyld, at du en dag kommer på bedre tanker og begynner å leve igjen. For det kan umulig kalles for å leve livet slik som du har det. Krysser fingrene for deg.
Gjest holacauster Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 Hallo. Jeg er helt enig med SuperNova. Hvor vil du hen IW? Klarer ikke bli helt klok på innlegga og svara dine. Hvis du er så redd, hvorfor svarer du da at du bare spiser tyggegummi og drikker vann, og i samme åndedrag sier at du ikke er slank lenger? Har egentlig ingenting med det altså, men jeg klarer liksom ikke helt å ta deg på alvor, pga denne dobbelsidigheten (er det egentlig et ord?) din. Du er redd og vil ikke ha det slik, sier du. På den annen side virker det som om du dyrker denne din "gode vennine ana" som du i et innlegg skrev. Mens du i et annet skrev at det var litt drastisk og si at du led av anoreksia.... Dette er ikke ment som et angrep mot deg (ja, det kan nok virke slik). Du sier og at du selv har vært medlemm av disse sidene, hvorfor i alle dager oppsøker du dem, når det skremmer deg slik... Forstår at du ikke har det så bra IW, men hvorfor ikke bare være ærlig med både seg selv og alle andre, det tror jeg vi alle tjener på i lengden. Lykke til du er faen md bra dum du....tror ikke du skjønner at det er en sykdom, og de som har den sykdommen kan ikke noe for det, de som vil ha den sykdommen, er ikke helt frisk de heller. Jeg har slitt med slike problemer i flere år, å du vet ikke en dritt om hva det vil si å ha anorexia eller bulimi. Du kan bare surfe på "sure bitcher" å gi fan i å surfe etter pro ana sider hvis du bare skal syte å klage uancett, gidd å synke så lavt at du mobber mennesker med sykdom, faen du er spør ass
Skywalker Skrevet 18. oktober 2008 #9 Skrevet 18. oktober 2008 Innlegget du svarer på er ca. seks år gammelt, ser jeg.
mysan Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 Innlegget du svarer på er ca. seks år gammelt, ser jeg. Gamle innlegg blir som nye!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå