AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 men en av de få tingene jeg er fornøyd med i livet er at jeg kan være veganer uten noe problem. Å kunne leve et liv der jeg ikke dreper andre dyr er noe av det beste som har hendt meg. Jeg er glad jeg ikke må leve i en virkelighet der man må drepe dyr. Det føles bra. Det føles bra å ikke måtte drepe friske, unge dyr Nå er ikke dette en veganertråd, mitt spørsmål er hva som gjør deg glad og hva som gjør at du bidrar til en bedre verden? Det kan være hva som helst, lite eller stort. Kanskje du gjorde noe fint for naboen din, kanskje naboen din gjorde noe fint for deg Anonymkode: 80aea...84d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Å spise kjøtt gjør meg glad. Det gir meg en ekstatisk nytelse å vite at et liv har gått til grunne på bekostning av min nytelse. Å kjenne de saftige smakene i munnen min mens jeg tygger på døden, og svelger ned dyrets sjel. Det er også slik jeg forbedrer verden: Hadde vi sluppet ut alle de nåværende dyrene fra slakterienes samlebånd, hadde dette ført til en økologisk katastrofe. Dermed forbederer jeg verden ved å hindre slikt å skje. Anonymkode: 9d86a...e18 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Just now, AnonymBruker said: Å spise kjøtt gjør meg glad. Det gir meg en ekstatisk nytelse å vite at et liv har gått til grunne på bekostning av min nytelse. Å kjenne de saftige smakene i munnen min mens jeg tygger på døden, og svelger ned dyrets sjel. Det er også slik jeg forbedrer verden: Hadde vi sluppet ut alle de nåværende dyrene fra slakterienes samlebånd, hadde dette ført til en økologisk katastrofe. Dermed forbederer jeg verden ved å hindre slikt å skje. Anonymkode: 9d86a...e18 Regner med du forsøker triggerposte her, men må si at dette ikke har noe å si for den positive oplevelsen jeg har. Du kan spise en ku om dagen om du vil, men jeg vil fortsatt føle behag og livslyst ved å vite at jeg ikke dreper dyr med mitt kosthold. Tvert imot ser jeg kjøttspisere ofte og de er overvektige og har helseproblemer. Anonymkode: 80aea...84d 1
WubWub Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 Jeg er ganske miljøbevisst så jeg kunne godt tenkt meg bli veganer da kjøttkonsum er forurenser nummer 1 her i verden. Men det hjelper lite at jeg som enkeltindivid slutter spise kjøtt så det har ikke noe for seg på hverken makro eller mikro nivå.
MrBart Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 Just now, WubWub said: Jeg er ganske miljøbevisst så jeg kunne godt tenkt meg bli veganer da kjøttkonsum er forurenser nummer 1 her i verden. Men det hjelper lite at jeg som enkeltindivid slutter spise kjøtt så det har ikke noe for seg på hverken makro eller mikro nivå. Du trenger ikke bli veganer, å spise mindre kjøtt er bra i seg selv Om du mener at enkeltindividet ikke har makt kan du la være stemme og du kan kaste søppel i naturen.
WubWub Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 1 minutt siden, MrBart skrev: Du trenger ikke bli veganer, å spise mindre kjøtt er bra i seg selv Om du mener at enkeltindividet ikke har makt kan du la være stemme og du kan kaste søppel i naturen. Studiene spriker i begge retninger hva angår hva som er best fra et helsemessig ståsted. Og i det store og det hele så har ikke stemmen min så mye å si , men det er allikevel min borgerplikt å bruke den så da gjør jeg det. Med tanke på de hundretusenvis av tonnene med plastikk som ødelegger havet å utrydder dyrearter så har det ikke noe og si om jeg kaster en tyggis i skogen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med du forsøker triggerposte her, men må si at dette ikke har noe å si for den positive oplevelsen jeg har. Du kan spise en ku om dagen om du vil, men jeg vil fortsatt føle behag og livslyst ved å vite at jeg ikke dreper dyr med mitt kosthold. Tvert imot ser jeg kjøttspisere ofte og de er overvektige og har helseproblemer. Anonymkode: 80aea...84d Jeg skal innrømme at det var min hensikt, ja. Men det er så tydelig at du prøver å starte en veganer kontra kjøtteter tråd, og jeg begynner å bli ganske lei disse soyboy-trådende på KG. Anonymkode: 9d86a...e18 4
MrBart Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 Just now, WubWub said: Studiene spriker i begge retninger hva angår hva som er best fra et helsemessig ståsted. Og i det store og det hele så har ikke stemmen min så mye å si , men det er allikevel min borgerplikt å bruke den så da gjør jeg det. Med tanke på de hundretusenvis av tonnene med plastikk som ødelegger havet å utrydder dyrearter så har det ikke noe og si om jeg kaster en tyggis i skogen. Jeg trodde vi diskuterte fra et "hva kan man endre" perspektiv. Helse eller ikke. Om du tenker at det ikke har noe å si om du forsøpler naturen, så er jo det opp til deg. Vi kan alle la være stemme, forsøple naturen eller være kjipe mot andre mennesker i den unnskyldning at enkeltindividet ikke spiller en rolle Om du ønsker gjøre en forskjell kan du spise mindre kjøtt. Du kan la være kaste søppel i naturen. Du kan stemme. Om du mener disse handlingene ikke betyr noe så er det selvsagt opp til deg å vurdere
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #9 Skrevet 25. januar 2018 Blir veldig glad av jakt og fiske Anonymkode: eddbb...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #11 Skrevet 25. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med du forsøker triggerposte her, men må si at dette ikke har noe å si for den positive oplevelsen jeg har. Du kan spise en ku om dagen om du vil, men jeg vil fortsatt føle behag og livslyst ved å vite at jeg ikke dreper dyr med mitt kosthold. Tvert imot ser jeg kjøttspisere ofte og de er overvektige og har helseproblemer. Anonymkode: 80aea...84d Jeg har sansen for deg. Anonymkode: e08d3...d40
ajarRun Skrevet 25. januar 2018 #12 Skrevet 25. januar 2018 Hvordan får du tak i alkohol som ikke er produsert med gjær? 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #13 Skrevet 25. januar 2018 Jeg har det fantastisk bra og gidder ikke bidra med noe Anonymkode: c084c...dbe
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #14 Skrevet 25. januar 2018 Jeg kan også være veganer helt uten problem hvis jeg vil. Jeg ser mat som drivstoff hovedsaklig og kunne i prinsippet spist hva som helst. Men jeg ser ikke logikken i å legge opp til utilstrekkelig kost som krever tilskudd, ekstra tid og penger og ekstra mye tanker rundt mat når man heller kan spise litt av alt og oppnå bedre helse av det. Anonymkode: 828b3...2cb 1
bobler Skrevet 25. januar 2018 #15 Skrevet 25. januar 2018 2 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Hvordan får du tak i alkohol som ikke er produsert med gjær? Vodka eller tequila?
ajarRun Skrevet 26. januar 2018 #16 Skrevet 26. januar 2018 9 timer siden, bobler skrev: Vodka eller tequila? Vodka lages ved å fermentere sukker eller potet. Tequila er vel laget av en kaktus eller noe? Også gjæret.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #17 Skrevet 26. januar 2018 13 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Hvordan får du tak i alkohol som ikke er produsert med gjær? Har veganisme noe med gjær å gjøre? Jeg kjenner mange veganere, og alle spiser brød og annen gjærbakst Anonymkode: d1582...9f3
T-Rex Skrevet 26. januar 2018 #18 Skrevet 26. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har veganisme noe med gjær å gjøre? Jeg kjenner mange veganere, og alle spiser brød og annen gjærbakst Anonymkode: d1582...9f3 Da er de avslørt! De spiser døde dyr! De spiser kanskje annen sopp også?
bobler Skrevet 26. januar 2018 #19 Skrevet 26. januar 2018 2 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Vodka lages ved å fermentere sukker eller potet. Tequila er vel laget av en kaktus eller noe? Også gjæret. Kanskje hun drikker ren etanol fra laboratoriet.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #20 Skrevet 26. januar 2018 2 hours ago, bobler said: Kanskje hun drikker ren etanol fra laboratoriet. Dette er også destillert fra gjæret substrat, men ingen destillerte væsker inneholder gjærceller. Imidlertid virker det kunstig å skulle betrakte gjær som animalsk kost. Veganere får i seg millioner av levende mikroorganismer gjennom kosten, og de har, som alle andre, en bakterieflora i munnen, som vil komme til å svelges og fordøyes. Er ikke dette å trekke det vel langt? Anonymkode: 1cf89...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå