Gå til innhold

Katt som gjør meg gal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to katter. Han ene, Pepsi, holder på å gjøre meg gal! I det siste har han startet med en ny greie. Han setter seg ved tven, ønsker å hoppe opp med forlabbene på tven :hakeslepp: (ser for meg 10000kr rett i gulvet!)

Men virker som han ønsker oppmerksomhet.

Han vil ikke ha mat, han vil ikke ut, han vil ikke ha kos (setter jeg meg ned i sofaen med han springer han vekk). Han sitter foran tven, mjauer, ser på meg. Roer seg kun ned når jeg plukker ham opp, holder ham som en baby, rister litt (som du gjør med en skrikende baby) og går frem og tilbake med ham. Kan ikke si jeg var klar for å få en trengende baby akkurat nå altså! Virkelig slitsomt, spesielt da jeg frykter tven kan gå i gulvet. Har prøvd nå å hive ham på gangen hver gang han gjør det, men vet ikke om han vil lære... 

Noen tips? 

Anonymkode: 73054...d07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som han kjeder seg og har oppdaget hvordan han skal få din udelte oppmerksomhet.

Har han tilgang til å gå ut og brenne av energi? Hvis ikke så må du engasjere ham innendørs. 

Anonymkode: 907f5...f1d

• Liker 4
Skrevet

Du får aktivisere han. Kjøp div leker, han kjeder seg nok. 

Hvor mye tid bruker du på lek hver dag? 

Anonymkode: 57882...81b

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som han kjeder seg og har oppdaget hvordan han skal få din udelte oppmerksomhet.

Har han tilgang til å gå ut og brenne av energi? Hvis ikke så må du engasjere ham innendørs. 

Anonymkode: 907f5...f1d

Som jeg skrev, han vil ikke ut heller, men kan godt være han kjeder seg... 🤔 Men han har mange mange mange leker! Han bare bryr seg ikke om dem heller... derfor jeg er litt "at a loss of what to do!" Det bare virker ikke som om han vil annet enn at jeg skal bære rundt på ham 😅 Ønsker jo å gi han oppmerksomhet altså, men av og til er det godt å få slappe litt av i sofaen uten avbrudd.

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får aktivisere han. Kjøp div leker, han kjeder seg nok. 

Hvor mye tid bruker du på lek hver dag? 

Han har mange mange leker, men nesen som han ikke bryr seg om dem heller. det virker neste som om han bare vil at jeg skal bære rundt på ham (er vel det jeg får for å behandle ham som en baby 😅).

Hvor mye tid... usikker på akkurat det, varierer. Har mange leker jeg pleier hive rundt på og han springer etter dem og koser seg. Han og broren leker også mye sammen 😸

Men kanskje jeg kan finne frem en av dem "pinne lekene" jeg har når han gjør dette :) kanskje det vil hjelpe :) 

Skrevet

Hvor gammel er han? Har han vært slik hele tiden? Er han kastrert? 

• Liker 1
Skrevet

Katter vil gjerne ha ny stimuli ofte. Så de lekene han har er sikkert drit kjedelige nå :P gjem dem, kjøp nye og bytt ut etter hvert. Kjøp feks elektriske leker (mus som spinner rundt osv) det er en slager her.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje han er syk og har smerter?

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Sensi skrev:

Det å er en mulighet ja. 

Når en katt brått endrer oppførsel kan det være tegn på sykdom. Sjekk det ut Ts :) 

• Liker 1
Skrevet

Om han ikke er kastrert så kasstrer ham! Uansett om han VIL ut, så er det jo bare å hive han ut om han får "raptus" innendørs. Nå får han "belønning for dårlig oppførsel". 

Kjøp noen nye leker og "catnip" så han får en liten "trip". Han høres ut som en helt vanlig ung frisk katt som kjeder seg. 

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, Tvist skrev:

Hvor gammel er han? Har han vært slik hele tiden? Er han kastrert? 

Blir 3 år i mars, ble kastrert når han var 5,5 mnd gammel :) 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å er en mulighet ja. 

Når en katt brått endrer oppførsel kan det være tegn på sykdom. Sjekk det ut Ts :) 

28 minutter siden, Sensi skrev:

Hadde begge to nettop inne for rutine vaksinering og slikt, vetrinæren sjekket hjerte og alt sånt, tip top tilstand, så er ikke syk :) da har jeg helle troen på at han kjeder seg, hender han gjesper litt når han sitter foran tven 😅 Akkurat hatt en lekrunde med han (20min, da var han lei), for øyeblikket sitter han ikke foran tven 👍🏻 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Perle skrev:

Om han ikke er kastrert så kasstrer ham! Uansett om han VIL ut, så er det jo bare å hive han ut om han får "raptus" innendørs. Nå får han "belønning for dårlig oppførsel". 

Kjøp noen nye leker og "catnip" så han får en liten "trip". Han høres ut som en helt vanlig ung frisk katt som kjeder seg. 

Pleier ikke la dem være ute om natta, kun dagtid. De er ganske så livredde av alt ute (har alltid vert eksponert for det, men... livredde) og de vil sjeldent ut egentlig. Rett utforbi, og så rett inn (av og til sier Pepsi ar han vil ut, jeg åpner døra, og så "ok, det var alt jeg ville, bare se ut døra, rikker ikke på en muskel for å gå ut😂).

Men etter å ha mistet mange mange mange katter til veien, så plager det ikke meg at han ønsker å være inne 😅😸

Har kattemynte, er ikke stor fan av det selv 😅 Men tar til meg tips 👍🏻Får se om jeg må ta frem noe sånt. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde begge to nettop inne for rutine vaksinering og slikt, vetrinæren sjekket hjerte og alt sånt, tip top tilstand, så er ikke syk :) da har jeg helle troen på at han kjeder seg, hender han gjesper litt når han sitter foran tven 😅 Akkurat hatt en lekrunde med han (20min, da var han lei), for øyeblikket sitter han ikke foran tven 👍🏻 

Ser ut som du har funnet løsningen?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, funginger skrev:

Ser ut som du har funnet løsningen?

Krysser fingrene 🙏🏻

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier ikke la dem være ute om natta, kun dagtid. De er ganske så livredde av alt ute (har alltid vert eksponert for det, men... livredde) og de vil sjeldent ut egentlig. Rett utforbi, og så rett inn (av og til sier Pepsi ar han vil ut, jeg åpner døra, og så "ok, det var alt jeg ville, bare se ut døra, rikker ikke på en muskel for å gå ut😂).

Men etter å ha mistet mange mange mange katter til veien, så plager det ikke meg at han ønsker å være inne 😅😸

Har kattemynte, er ikke stor fan av det selv 😅 Men tar til meg tips 👍🏻Får se om jeg må ta frem noe sånt. 

Selvsagt skal du ikke ha de ute når du bor ved traffikert vei. Det burde være ulovlig.

Skrevet
2 minutter siden, Perle skrev:

Selvsagt skal du ikke ha de ute når du bor ved traffikert vei. Det burde være ulovlig.

Liker å la dem være ute på dagtid når jeg er hjemme. Har investert i GPS (ikke at de springer veldig langt da), men kan lett følge med på hvor de er 👍🏻En liten ekstra trygghet :) 

• Liker 1
Skrevet

20min med leking, tilbake foran tven etter 10 min pause 😫 Fant frem litt kattemynte, får se om det tar tankene hans bort fra tven :) 

Skrevet

Hva med  å leke ute med kattene? Jeg og katten går på tur ute eller jager hverandre i hagen. Av og til drar jeg en stokk hun jager. 

Men om vinteren foretrekker pus å være inne, så da blir hun spinnvill i blant,når hun ikke blir kvitt energi. 

Skrevet

Gjør han det når TV er på? Den ene katten min elsker å se på TV, og gjør sånn som din. 

Anonymkode: 3419c...f10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...