Gå til innhold

Hvordan uttales

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

På latin: Vagina Mobile (brukes også om flaggermus)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Sikkert sånn som det skrives. Vet ikke om det er spesielt riktig, men jeg legger i hvert fall trykk på e-en. Er det noe å være flau over å spørre om da? :klø:

Gjest Eurodice
Skrevet

Leamus uttales på samme måte som lealøs. Forøvrig er det en forvanskning/misforståelse for lemus, som er en form for krampe, med ufrivillige rykninger i en muskel. Det er et kjent fenomen i øyelokket.

Skrevet
Leamus uttales på samme måte som lealøs. Forøvrig er det en forvanskning/misforståelse for lemus' date=' som er en form for krampe, med ufrivillige rykninger i en muskel. Det er et kjent fenomen i øyelokket.[/quote']

Nå skjønner jeg hvorfor noen sier lemus! Trodde det kom av "å lee" på noe jeg :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Leamus uttales på samme måte som lealøs. Forøvrig er det en forvanskning/misforståelse for lemus' date=' som er en form for krampe, med ufrivillige rykninger i en muskel. Det er et kjent fenomen i øyelokket.[/quote']

Det synes jeg er veldig rart, for de to ordene skrives jo veldig forskjellig. Har aldri hørt at mus uttales løs før.

Gjest Eurodice
Skrevet

Gjest, så festlig du er da! :ler: Hvis du legger godviljen til, skjønner du nok at jeg mente at trykket skal ligge på samme stavelse i leamus som i lealøs. Forørig synes jeg at Trøffelhelten hadde et fantasifullt forslag.

Gjest Anonymous
Skrevet
Gjest' date=' så festlig du er da! :ler: Hvis du legger godviljen til, skjønner du nok at jeg mente at trykket skal ligge på samme stavelse i leamus som i lealøs. Forørig synes jeg at Trøffelhelten hadde et fantasifullt forslag.[/quote']

Skjønte det egentlig. Var i mitt morsomme hjørne. Det er over nå. :-)

Gjest Eurodice
Skrevet

Så synd! Det er sunt å ha det morsomt. Tar det lang tid før du livner til igjen?

Skrevet

Det var LAAANGE 10 minutter!!

Trodde forresten ikke det gikk ann å si leamus på forskjellige måter jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

:hoho:

Avogtil, er dere, hysteriske, hele gjengen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...