Gå til innhold

Noen sykepleiere som jobber i vikarbyrå i en annen by enn der du selv bor? Er lønnen bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier og jobber nå frilans med enkeltmannsforetak. Jeg kunne tenke meg å jobbe en uke i måneden via et vikarbyrå - altså fast hver 4. uke. Vil helst da jobbe et annet sted enn her hvor jeg bor. Forstår det slik at byrået dekker reise og bosted? Håper noen har erfaring og kan svare på noen spm:

* Lønnsnivået -hva ligger det på?

* Bostedet  -er vel disse slitne hybelene i tilknytning til sykehuset - er de møkkete og ekle?

* kan man selv velge hvor man vil jobbe? (altså at man melder tilgjengelighet, og så presenteres for flere arb.plasser forskjellige steder i Norge)

* Er det i det hele tatt aktuelt å tilby å være tilgjengelig hver 4 uke (tenker da man-søn), eller vil de bare ha vikarer som kan jobbe lengre perioder i ett?

* Andre erfaringer du har som sykepleier via vikarbyrå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber ikke i vikarbyrå selv, men har to i vennekretsen som leier seg ut. En er spesialsykepleier og kan forhandle seg god lønn, bor som regel på bolig tilknyttet arbeidsstedet eller sykehushotell, takker ja og nei til oppdrag etter ønske og tid. Spesialsykepleiere som leies inn til mitt sykehus fra f.eks sverige kommer hit og jobber periodevis, f.eks 1-2 mnd om gangen.  Hun som er vanlig sykepleier reiser på oppdrag av spesifisert varighet, f.eks tre uker ett sted og åtte uker ett annet sted, samt tar vakter innimellom på hjemstedet. Lønnen følger tariff, det som betales over tar vikarbyrået for formidlingen. HUn gjør det for variasjonens del, og for å prøve noe nytt. Som regel innkvartert på hybel skaffet av arbeidsplassen, som ofte er kommunale og dermed kan være alt fra private hybler til rom i en nedlagt sykehjemsavdeling. 

Min erfaring med å jobbe med sykepleiere fra vikarbyrå er delt. Som spesialsykepleier fungerer det fint, vi har tilnærmet samme opplæring og får erfarne folk som er en ressurs og veldig hyggelige å jobbe med. Da jeg jobbet på sengepost var det ofte hyggelige folk, men med mangelfull relevant erfaring, som ikke gjorde at de kunne bidra så mye og det ble merarbeid på oss andre selv om antallet personer på jobb var rett. Jobber folk lenge som vikar på samme sted blir det jo bedre, men mange er bare innom for 1-3 vakter. Det beste for deg er nok å kontakte ulike vikarbyrå og spørre hva de har å tilby.

Anonymkode: d3456...cb4

Skrevet

Ok  -takk for nyttig info! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...