AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Blir ferdig med bachelor i sosialt arbeid til våren, som gjør at jeg blir sosionom. Jeg vurderer om jeg skal rett på master, eller om jeg skal ha et par år i feltet før jeg fortsetter. Det jeg tviler på er hvor tøft en master er kontra en bachelor. Bacheloren var ikke spesielt tøff, men til tider var det jo krevende. Jeg merker bare at jeg er litt skoletrøtt, men jeg vil jo egentlig bli helt ferdig. Hvordan syntes dere overgangen var? Anonymkode: 22d79...276
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Det er nok lettere å gå rett fra bachelor til master, enn å jobbe noen år først. Nå er du allerede i studiemodus. Med mindre du er usikker på hva du vil og er kvalmt lei av skole, så ville jeg gått rett til master. Anonymkode: 81f5e...6fb 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Masteren gikk overraskende lett jobbet noen timer hver dag hele det året jeg hadde «skrivestund» og besto med glans hardt til tider som alt annet, men så deilig å bare bli ferdig. Anonymkode: 79c63...f80
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 Jeg lurer på det samme, men innen IT. Er redd for at det skal være veldig mye vanskeligere og at jeg da skal gå fra A/B til D/E eller noe annet grusomt. Anonymkode: 5044d...cfd
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 På en måte er det greit å fortsette når man først er i studiemodus, samtidig kan en arbeidspause gi deg masse verdifull erfaring som er god å ha, du får flere "knagger" som du kan henge teorien på og fagene kan dermed være lettere. Anonymkode: 9a743...47a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 Jeg tror ikke det fins et riktig svar på dette spørsmålet. Det er veldig individuelt fra person til person, om det er lurt med en "studiepause" mellom slagene. Personlig skal jeg ta meg en pause nå mellom bachelor og master, og begynner forhåpentligvis med masteren neste høst. Tenker at jeg på den ene siden ønsker å bli ferdig så kjapt som mulig, men det som var avgjørende for min del var viten om at jeg trenger bedre motivasjon til å fortsette på skolebenken. Jeg vet at ett år i en relativt "bedriten" jobb (unnskyld uttrykket), vil gjøre meg svæært motivert til å starte på skolebenken igjen! I mellomtiden skal jeg jobbe og reise, se verden... Anonymkode: ae7fb...20d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #7 Skrevet 26. januar 2018 Jeg trodde man måtte ha master for å bli sosionom, men jeg har hørt fra mange at fra bachelor til master er ikke for drastisk hopp. men det er som regel mer utfordrende fordi de som tar pause etter bachelor med jobb før de går over til master. Anonymkode: e557e...0f2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #8 Skrevet 26. januar 2018 Kommer helt an på hvor skolelei man er, hvor dyktig man er, hvilket fag vi snakker om osv. Finnes ikke noen fasit på dette. Anonymkode: e9c1b...fe1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #9 Skrevet 26. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde man måtte ha master for å bli sosionom, men jeg har hørt fra mange at fra bachelor til master er ikke for drastisk hopp. men det er som regel mer utfordrende fordi de som tar pause etter bachelor med jobb før de går over til master. Anonymkode: e557e...0f2 Sosionom er kun bachelor. Anonymkode: c2658...daa
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #10 Skrevet 26. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer helt an på hvor skolelei man er, hvor dyktig man er, hvilket fag vi snakker om osv. Finnes ikke noen fasit på dette. Anonymkode: e9c1b...fe1 Ba jo ikke om noe fasit, ba om andre sine erfaringer eller tanker... Anonymkode: 22d79...276
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #11 Skrevet 26. januar 2018 Det er verdt å tenke over det økonomiske. Hvis man har jobbet noen år, kan det bli tøft å gå tilbake til studentbudsjett. Anonymkode: c78ae...5c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå