Gå til innhold

Hva gjør jeg videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på bursdagsfest forrige helg, og det så ut til å bli en helt vanlig kveld. Hyggelig, selvfølgelig, og med en tur ut etterpå. Men da festen gikk mot slutten var det en jente som begynte å bli litt klengete. Ei som ikke er i nær omgangskrets, men som jeg har truffet gjennom felles venner nå og da. Etter hvert så ble det litt mer flørting (tror jeg) og på utestedet vi var på var jeg stort sett kun med henne, vi danset, ble litt kyssing også. Da vi skulle gå hvert til vårt ble det riktignok litt rot, mye pga en av vennene mine som "ikke ville forstyrre", så vi fikk ikke utvekslet kontaktinfo. Hun hadde imidlertid tidligere lagt meg til på Facebook, så jeg stresset ikke med det da. Vi pratet litt sist søndag (jeg tok kontakt), men har ikke hørt noe mer fra henne siden.

Er litt nysgjerrig på henne, så har litt lyst til å prate mer med henne. Men jeg er veldig usikker på om hun har lyst. Vil ikke mase, men også når jeg har vært veldig lite masete har det også gått galt, så jeg vet ikke hva som er "rett", for jeg har ingen gode erfaringer på det feltet. Hva tenker dere om dette? Altså, jeg ser nok henne igjen en eller annen gang, men jeg aner ikke når, og i så fall er det nok en god stund til, for vi er ikke i nær omgangskrets og det kan gå uker, mnd mellom hver gang.

Anonymkode: 8c248...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er jo facebook venner, så det er ikke noe masete å si "hey, planer for helgen? " en dag, men om du skriver "hva gjør du, hva skjer" og sender "morsomme" memes hver dag eller annenhver dag så kan det fort bli masete.

Anonymkode: ac648...eff

• Liker 4
Skrevet

Som sagt har jeg ikke tatt kontakt siden sist søndag, har gått på en smell mtp masing før, så det gjør jeg IKKE igjen. Men det er vel ikke noe godt tegn hvis hun ikke har tatt kontakt i mellomtiden?

Skrevet

Det kan være hun bare er usikker på din interesse selv?

Uansett, spør henne ut på en kaffe da vel! Kort og konkret. Da får du forhåpentligvis et svar.

Anonymkode: af345...d09

• Liker 2
Skrevet

Selv om det var jeg som faktisk tok kontakt først?

Spør sikkert dumt, men er skikkelig rusten på dette, og har mistet mye ettersom årene har gått. Har vært singel uten noen i sikte så alt for lenge...

Skrevet

Huff sånn usikkerhet og overanalysering er turnoff. Bare send hun en melding, det er du som vil bli bedre kjent med hun så da må du pursue det. Jeg ville bare tenkt useriøs wierdo om en mann som åpenbart var interessert i meg på byen, jeg ga han facebooken min og etter det så turte han ikke ta kontakt og konkret be meg ut. Go for the prey og sier hun nei så har du hvertall prøvd! Sånn der "kontakte annenhver gang og nå sier jeg litt så da må hun si litt og nå ga jeg litt så da må hun gi litt og leser hun ikke tankene mine og skjønner at jeg vil date hun når jeg sender hun en smily" tanker er værre enn fjortiss.
Go for it, som en MANN :)

Sist søndag er perfekt tid siden til å ta kontakt igjen uten at det blir mas, men er hun lunken og avvisende så ikke gjør det hver søndag i tre måneder liksom. Du kan jo skrive til hun i morgen å spørre hvordan planer hun har for helgen og om dere skal møtes ute på kvelden eller til uken, eller på søndag å spørre om hun har hatt en bra helg og om dere skal møtes neste helg eller til uka å finne på noe :)

• Liker 1
Skrevet

Hadde facebook'en hennes før sist lørdag, vi har felles ytre omgangskrets, men vi har ikke pratet sammen før sist søndag.

Skal egentlig på middag-greier i morgen kveld og mest sannsynlig ikke ut på byen, får se hva jeg gjør i morgen etter å ha sovet litt på det.

Ja, jeg er veldig usikker på dette feltet, det har som regel gått galt før så å si uansett hva jeg har gjort, så jeg har ingen gode erfaringer i "bagasjen". Etter nyttår hadde jeg egentlig bestemt meg for å legge dating på hylla for godt, og så skjer dette...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde facebook'en hennes før sist lørdag, vi har felles ytre omgangskrets, men vi har ikke pratet sammen før sist søndag.

På facebook, altså.

Skrevet

Skriv til henne "Hei, har du snap? :-) " og da blir det mindre kleint, når dere får hverandre på snapchat

Skrevet
8 timer siden, Elena87 skrev:

Skriv til henne "Hei, har du snap? :-) " og da blir det mindre kleint, når dere får hverandre på snapchat

Det er et lite problem, jeg har så å si null forhold til Snapchat, er som en 100-åring når det kommer til sosiale medier. Altså, jeg har snapchat på tlf, men jeg bruker det knapt, og det ligger ikke naturlig for meg å sende snaps. Har heller ikke facebook/messenger på mobil og vil heller ikke ha det.

Skrevet

Tok motet til meg og sendte henne en melding i går ettermiddag. Hun svarte, vi pratet litt på FB og til slutt spurte jeg henne om vi skulle finne på noe en dag, det sa hun at det hadde hun lyst til. Så spurte jeg om når det passet, men det har jeg enda ikke fått noe svar på. Så i dag har jeg gått mer eller mindre på nåler. Uff, hater virkelig dette, å leve i uvisshet.

Skrevet

I dag har det (heldigvis) vært jobb, og på jobb har jeg ikke tatt frem FB, ventet til hjemme. I tillegg har jeg vært opptatt med jobb og andre ting sånn helt mentalt. Vi utvekslet snapchat sist lørdag da vi snakket sammen, men det har ikke vært noe kontakt siden da. Hun sa jo at det ville være hyggelig om vi fant på noe sammen, men jeg har fortsatt ikke fått noe svar på når det passer for henne, som jeg spurte henne om. Sendte henne en snap fra matlaging på søndag, litt som et svar på et matbilde hun sendte. Begynner å lure på om hun egentlig ikke er så interessert, selv om hun sa det ville være hyggelig å finne på noe sammen med meg. Nok av de som sier en ting og mener/gjør det motsatte for å slippe ubehag (tror de). Det er basert på at hun faktisk ikke har tatt initiativ til kontakt overhodet. Synes vel egentlig at ballen på en måte ligger hos henne nå, for hvis jeg igjen må ta kontakt for å få noe respons, så vil jeg selv synes det er mas...

Skrevet

Ytterligere to dager er gått. Lurer på om hun kan ha glemt hele spørsmålet, og at det derfor ikke er mas å spørre igjen. Eller er det uansett best å vente til nærmere helgen med å spørre? Veldig rart at jeg ikke har hørt et kvekk. Men det gir jo mening hvis hun egentlig ikke er interessert, og bare sa "ja, hadde vært hyggelig" bare for å være høflig, men uten egentlig å mene det.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Ytterligere to dager er gått. Lurer på om hun kan ha glemt hele spørsmålet, og at det derfor ikke er mas å spørre igjen. Eller er det uansett best å vente til nærmere helgen med å spørre? Veldig rart at jeg ikke har hørt et kvekk. Men det gir jo mening hvis hun egentlig ikke er interessert, og bare sa "ja, hadde vært hyggelig" bare for å være høflig, men uten egentlig å mene det.

Ikke mas på henne ☺ Det er ikke bare menn som "går i hula" noen ganger. Gjør det selv iblandt og trenger å få fred når jeg er der. Forstår at du vil vite og at du vil ha bekreftelse, men du bare skyver henne unna hvis du blir for "klengete". 

Hvis hun har lyst til å finne på noe med deg, så tar hun kontakt 😊. 

Lykke til :klem:

• Liker 3
Skrevet

Er det én ting jeg ikke har gjort, så er det nettopp å mase. Har ikke tatt kontakt direkte med henne siden jeg spurte når det passet sist lørdag kveld, søndag la jeg ut et par snap'er på My Story. Etter det har jeg også vært helt tyst ift henne. Men det er klart, jeg merker selv at interessen har dalt, den gjør jo det ettersom tiden går og det ikke skjer noe som helst. Jobber på PC og denne uka har jeg heller ikke vært aktiv på FB annet enn hjemme på kvelden. Og det å ikke være online på FB annet enn hjemme er forøvrig en god ting, sånn helt isolert sett (bruker til vanlig ikke FB på mobil).

Dere tror sikkert jeg er helt håpløs, men jeg står virkelig på bar bakke, som tidligere forklart.

16 minutter siden, Jolijojo skrev:

Hvis hun har lyst til å finne på noe med deg, så tar hun kontakt 😊.

Så jeg bør altså ikke ta mer kontakt med henne i det hele tatt før jeg evt. hører noe fra henne, er det det du mener?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det én ting jeg ikke har gjort, så er det nettopp å mase. Har ikke tatt kontakt direkte med henne siden jeg spurte når det passet sist lørdag kveld, søndag la jeg ut et par snap'er på My Story. Etter det har jeg også vært helt tyst ift henne. Men det er klart, jeg merker selv at interessen har dalt, den gjør jo det ettersom tiden går og det ikke skjer noe som helst. Jobber på PC og denne uka har jeg heller ikke vært aktiv på FB annet enn hjemme på kvelden. Og det å ikke være online på FB annet enn hjemme er forøvrig en god ting, sånn helt isolert sett (bruker til vanlig ikke FB på mobil).

Dere tror sikkert jeg er helt håpløs, men jeg står virkelig på bar bakke, som tidligere forklart.

Så jeg bør altså ikke ta mer kontakt med henne i det hele tatt før jeg evt. hører noe fra henne, er det det du mener?

Jeg ville ikke ha gjort det. Vet at det er sykt vanskelig, men prøv å være tøff ☺. Det trenger slett ikke å bety at hun ikke er interessert eller at interessen daler! 

Selv får jeg litt panikk hvis jeg liker en fyr. Særlig hvis det er en jeg kan få følelser for. 😨. Da må jeg en tur i "hula" og jobbe litt med meg selv. Kan være at jeg er redd for å virke FOR interessert og dermed skremme fyren, kan være at jeg er redd for å bli såra... Uansett årsak så trenger jeg den tiden til å tenke i fred.

Når jeg er ferdig tenkt er jeg enten all in eller all out 🙄. Føler jeg meg presset er det ofte det siste.

Mener ikke at du skal vente evig. Hvis du ikke hører noe til fredag, så send en melding og si f.eks "Du ble helt stille. Håper alt er bra med deg"😊 Noe positivt som hun ikke føler seg presset til å SVARE på, men som sier at du bryr deg.

• Liker 1
Skrevet
På 27.1.2018 den 12.35, AnonymBruker skrev:

Det er et lite problem, jeg har så å si null forhold til Snapchat, er som en 100-åring når det kommer til sosiale medier. Altså, jeg har snapchat på tlf, men jeg bruker det knapt, og det ligger ikke naturlig for meg å sende snaps. Har heller ikke facebook/messenger på mobil og vil heller ikke ha det.

Du er kul! :) 

Anonymkode: ab689...576

Skrevet
36 minutter siden, Jolijojo skrev:

Jeg ville ikke ha gjort det. Vet at det er sykt vanskelig, men prøv å være tøff ☺. Det trenger slett ikke å bety at hun ikke er interessert eller at interessen daler! 

Selv får jeg litt panikk hvis jeg liker en fyr. Særlig hvis det er en jeg kan få følelser for. 😨. Da må jeg en tur i "hula" og jobbe litt med meg selv. Kan være at jeg er redd for å virke FOR interessert og dermed skremme fyren, kan være at jeg er redd for å bli såra... Uansett årsak så trenger jeg den tiden til å tenke i fred.

Når jeg er ferdig tenkt er jeg enten all in eller all out 🙄. Føler jeg meg presset er det ofte det siste.

Mener ikke at du skal vente evig. Hvis du ikke hører noe til fredag, så send en melding og si f.eks "Du ble helt stille. Håper alt er bra med deg"😊 Noe positivt som hun ikke føler seg presset til å SVARE på, men som sier at du bryr deg.

Det er vesentlig lettere nå ikke å sende melding. Både fordi at det har gått noen dager, og at jeg har fått god trening i å holde meg i skinnet på det området opp igjennom årene (har jo også gått fløyten før selv når jeg har gjort det, da har personen i andre enden trodd at jeg har gitt blaffen, så ja...).

Får vel egentlig bare se an hva som skjer til helgen. I uka er det jo lettere, da er det jobb og ellers "hektisk", lett å holde seg opptatt. Fortsetter med ikke å ha FB oppe på jobb. Og drar nok ned på tiden jeg er pålogget ellers også, bli generelt "mer utilgjengelig" på sosiale medier...

Skrevet

Hun har fortsatt ikke tatt kontakt, og nå er det helg igjen. Begynner å bli temmelig sikker på at hun ikke kommer til å ta kontakt av seg selv. Gir henne én sjanse til, tar kontakt i kveld eller i morgen. Om jeg nå ber henne ut avhenger av samtalen, hvis hun svarer. Men renner det ut i sanden igjen kan hun ryke og reise for min del. I dette tilfellet betyr det at vi i så fall ses når vi ses (pga felles utvidet vennekrets) og ingen kontakt utenom. Hadde dette vært Tinder hadde den matchen ligget rimelig tynt an.

Typisk at sånt skal skje hver bidige gang. Har hatt så mye uflaks på dette området opp igjennom årene, og det ser ikke ut til å ta slutt. Tror det henger en slags "dating-forbannelse" over meg... :P

Skrevet

Da er det nok ikke mer å gjøre. Gjorde et siste forsøk og sendte henne en melding tidligere i dag. Den er enda ikke åpnet. Og hun har vært inne etter det. Tenker å rydde henne vekk etter hvert, fjerne henne fra FB og snap. Ingen vits i å ha folk lagt til som åpenbart ikke vil kommunisere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...