Gå til innhold

Trening og motivasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nylig meldt meg inn på stamina, men  sliter litt med både angst og lite motivasjon. Å lurer derfor på om det er noen andre som har hatt samme utfordringene som vil dele litt tips, til hvordan JEG kan få det til. Motivasjonen er vel det minste problemet her. Da jeg daglig sliter med min angst. Men vil gjerne kunne begynne å tenke på helsa osv. Men må nå åsså derfor finne motivasjonen til å begynne et sted. 

Håper derfor det er noen hær inne som kunne vært så snille å gitt noen tips. 

Anonymkode: 7d510...49e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det gruppetimer du skal trene eller på egen hånd? Hva er det du har angst for når det gjelder treningssenteret? Er det sosial angst? Jeg sliter med angst (også sosial angst) og for min del hjalp det å melde seg på gruppetimer og å møte tidlig opp på timene. Da kan man spørre om det er noe man lurer på osv. Nå elsker jeg faktisk nok å trene! Når det gjelder motivasjonen, så er det utrolig viktig å finne en type trening som du både liker og mestrer. Prøv litt forskjellige ting! 

Anonymkode: c7c3c...bd7

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det gruppetimer du skal trene eller på egen hånd? Hva er det du har angst for når det gjelder treningssenteret? Er det sosial angst? Jeg sliter med angst (også sosial angst) og for min del hjalp det å melde seg på gruppetimer og å møte tidlig opp på timene. Da kan man spørre om det er noe man lurer på osv. Nå elsker jeg faktisk nok å trene! Når det gjelder motivasjonen, så er det utrolig viktig å finne en type trening som du både liker og mestrer. Prøv litt forskjellige ting! 

Hei. 

Er trening på egenhånd jeg tenker. Og er sosial angst jeg sliter med, i stor grad. Gjør det veldig vanskelig å dra å trene osv. Har funnet diverse øvelser som får meg ned i vekt og bedrer kondisjon, men motivasjon finner jeg ingensteder. 

Skrevet

Tenker dette handler om mestring av angst og ikke motivasjon. Snakker du med psykolog? Tenker de kan ha gode råd. 

Anonymkode: 79d73...7a6

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei. 

Er trening på egenhånd jeg tenker. Og er sosial angst jeg sliter med, i stor grad. Gjør det veldig vanskelig å dra å trene osv. Har funnet diverse øvelser som får meg ned i vekt og bedrer kondisjon, men motivasjon finner jeg ingensteder. 

Jeg synes det er veldig greit å trene i gruppetimer, for der har jeg rett og slett ikke tid til å ha sosial angst! Jeg må fokusere på hva instruktøren sier og gjør, og vi har det så gøy sammen at angsten går bort! Men hvis du ønsker å trene på egen hånd, kan det kanskje hjelpe deg å ta med en venn? Eller så kan du f.eks. gradvis øke tiden og antall øvelser du gjør på treningssenteret. Ha som mål å mestre 1 øvelse der først, og evaluer hvordan det gikk psykisk og fysisk. Kan også være greit å trene om morgenen for å unngå for mye folk, men dette vil jo ikke gjøre noe med selve problemet. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker dette handler om mestring av angst og ikke motivasjon. Snakker du med psykolog? Tenker de kan ha gode råd. 

Anonymkode: 79d73...7a6

Har vært til psykolog, men føler desverre  ikke at det gir meg noe hjelp. 

Skrevet

Motivasjon er noe som kommer underveis når man føler seg sprekere og sterkere. 

Om man skal sitte å vente på at man en vakker dag blir overøst med den store motivasjonen så risikerer man å måtte vente i mange herrens år / eventuelt for alltid. 

Bare bit tenna sammen å dra. Du er neppe så spennende at folk vil fokusere på deg fremfor sin egen treningsplan. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...