AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Noen som har vært i en slik situasjon? Hvordan gikk det? Jeg er kontinuerlig sur / skuffet/ lei meg på han fordi han ikke vil. Og er fryktelig usikker på hvor vi er på vei.. føler ikke lenge for å bruke tid med han .. hater sexen - fordi den alltid minner meg på at han ikke vil ha barn .. vil helst slippe å se hunden hans fordi han mener vi har nok med hund.. jeg greier ikke å se en fremtid med han , men likevel usikker på om jeg vil forlate han..og klokka tikker 😭😭😭 Anonymkode: a7be3...d1e 1
Perle Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Herregud, bare gjør det slutt! (Og NEI, den er ingen god idé "å glemme" pillen) 18
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Vil han ikke så vil han ikke. Du kan ikke presse en person til å få barn, da kan du varen regne med at han stikker av etter hvert fordi det ikke er et liv han ønsker (hvis du «glemmer» pillen feks). Dersom klokken tikker å du ikke kan leve livet fult ut uten barn så får du slå opp å finne deg en mann som har lyst på det samme livet som du har. Anonymkode: 0e234...e04 10
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 Gjør det slutt! Det kommer til å være hardt i begynnelsen, men så verdt det når den verste sorgen er over! Da er du fri Anonymkode: 45f68...bbf 7
Gremlin Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 Skjønner at du er lei deg, men jeg synes ikke du skal være sur. Husk at det kan være et like viktig valg for ham å ikke få barn, som for deg å få barn. Høres ut som det beste for begge er at dere gjør det slutt. 15
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 Enig! Hvis han er helt tydelig på at han ikke vil ha barn så bør du ikke bruke mer tid på han.. tenk på hva som gjør deg mest lykkelig på sikt, ikke hva som er det enkleste må. Anonymkode: ae872...886 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 Hvor gamle er dere og hvor lenge har dere vært sammen? Har han ikke lyst på barn overhodet eller bare akkurat nå? Hvis han ikke vil ha barn noengang så må du bryte med han hvis du ønsker deg barn, og finne en som vil det samme. Anonymkode: 4dbc3...aa7 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 Dere er ikke på vei noe sted, for han vil ikke ta forholdet videre. Hvis han syns det er så meningsfullt å bruke livet kun på seg selv, så la han gjøre det alene. Du kommer bare til å hate han om han gjør deg barnløs. Dropp han. Anonymkode: cc5b5...082 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #9 Skrevet 25. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er ikke på vei noe sted, for han vil ikke ta forholdet videre. Hvis han syns det er så meningsfullt å bruke livet kun på seg selv, så la han gjøre det alene. Du kommer bare til å hate han om han gjør deg barnløs. Dropp han. Anonymkode: cc5b5...082 Hvorfor så bitter på han? Det er hans valg om han ikke vil bli far. Skal han sette unge på Ts og leve et liv han ikke ønsker bare fordi hun (og mange andre) ser på barn som den eneste veien til lykke? Anonymkode: 0e234...e04 15
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #10 Skrevet 25. januar 2018 Det er en vanskelig situasjon. Vet du om det er permanent at han er fast bestemt på nei, eller vet han ikke og har bare ikke sagt ja enda? Hvor lenge har dere vært sammen, og hvor gamle er dere? Hvor mange barn drømmer du om å ha? Anonymkode: b741b...3c5
Lillahjerte Skrevet 25. januar 2018 #11 Skrevet 25. januar 2018 Du kan jo ikke tvinge han til å få barn med deg, på lik linje som han ikke kan tvinge deg til å vente/forbli barnløs.. Lett for meg å si, men det jeg mener det vil være lurt å gå videre og finne deg en kjæreste med de samme ønskene for framtiden som du har. ☺️ 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #12 Skrevet 25. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor så bitter på han? Det er hans valg om han ikke vil bli far. Skal han sette unge på Ts og leve et liv han ikke ønsker bare fordi hun (og mange andre) ser på barn som den eneste veien til lykke? Anonymkode: 0e234...e04 Hårsår eller? Menn må gjøre akkurat som de vil med livene sine, men de kan ikke forvente selskap av damer om de ønsker være barnløse. De fleste kvinner ønsker barn og man skal være litt av mann for å kunne erstatte en familie for noen. Det er kjedelig, usexy og umandig med menn som ikke vil ha barn. De er for spesielt interesserte. Anonymkode: cc5b5...082 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #13 Skrevet 25. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hårsår eller? Menn må gjøre akkurat som de vil med livene sine, men de kan ikke forvente selskap av damer om de ønsker være barnløse. De fleste kvinner ønsker barn og man skal være litt av mann for å kunne erstatte en familie for noen. Det er kjedelig, usexy og umandig med menn som ikke vil ha barn. De er for spesielt interesserte. Anonymkode: cc5b5...082 Hårsår? Hvorfor skulle jeg bære det? Lurte bare på hvorfor du virker så bitter på denne mannen? Jeg er kvinne så om du mente at jeg ble støtt av det så tar du feil. han sier klart og tydelig ifra at han ikke vil ha barn. Da er det Ts sitt ansvar å bestemme seg for om hun vil leve med han som barnløs, eller finne en annen mann å få barn med. Hvorfor skal det være greit at kvinner ikke ønsker barn (fordi vi skal være så sterke og egenrådige og kunne leve livet uten å være avhengig av noe) mens menn nesten blir skutt når de nevner at de ikke ønsker barn. Herlighet de er da ikke bare her for å gi rugeklare kvinnfolk unger. Anonymkode: 0e234...e04 12
Gremlin Skrevet 25. januar 2018 #14 Skrevet 25. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hårsår eller? Menn må gjøre akkurat som de vil med livene sine, men de kan ikke forvente selskap av damer om de ønsker være barnløse. De fleste kvinner ønsker barn og man skal være litt av mann for å kunne erstatte en familie for noen. Det er kjedelig, usexy og umandig med menn som ikke vil ha barn. De er for spesielt interesserte. Anonymkode: cc5b5...082 ... Er altså din subjektive mening. Jeg er uenig, men må vel være en slik "spesielt interessert" jeg da. 9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #15 Skrevet 25. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hårsår? Hvorfor skulle jeg bære det? Lurte bare på hvorfor du virker så bitter på denne mannen? Jeg er kvinne så om du mente at jeg ble støtt av det så tar du feil. han sier klart og tydelig ifra at han ikke vil ha barn. Da er det Ts sitt ansvar å bestemme seg for om hun vil leve med han som barnløs, eller finne en annen mann å få barn med. Hvorfor skal det være greit at kvinner ikke ønsker barn (fordi vi skal være så sterke og egenrådige og kunne leve livet uten å være avhengig av noe) mens menn nesten blir skutt når de nevner at de ikke ønsker barn. Herlighet de er da ikke bare her for å gi rugeklare kvinnfolk unger. Anonymkode: 0e234...e04 Personlig driter jeg i kjæresten til ts, siden tråden handler om henne. Men jeg mener at å bli med noen som ikke ønsker barn, når en ønsker barn selv, er å grave sin egen grav for i et sånt forhold har man bare sorg og hente og man kommer til å hate hverandre. Jeg syns ellers folk kan gjøre akkurat som de vil med livene sine, men hvis man har sære interesser som at man ikke vil ha barn, har 300 slanger, eller er rusmisbruker må man også ta høyde for at man må leve livet alene og at ingen kommer til å hylle en for livsvalgene. Det er ingen som hyller folk som får barn, så hvorfor skal de som ikke får barn ha noen kred for det? Det er jo ikke akkurat imponerende på noen måte at folk gjør som de selv vil med livene sine? Anonymkode: cc5b5...082 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #16 Skrevet 25. