Gå til innhold

Storby for en voksen og et barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å ta en liten storby-tur med syv-åringen min i august. Kan noen anbefale en by som er morsom for barn og som ikke blir for masete? 

Per nå så vurderer keg København eller Gdansk.

Anonymkode: 75c5b...6a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min åtteåring drømmer om jentetur med meg og henne til London. Vi var der med henne og lillebror da hun var 6, og det var beste ferien vi har hatt. Det er MASSE å gjøre for barn i London, flotte kaféer å ta en pust i bakken i, museer, store lekeparker for barn i Hyde Park, båttur på Thamesen bl.a. Gå over Millennium bridge og se rar kunst i Tate Modern. Barna får øve seg på å snakke engelsk, og sitte øverst foran i londonbusser,se på  Big Ben og andre monumenter som de sikkert har sett på tv og film.

Man trenger ikke være ett sekund i Oxford street, men det er jo folk overalt, og hvis man ikke liker det bør man kanskje velge en roligere by. Men for meg er det den ultimate byen å ta med et barn i den alderen til.

Anonymkode: 4b5a9...103

Skrevet

London synes jeg er ufattelig masete, så alene med et barn der frister meg liksom ikke. Men det er jo en fantastisk by og masse gøy for både små og store, så kanskje jeg må revurdere. 

Skrevet

København er et godt forslag. Tivoli, blant annet. 

London liker jeg også. Ja, forferdelig masete i høysesongen, og for guds skyld ikke prøv ta undergrunnen i rushet, men ellers synes jeg det er greit. 

Gøteborg kan by på Liseberg, om det frister. 

Anonymkode: a562e...983

Skrevet

Hva med Edinburgh eller Berlin? Vi har vært der med gutten vår, men han var under to år da. Veldig barnevennlig begge byer iallefall :)

Skrevet
7 timer siden, missdior skrev:

Hva med Edinburgh eller Berlin? Vi har vært der med gutten vår, men han var under to år da. Veldig barnevennlig begge byer iallefall :)

Dette var mitt forslag også :)

Anonymkode: 209b5...c80

Skrevet

Takk for gode forslag! Barnet vil gjerne til tivoli i København, så tror det blir det denne sommeren. Men neste år kan jeg tenke meg Edinburgh. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...