Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet helsesekretær, og jeg så en stor, fast stilling ute for noen dager siden, som jeg gjerne vil søke på. Problemet er bare at det er ved det samme kontoret som fastlegen min jobber. 

Vil det ha noe å si? Kan de bruke sykehistorien min for å se om jeg er aktuell for jobben? Ikke at de skal diskutere sykehistorien min, men at legen min for eksempel sier at de bør velge noen andre enn meg? Vet jo han har taushetsplikt, men han vet jo også alt jeg har slitt med tidligere.. 

Anonymkode: 68f4a...f35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ikke lov til å sjekke journalen din for å bruke noe av det mot deg. Journalen er noe som skal frem KUN når det handler om helsen din (når du er på sykehus, legebesøk osv). 

Anonymkode: 5faf6...9d1

• Liker 1
Skrevet

Jeg personlig hadde nok synes det var ukonfortabel å arbeide forin egen fastlege. Hadde nok søkt på jobben, og om jeg fikk den, byttet fastlege :) 

Anonymkode: 46853...621

• Liker 1
Gjest marie_82
Skrevet

Jeg er helsesekretær og vi ansetter ikke folk som er pasienter ved legekontoret vårt. Vet ikke om dette er vanlig praksis hos alle, men vet det er sånn flere steder ihvertfall.

Skrevet
4 minutter siden, marie_82 skrev:

Jeg er helsesekretær og vi ansetter ikke folk som er pasienter ved legekontoret vårt. Vet ikke om dette er vanlig praksis hos alle, men vet det er sånn flere steder ihvertfall.

Hva om man skriver i søknaden at man selvfølgelig bytter til  fastlege på et annet legesenter dersom man får jobben?

Anonymkode: 8da36...bff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...