AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #1 Skrevet 26. januar 2018 Det er visst utrolig dårlig trykk i dusjen her jeg bor! Strålen er også alltid så svak, så jeg pleier å måtte skru dusjen på full styrke! Herlighet, jeg kan stå i en hel time å skylle sjampoen ut av det tykke håret mitt uten at det hjelper noe som helst! Når jeg dusjer/vasker håret på andre steder går det helt fint, mens når jeg dusjer hjemme er det et reint mareritt! Det er rett og slett umulig å vaske seg hjemme, og det er jo som regel hjemme jeg dusjer! Med andre ord, så er det litt krise.. Hvordan får man trykket skrudd opp på enklest mulig måte? Må man ringe boligbyggelaget eller finnes det andre metoder? Takk for svar! (: Anonymkode: 0c160...840
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #2 Skrevet 26. januar 2018 Bytt ut sparedusjhodet med ett som ikke er sparedusj 😊 Anonymkode: 39c22...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #3 Skrevet 26. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bytt ut sparedusjhodet med ett som ikke er sparedusj 😊 Anonymkode: 39c22...4b9 Det er faktisk høyere trykk i sparedusjhoder enn i vanlige dusjhoder, for å kompensere for at det er mindre vannmengde. Med mindre ts har et veldig gammelt dusjhode, vil det virke mot sin hensikt å bytte vekk fra sparedusjhode til vanlig. Man kan derimot prøve seg med andre sparedusjhoder, som har flere instillinger. Vi har et fra clas ohlson som er helt knall, hvor man kan velge mellom flere ulike instillinger, og får knalltrykk på opptil flere av dem. Anonymkode: 58c9f...ea2
Fugleskremsel Skrevet 26. januar 2018 #4 Skrevet 26. januar 2018 (endret) Prøv andre dusjhoder, sjekk slangen, evt. filter i koblingene til slangen, vask dusjhodet i eddik blanding(google), Hvis ikke noe av dette hjelper, så sitter det ofte et filter i mellom rørene i veggen, og blandebatteriet. Hvis det er like dårlig vanntrykk i hele boligen så ligger nok feilen utenfor leiligheten i vanntilførselen. Er det leilighet? spør om andre leiligheter i bygget har samme problem? Endret 26. januar 2018 av Fugleskremsel
Atea Skrevet 26. januar 2018 #5 Skrevet 26. januar 2018 Byttet blandebatteri i vasken en gang, og rørleggeren måtte komme og stille trykket ned. For de som ikke var klar over det, ble de ofte veldig våte på genseren nå vannet kom sprutende og de satte hendene under. Kjenner en som har veldig lavt trykk i selve dusjen, men ikke ellers i leiligheten. Det oppsto etter at badet ble renovert. I vasken er det godt trykk. Men hun har kort hår selv, og mener trykket er bra nok.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #6 Skrevet 26. januar 2018 6 timer siden, Fugleskremsel skrev: Prøv andre dusjhoder, sjekk slangen, evt. filter i koblingene til slangen, vask dusjhodet i eddik blanding(google), Hvis ikke noe av dette hjelper, så sitter det ofte et filter i mellom rørene i veggen, og blandebatteriet. Hvis det er like dårlig vanntrykk i hele boligen så ligger nok feilen utenfor leiligheten i vanntilførselen. Er det leilighet? spør om andre leiligheter i bygget har samme problem? Enig i denne. Vanntrykket skal være det samme i hele huset. Reduksjonsventil sitter vanligvis på hovedinntaket før berederen. Rens hode og dusjbatteri, se om du kan fjerne sparesil. Anonymkode: 5f00f...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #7 Skrevet 26. januar 2018 3 timer siden, Atea skrev: Kjenner en som har veldig lavt trykk i selve dusjen, men ikke ellers i leiligheten. Det oppsto etter at badet ble renovert Det sitter ofte en sparesil i takdusjhoder. Ved å fjerne denne blir det bedre. Anonymkode: 5f00f...3b5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #8 Skrevet 27. januar 2018 På 26.1.2018 den 8.37, AnonymBruker skrev: Det er faktisk høyere trykk i sparedusjhoder enn i vanlige dusjhoder, for å kompensere for at det er mindre vannmengde. Med mindre ts har et veldig gammelt dusjhode, vil det virke mot sin hensikt å bytte vekk fra sparedusjhode til vanlig. Man kan derimot prøve seg med andre sparedusjhoder, som har flere instillinger. Vi har et fra clas ohlson som er helt knall, hvor man kan velge mellom flere ulike instillinger, og får knalltrykk på opptil flere av dem. Anonymkode: 58c9f...ea2 På 26.1.2018 den 8.37, AnonymBruker skrev: Det er faktisk høyere trykk i sparedusjhoder enn i vanlige dusjhoder, for å kompensere for at det er mindre vannmengde. Med mindre ts har et veldig gammelt dusjhode, vil det virke mot sin hensikt å bytte vekk fra sparedusjhode til vanlig. Man kan derimot prøve seg med andre sparedusjhoder, som har flere instillinger. Vi har et fra clas ohlson som er helt knall, hvor man kan velge mellom flere ulike instillinger, og får knalltrykk på opptil flere av dem. Anonymkode: 58c9f...ea2 Trykket spiller liten rolle. Langt og tykt hår trenger VANN for å skylle ut shampo og balsam. Har selv tykt hår til midjen, og det nytter ikke å få håret rent når det kommer 4-5 liter i minuttet, uansett hvor bra trykk det er. Hadde selv sparedusj i en leilighet jeg leide under studiene. Det skulle være så billig og bra. Forsøkte flere ulike sparedusjer, for sparedusj skulle jo være så bra. Men det er jo ikke det når du må stå en time for å skylle ut shampoen du ville fått skylt ut på et par minutter med normalt vannforbruk. Det samme gjelder forøvrig resten av kroppen. Du må ha vann for å skylle av såpen. En sparedusj vil for mange kun resultere i at de må bruke 5x så lang tid, og vinninga går opp i spinninga. Min strømregning gikk kraftig ned etter jeg kuttet ut sparedusjen. Noe som er logisk; jeg brukte i sum mye mindre varmtvann for å få vekk såpen, fordi mengdene av vann jeg brukte tok all såpe og balsam med en gang, istedet for å stå i en evighet! Har aldri tatt i en sparedusj siden. Her i huset dusjer vi opptil flere ganger om dagen. Vi har ikke høye strømregninger av den grunn. Fordi vi kan ta en "kjapp" dusj. I ordets rette forstand. Anonymkode: 39c22...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå