AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Ovnsbaker kyllinglår nå (sulten!) og tenkte å fryse ned noe av det. Skal jeg la kyllingen kjøle seg ned på benken først til den har romtemperatur, eller skal jeg kjøle den ned i kjøleskap etter en stund for så å sende den i fryseren? Anonymkode: a6d36...837
solmåneogstjerner Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Kjøl ned til romtemperatur på benken, og så i fryseren!
malen93 Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 La stå på benken til romtemperatur eller så kaldt som mulig, altså ikke sett i kjøleskap eller fryser når det gir varme fra seg, det kan ødelegge de andre matvarene og kjøleskapet/fryseren. Også legge rett i frysern når det har kjøla seg
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #4 Skrevet 26. januar 2018 Ha kyllingen i en tynn plastboks, og sett den i iskaldt vann i vasken til den er kald. Det gjelder å kjøle den ned så raskt som mulig, samtidig som du ikke kan putte den i kjøleskap/frys så lenge den er varm. Anonymkode: b171e...30e
Ullvott Skrevet 26. januar 2018 #5 Skrevet 26. januar 2018 På denne tiden av året, og hvis man bor slik til at man har balkong e.l, kan man legge kyllingen i en boks med tett lokk og sette den ut i kulda, også. Det gir rask nedkjøling. Må selvsagt pakkes på en slik måte at fugler, mus eller andre skadedyr ikke slipper til 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #6 Skrevet 26. januar 2018 Ts her! Takk for svar jeg satte kyllingen over på en tallerken for kjappere nedkjøling og så etterhvert i kjøleskap. Nå koser jeg meg med andre del i en annen rett yum! endte opp med å ikke fryse noen ting. Anonymkode: a6d36...837
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå