Gå til innhold

Hørte nettop på wish you were here albummet fra pink floyd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den siste tiden har jeg hørt igjennom album fra led zeppelin, rainbow og nå pink floyd. Hørte nettop på wish you were here, albumet altså. Og det er jo ett mesterverk! Det er en liten bit jeg har hørt på radioen, som går i loop på ett par kanaler. Men hvorfor i alle dager har jeg ikke hørt dette før nå?

Har passert 20 og det meste jeg har hørt på før de siste mnd er jo dritt. Det er jo ikke ett eneste band som kan måle seg i dag, eller er det bare jøgglet som kommer på listene mens det som er bra er sånn undergrunns?

Anonymkode: e2a0b...9ad

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du levd under en stein?

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I den siste tiden har jeg hørt igjennom album fra led zeppelin, rainbow og nå pink floyd. Hørte nettop på wish you were here, albumet altså. Og det er jo ett mesterverk! Det er en liten bit jeg har hørt på radioen, som går i loop på ett par kanaler. Men hvorfor i alle dager har jeg ikke hørt dette før nå?

Har passert 20 og det meste jeg har hørt på før de siste mnd er jo dritt. Det er jo ikke ett eneste band som kan måle seg i dag, eller er det bare jøgglet som kommer på listene mens det som er bra er sånn undergrunns?

:jepp: Ta gjerne en tur i nattklubben også for å høre mye god musikk  :mynona:

Anonymkode: 500c6...041

• Liker 1
Skrevet

Her er mye fint også, ts.

Anonymkode: cd6f6...1a5

• Liker 3
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i alle fall mest mainstream, uten at det nødvendigvis er dårlig av den grunn. Om du skal finne det aller beste må du ofte leite litt :Nikke: Men, det kommer jo an på hva man liker så klart. 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, minister-mio skrev:

Har du levd under en stein?

Nei, men har mest hørt på det jeg har fått servert, hvis du skjønner. Sier ikke alt er dårlig nå, men hvor er dagens pink floyd? Å tenke at dette en gang var moderne musikk, er ganske utrolig.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men har mest hørt på det jeg har fått servert, hvis du skjønner. Sier ikke alt er dårlig nå, men hvor er dagens pink floyd? Å tenke at dette en gang var moderne musikk, er ganske utrolig.

Pink Floyd hadde problemer med at LP-platene ikke kunne ha melodier lengre enn ca 23 minutter. I dag som det ikke er slike tekniske begrensninger, så hvorfor er det ikke noen som lager melodiene. 

Musikken degenereres. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Rumle skrev:

Det er i alle fall mest mainstream, uten at det nødvendigvis er dårlig av den grunn. Om du skal finne det aller beste må du ofte leite litt :Nikke: Men, det kommer jo an på hva man liker så klart. 

Pleier å si jeg liker det meste, men går litt bort i fra det nå. Musikk med sjel i uten at det er sånn der love fjas. For å si det sånn, taylor swift vs queen. Det er jo der vi ligger.

Vet ikke hvor man skal lete, får høre om ett å anna metal band på jobb, noe er bra men ikke noe å få gåsehud av.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier å si jeg liker det meste, men går litt bort i fra det nå. Musikk med sjel i uten at det er sånn der love fjas. For å si det sånn, taylor swift vs queen. Det er jo der vi ligger.

Vet ikke hvor man skal lete, får høre om ett å anna metal band på jobb, noe er bra men ikke noe å få gåsehud av.

Spotify og YouTube er mine favorittsteder å finne ny musikk i alle fall :jepp:

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, stan skrev:

Pink Floyd hadde problemer med at LP-platene ikke kunne ha melodier lengre enn ca 23 minutter. I dag som det ikke er slike tekniske begrensninger, så hvorfor er det ikke noen som lager melodiene. 

Musikken degenereres. 

fant svaret her :Phttps://www.youtube.com/watch?v=oVME_l4IwII

Skrevet

Hei TS. S å hyggelig når unge mennesker begynner å grave i syttitallets hardrock og progrock. De nevnte gruppene er nesten obligatoriske, men du kan gjerne sjekke disse:

Genesis, Supertramp, Marillion, The Moody Blues, Camel og The Alan Parsons Project. Dette ble kalt progressive rock, men de nevnte gruppene laget like mye fengende og pompøs pop - alt etter som hvor de var i karrieren. Typisk er en dreining mot smaken til de store massene og mulighetene for radiospilling ut i karrieren. Ta for eksempel Genesis. De tidlige albumene er geniale.

Når du nevner det albumet til Pink Floyd, tenker jeg på denne:

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei er vel ingen i dag som kan toppe:

Come in here, dear boy, have a cigar,
You're gonna go far,
You're gonna fly high,
You're never gonna die,
You're gonna make it if you try,

Anonymkode: f2205...41d

• Liker 2
Skrevet

Et av to kriterier må være oppfylt for at musikk skal bli spilt på norsk radio:

1. Det må være dårlig

2. Det må være gammelt

Noe av det jeg har hørt på de siste årene: Porcupine Tree, Steven Wilson, Blackfield, Anathema, Katatonia, Wisdom of Crowds, Pearl Jam, Seigmen, Zeromancer og Opeth.

Mitt råd er å bli venner med noen som hører mye musikk så du får litt impulser, radio er HÅPLØST.

Anonymkode: 45f52...a2f

• Liker 2
Skrevet

Liberating rain
Two shots and I need more
Adapt to the flow
A taste of the void
Get back and focus again
More of the fire

You're close to the final word
You're staring right past me in dismay
A liquid seeps from your chest
And drains me away

Never stop the car on a drive in the dark
Never look for the truth in your mother's eyes
Never trust the sound of rain upon a river
Rushing through your ears
Arriving somewhere but not here

Anonymkode: 45f52...a2f

Skrevet (endret)

Synes det mest påfallende er hvordan denne typen musikk før var for populærmusikk å regne, mens musikken vi hører på radioen i dag generelt er temmelig forglemmelige og like saker. Det ble sikkert spilt mye dritt på radioen på den tiden og, men jeg tror vi vil se tilbake på betydelig færre klassikere fra denne tiden om noen tiår. 

Endret av herzeleid
Skrevet

Musikk som har overlevd 30-40år har jo gjerne noen kvaliteter, det samme kan nok sies om musikk som blir laget i dag og som vi fortsatt hører på om 30 år 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...