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Personlig driter jeg i kjæresten til ts, siden tråden handler om henne. Men jeg mener at å bli med noen som ikke ønsker barn, når en ønsker barn selv, er å grave sin egen grav for i et sånt forhold har man bare sorg og hente og man kommer til å hate hverandre. Jeg syns ellers folk kan gjøre akkurat som de vil med livene sine, men hvis man har sære interesser som at man ikke vil ha barn, har 300 slanger, eller er rusmisbruker må man også ta høyde for at man må leve livet alene og at ingen kommer til å hylle en for livsvalgene. Det er ingen som hyller folk som får barn, så hvorfor skal de som ikke får barn ha noen kred for det? Det er jo ikke akkurat imponerende på noen måte at folk gjør som de selv vil med livene sine? Anonymkode: cc5b5...082 Kvinner blir jo backet opp som bare det når de kommer frem og sier at de aldri vil ha barn, det står jo over alt i media. Men måten du uttaler deg på tyder på at dette er et veldig sårt tema for deg, muligens fordi dette har skjedd deg? Så jeg skal la det ligge. Anonymkode: 0e234...e04 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #17 Skrevet 25. januar 2018 6 minutter siden, Gremlin skrev: ... Er altså din subjektive mening. Jeg er uenig, men må vel være en slik "spesielt interessert" jeg da. Det stemmer. Men jeg tror ganske bestemt at jeg ville fått et flertall i ryggen med den meningen. Siden ikke kjønnet ditt står på avataren din regner jeg med du er mann som bare ikke likte høre dette. Anonymkode: cc5b5...082 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #18 Skrevet 26. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner blir jo backet opp som bare det når de kommer frem og sier at de aldri vil ha barn, det står jo over alt i media. Men måten du uttaler deg på tyder på at dette er et veldig sårt tema for deg, muligens fordi dette har skjedd deg? Så jeg skal la det ligge. Anonymkode: 0e234...e04 Det er ikke riktig. Media preges heller av innlegg skrevet av frivillig barnløse kvinner som forlanger kred for livsvalget sitt og sutrer en hel masse fordi de ikke hylles som helter for å gjøre hva de vil med livet sitt. Noe som får dem til å virke ektremt egosentrerte. Aldri sett en barnemor skrive et innlegg om: "Unnskyld meg, hvorfor får ikke jeg høre at det var tøft og samfunnsnyttig av meg å produsere 3 fremtidige arbeidere?" Anonymkode: cc5b5...082
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #19 Skrevet 26. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke riktig. Media preges heller av innlegg skrevet av frivillig barnløse kvinner som forlanger kred for livsvalget sitt og sutrer en hel masse fordi de ikke hylles som helter for å gjøre hva de vil med livet sitt. Noe som får dem til å virke ektremt egosentrerte. Aldri sett en barnemor skrive et innlegg om: "Unnskyld meg, hvorfor får ikke jeg høre at det var tøft og samfunnsnyttig av meg å produsere 3 fremtidige arbeidere?" Anonymkode: cc5b5...082 Vi har nok av mødre som lager mammablogger og mener at de gjør den tøffeste jobben i verden å at ingen jobb er så viktig som å oppdra et par unger. Anonymkode: 0e234...e04 7
Gremlin Skrevet 26. januar 2018 #20 Skrevet 26. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer. Men jeg tror ganske bestemt at jeg ville fått et flertall i ryggen med den meningen. Siden ikke kjønnet ditt står på avataren din regner jeg med du er mann som bare ikke likte høre dette. Anonymkode: cc5b5...082 Tro det eller ei, men jeg er kvinne, til tross for at vi ikke deler samme syn. Jeg har stor forståelse for at barn er viktig for veldig mange, men valget om å ikke få barn er også viktig for noen. Selvfølgelig bør man være med en partner som deler samme mening om dette, men jeg synes ikke at man burde snakke nedsettende om de som velger å ikke få barn -mann eller kvinne. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå