AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #21 Del Skrevet 21. februar 2018 Satt på bussen, den var full. Sitter på det ytre setet mot gangen, og en random dame på rundt 45 ved siden av meg. Plutselig får hun en rykkning og ser skrekkslagent på meg, og sier litt lavt "Herregud jeg kommer til å drite på meg", trykket på stopp og løp nesten av bussen. Jeg satt der bare forskrekket, og lurte resten av dagen på om hun rakk doen/en buske eller what not Anonymkode: e76e2...ddc 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #22 Del Skrevet 21. februar 2018 Satt på bussen og den var relativt tom, men så kom det er par gutter på ca. 18-22 år inn og satte seg et par rader foran meg. De bannet og snakket høylytt, rapte, kastet og sølte energidrikk utover gulvet og de andre ledige setene, samt kastet sjokoladepapir overalt. Hadde aldri sett noen oppføre seg slikt og forsøkte oppgitt å få øyekontakt med bussjåføren som gjorde ingenting. De luktet røyk og oppførte seg som om de var fulle eller rusa. Så begynte han ene å ta av buksen og bokseren slik at han satt med rumpa bar i setet og strøk på seg selv.. De begynte også å spørre de få jentene som satt i nærheten om hvor gamle de var (inkludert meg), og når den ene jenta sa at hun var 13 så begynte de å flørte skikkelig om hvor store pupper hun hadde. Angrer skikkelig på at jeg ikke sa noe, men jeg var helt målløs samt et par år yngre enn guttene akkurat da, men fyf så ubehagelig. Anonymkode: 82fb2...e58 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 21. februar 2018 #23 Del Skrevet 21. februar 2018 Hadde gleden av å sitte foran pratesyk bergenser med ny mobiltelefon på bussen fra Hemsedal til Drammen en gang. Er sikker på at han ringte alle han kjente for å fortelle at han hadde ny telefon. Skal ikke si hvor jeg hadde lyst til å putte den telefonen etter hvert... Sannsynligvis er han i slekt med dama som skravlet i ett kjør i telefonen på morgenbussen fra Sogn til Bergen. Lurer ennå på hvem i all verden hun ringte til før klokka 7 om morgenen. Jeg og en del av de andre passasjerene prøvde å sove litt, men det var helt umulig. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eidsbergingen Skrevet 21. februar 2018 #24 Del Skrevet 21. februar 2018 Blir fortsatt rød i mosen av å tenke på det da det var så komisk for andre, men jeg lo ikke av det selv før på lenge Skjedde forrige vinter og jeg lånte de gamle vinterskoa til broren min som hadde noen forferdelige lange lisser som løsnet konstant fordi de var så glatte og klin umulig å knytte til en knute Så inn i bussen det gikk, viste frem billetten på mobilen til sjåføren og skulle ta det neste steget inn i bussen idet jeg tråkker på skolissa, snubler og lander delikat med et mageplask og nesegrus i midtgangen. Mobilen forsvinner. Sjåføren hoster ett eller annet sympatisk før han kjører ut før jeg har fått reist meg opp! Hører at noen fniser bak og jeg krabber og titter etter mobilen mens bussen går, bussjåføren maser at jeg må sette meg. JA DA! Finner mobilen like hel og en snill eldre dame sier at jeg kan sitte ved sidna henne. Glad og takknemlig for jeg er ille flau og skal til å sette meg, gjør bussen et nytt stopp og igjen.. scenarioet på nytt. Snubler, tryner og mobilen forsvinner igjen før den rekker å havne i lomma. Resten av turen satt jeg ved siden av damen og lua langt over ansiktet. Når jeg gikk av ropte bussjåføren "ikke fall, det er glatt!" Jo, takk for omtanken du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #25 Del Skrevet 22. februar 2018 Tok trikk i oslo og en dame som virket ruset satt på setet mot meg. Plutselig begynte hun å skjelle meg ut fordi jeg brukte pelsjakke. Det var bare en sånn veldig åpenbart fuskepels fluffy svart jakke, prøvde å si det med tynn stemme fordi jeg hater oppmerksomhet, og hun var veldig høylydt. Det gikk henne husforbi, og hun la ut om grusomhetene på pelsdyrfarmer for hele trikken... 🙈 Anonymkode: 987df...2f6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #26 Del Skrevet 22. februar 2018 En ung mann som liksom tilfeldig satt og flekset musklene inntil meg hele reisen. En gang jeg trodde jeg satt alene og plutselig kjenner noe skrape på halsen min. Uteligger med 5-10 cm lange negler, som insisterer på at jeg skal bade ham. ("Vask meg, duu...sa trollet") Verste var den gangen sjåføren kjørte feil, og istedenfor å kjøre tilbake bestemte han seg for å bare stoppe en halv times gange fra stoppestedet mitt. Jeg hadde ikke tampong til den ekstra halvtimen. Anonymkode: fa79a...34f 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 22. februar 2018 #27 Del Skrevet 22. februar 2018 For en del år siden hadde jeg vært i byen og handlet og dette hadde jeg i en pose. Det var glatt og da jeg skulle gå ut av bussen gled jeg på det siste trinnet og gikk på ryggen ut av bussen. posen jeg var på havnet 2 meter utenfor bussen. Må sikkert ha sett komisk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #28 Del Skrevet 22. februar 2018 Skulle ta bussen mellom Kristiansand og Stavanger. Midt i turen kom en eldre mann på bussen og skulle av noe før Stavanger. Han satte seg foran meg, vi satt ganske langt fremme. På hans stopp sov han, så jeg prøvde å vekke han ved å dulte litt borti han, men han våknet ikke. Sa fra til busssjåføren som gikk bak og prøvde på det samme. Viste seg at mannen var død. Ambulansen hentet han før vi kjørte videre. Anonymkode: eab8a...b50 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 22. februar 2018 #29 Del Skrevet 22. februar 2018 Tar ikke buss så ofte men det mest ubehagelige jeg har opplevd, er å få en sidemann som stinket så mye hvitløk at jeg fikk problemer med å puste, måtte sitte i nesten 2 timer. Barneskrik og høylytte samtaler er også irriterende/ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #30 Del Skrevet 22. februar 2018 På 26.1.2018 den 15.03, AnonymBruker skrev: Jeg og søsteren min skulle i dåp og skulle derfor ta T-bane ganske tidlig på dagen. Vi hadde med en kake som var pakket inn i en sånn oppbevaringsboks for kaker. T-banen var HELT tom, siden det var tidlig en søndags morgen. Vi satte oss i en sånn 4-seter der man er vendt mot hverandre. Meg og søs ved siden av hverandre, og kaka på det ytterste setet ovenfor oss (bana var tom, så vi brydde oss ikke om bruk av seter). Så kommer det på en fyr, og hvor setter han seg? Jo, ovenfor oss, INNERST ved siden av kaka. Og så setter han blikket i kaka og stirrer så intenst at vi blir redde for at kaka skal gå magisk i oppløsning. Anonymkode: a1a5c...c46 Jeg antar noen prøvde å gi dere et hint om at dere satt på pensjonist/handicapsetene? 😂 Anonymkode: fae4a...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #31 Del Skrevet 22. februar 2018 Når jeg var 12-13 år, så satt en eldre herremann (ca. 55-60 år) seg ved siden av meg, selv om det var mange tomme seter i bussen. Det er kanskje ikke så rart, men han begynte å prate om seg selv og stille ganske personlige spørsmål. Han virket som en ganske ensom mann helt til han lurte på om jeg var gammel nok og om jeg kunne tenke meg og være elskerinnen hans 😟 Jeg var helt sjokkert, sa nei og at jeg var bare ett barn. Han syns dette med alder var bare tull (han trodde nok jeg var 15-16 år), men tok avvisningen med ett smil og fortsatte å snakke om stort og smått. Han var ikke tafsete eller ekkel, bare litt upassende. Når jeg kom av bussen pekte jeg han ut for bestemor. Og han var en lokal figur som vist nok lette etter en ung elskerinne. Han hadde bodd i Norge i mange år, men hadde ikke helt skjønt at monogrami er det vanligste her. Han hadde skjønt at han ikke kunne ta flere koner, men skjønte ikke helt hvorfor ingen var interessert i å være hans elskerinne. For både han og konen var snille folk og kunne ta godt vare på henne. Han var høflig og grei, jeg ble sjokkert for at han var på alder med bestefar. Men selv om han ikke var helt inne på sosiale normer her til lands, så var han en uskyldig gammel krok som ønsket en større familie. Men den samtalen gjorde reisen til en ganske spesiell busstur. Anonymkode: 820d8...39f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #32 Del Skrevet 22. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når jeg var 12-13 år, så satt en eldre herremann (ca. 55-60 år) seg ved siden av meg, selv om det var mange tomme seter i bussen. Det er kanskje ikke så rart, men han begynte å prate om seg selv og stille ganske personlige spørsmål. Han virket som en ganske ensom mann helt til han lurte på om jeg var gammel nok og om jeg kunne tenke meg og være elskerinnen hans 😟 Jeg var helt sjokkert, sa nei og at jeg var bare ett barn. Han syns dette med alder var bare tull (han trodde nok jeg var 15-16 år), men tok avvisningen med ett smil og fortsatte å snakke om stort og smått. Han var ikke tafsete eller ekkel, bare litt upassende. Når jeg kom av bussen pekte jeg han ut for bestemor. Og han var en lokal figur som vist nok lette etter en ung elskerinne. Han hadde bodd i Norge i mange år, men hadde ikke helt skjønt at monogrami er det vanligste her. Han hadde skjønt at han ikke kunne ta flere koner, men skjønte ikke helt hvorfor ingen var interessert i å være hans elskerinne. For både han og konen var snille folk og kunne ta godt vare på henne. Han var høflig og grei, jeg ble sjokkert for at han var på alder med bestefar. Men selv om han ikke var helt inne på sosiale normer her til lands, så var han en uskyldig gammel krok som ønsket en større familie. Men den samtalen gjorde reisen til en ganske spesiell busstur. Anonymkode: 820d8...39f Eldre mann på 55..... I tillegg gammel krok... :-( . Anonymkode: 44ea8...0b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 22. februar 2018 #33 Del Skrevet 22. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eldre mann på 55..... I tillegg gammel krok... :-( . Anonymkode: 44ea8...0b3 Alt er relativt ut ifra øynene som ser. For en på 5 år er til og med en 40-åring skikkelig gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 22. februar 2018 #34 Del Skrevet 22. februar 2018 Mer tragikomisk hendelse. To jålejenter satt foran meg på bussen. Sånne med ihjelbleiket hår og 3 tonn sminke. De snakket løst og fast og hun ene spurte hun andre om hun donerte noe til organisasjoner som Kreftforeningen. Nei sa hun andre. Men hun delte sånne meldinger og bilder på Facebook, om sykdommer og sånn og hjalp til og ga sympati på den måten. Hun lot gjerne det stå lenge som status også sa hun, for å støtte og hjelpe dem med kreft. herregud 😂 ingen har noensinne blitt frisk av å få likes på Facebook eller en kjedemelding på Facebookstarusen sin i minst en time. De som deler slik, mener jeg gjør det for å prøve å virke så omtenksom «Ååh se så flink jeg er p hjelpe andre mennekser, seee på meg» .. men i realiteten vil de ha oppmerksomhet 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #35 Del Skrevet 22. februar 2018 3 timer siden, Catalina Culès skrev: Tar ikke buss så ofte men det mest ubehagelige jeg har opplevd, er å få en sidemann som stinket så mye hvitløk at jeg fikk problemer med å puste, måtte sitte i nesten 2 timer. Barneskrik og høylytte samtaler er også irriterende/ubehagelig. Barneskrik og høylytte samtaler er det man har musikk å øretelefoner for;) Anonymkode: 91b71...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #36 Del Skrevet 22. februar 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barneskrik og høylytte samtaler er det man har musikk å øretelefoner for;) Anonymkode: 91b71...2d8 Ja, dårlige øretelefoner som lekker monoton og slitsom lyd til alle rundt... Anonymkode: 331a3...da5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #37 Del Skrevet 22. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg antar noen prøvde å gi dere et hint om at dere satt på pensjonist/handicapsetene? 😂 Anonymkode: fae4a...b2d Det er ikke sånne seter på t-banen, men kanskje han trodde han befant seg på en buss?😂 Anonymkode: 5aa3c...a60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
s0la Skrevet 22. februar 2018 #38 Del Skrevet 22. februar 2018 Kom inn en fyr som virka veeldig stressa og urolig. Gikk med svære, raske steg inn i bussen og helt bak der jeg satt. Så tok han pullups på stengene oppe ved taket hele bussturen; hoppet ned, satt seg i setet, tok pullups igjen. Han så ganske tynn og slaskete ut. Virka som han var ruset... Han må jo ha vært høy på noe. Så en fyr bli dratt ut av bussen av politi. Aner ikke hvorfor... Ble skikkelig drama der inne. Jeg hørte musikk så fikk ikke med meg alt. Satt bak en fyr som plukket seg inni øret med fingeren og så på det etterpå. Gjorde det hele bussturen... Fysj. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymeBukser Skrevet 23. februar 2018 #39 Del Skrevet 23. februar 2018 Når jeg var 15år så satt jeg på bussen på vei hjem fra skolen når det kom en eldre kar med en fugl i et bur og satt seg ved siden av meg. Rett før han skulle av på stoppet sitt så strøk han meg fra kneet og opp til skrittet før han reise seg og brølte «Jeg har ikke tatt på deg! HÆ? TROR DU JEG TAR PÅ FOLK??!» Jeg hadde ikke rukket å hverken si eller gjøre noe. Jeg ble helt satt ut. Litt av en galning. Jeg er mann så han var vel en slags skitzo/pedo ett eller annet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #40 Del Skrevet 23. februar 2018 Dette er ikke noe som er ubehagelig, komisk eller rart. Men kanskje ikke noe man opplever hver dag. Skulle på en skikkelig langtur med buss en gang for mange år siden (ca 8 timer). En fyr som satt et stykke bak meg hadde Tourettes syndrom, så han satt og gaula kjempehøyt hele turen med kanskje maks 2 min mellomrom. Skal jeg være helt ærlig så ble jeg litt smågal av det etterhvert, men samtidig er det jo fint at det er akseptabelt å ta kollektiv transport uansett hvem og hvordan man er, og at vedkommende selv føler at det er greit. Anonymkode: bf81d...8c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå