AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Vi har gruppeinnlevering dette semesteret og det har frist nå ganske snart, og jeg begynner å bli møkk lei her. I dette semesteret skriver vi også bachelor, så det er mer enn nok å gjøre. Alle på gruppen (5) har skrevet og sendt inn sin del utenom 1. Hun skriver det slurvete, med masse skrivefeil og slurv (altså, ikke sånne feil som man får når man sliter med å skrive rent, men rent slurv, som å skrive jge istedenfor jeg og ikek istedenfor ikke.) Slike feil man fint kan gå over hvis man leser. Dessuten har hun ikke lagt inn kilder, noe som er helt avgjørende. Ingen av oss andre har tid til å rette opp, men hun holder ingen frister. Nå er det innlevering på mandag og hun har ikke levert det som skulle inn i dag heller. Jeg er så lei.. hva gjør man i en slik situasjon? Anonymkode: 0ff56...1b9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Melder fra til foreleser/lærer. Selv om dette burde blitt gjort mye tidligere Anonymkode: 197ad...76e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Melder fra til foreleser/lærer. Selv om dette burde blitt gjort mye tidligere Anonymkode: 197ad...76e Det kunne ikke ha blitt gjort tidligere. Det er først denne uken vi har måtte begynne å "sette sammen" oppgaven, fordi siste praksis som skulle med var på fredag, og man kan ikke forvente at alle har mulighet til å jobbe med dette i helgen. Derfor bestemte vi oss for at tirsdag var krav om å sende inn, så purret vi på onsdag, og i dag er det torsdag. Vi kunne ikke løpt til foreleser i går når den skulle vært levert tirsdag, alle kan glemme seg. Og hun sa at den kom i dag, men den delen hun har laget er helt katastrofalt dårlig. Anonymkode: 0ff56...1b9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 Det er ekstremt irriterende med slike folk, har blitt sittende å skrive om deler selv.. legge inn kilder og bruke masse ekstra tid uten så mye som et takk i ettertid. Enkelte folk forstår ikke hvor mye tid det tar å gjøre det ordentlig og helt ferdig, fordi de er vant til å kunne være late og at noen andre ordner opp for de.. Jeg hadde sagt i fra til personen at dette ikke er bra nok, kilder og rettskriving må være på plass og gitt henne frist til i morgen ettermiddag med å ordne dette. Dersom hun/han ikke greier det hadde jeg sendt alle delene til denne personen og bedt han/henne sette det sammen og ferdigstille til søndag klokka 12. Dersom det dere da får er helt ubrukelig får dere vurdere å utelate personen på innleveringa eller å gjøre det ferdig selv, men da godtar dere også at denne personen får det "gratis". Føler virkelig med deg, og håper du får en bedre gruppe neste gang. Helt håpløst med slike folk, ødelegger all motivasjon. Anonymkode: 87101...3a3 1
solmåneogstjerner Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 Si til henne at bidraget er for dårlig og at dere kommer til å si ifra til foreleser hvis hun ikke fikser det. Gi henne kort frist, f eks innen kl 16 i morgen. Så får hun bare sitte oppe hele natten. Ååå det er så irriterende med folk som ikke bidrar, og tydeligvis forventer å kunne være gratispassasjerer... Jeg var en gang på en gruppe hvor alle de andre (ja, faktisk!) syntes det var helt greit å jukse (plagiere). Jeg var ikke interessert i å risikere å stryke og evt bli kastet ut av studiet pga juks. Men de ville ikke høre før jeg truet med å si ifra. Da produserte de alle sammen noe dårlig dritt med masse feil og mangler. Jeg endte opp med å mer eller mindre skrive hele greia selv.... 1
solmåneogstjerner Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ekstremt irriterende med slike folk, har blitt sittende å skrive om deler selv.. legge inn kilder og bruke masse ekstra tid uten så mye som et takk i ettertid. Enkelte folk forstår ikke hvor mye tid det tar å gjøre det ordentlig og helt ferdig, fordi de er vant til å kunne være late og at noen andre ordner opp for de.. Jeg hadde sagt i fra til personen at dette ikke er bra nok, kilder og rettskriving må være på plass og gitt henne frist til i morgen ettermiddag med å ordne dette. Dersom hun/han ikke greier det hadde jeg sendt alle delene til denne personen og bedt han/henne sette det sammen og ferdigstille til søndag klokka 12. Dersom det dere da får er helt ubrukelig får dere vurdere å utelate personen på innleveringa eller å gjøre det ferdig selv, men da godtar dere også at denne personen får det "gratis". Føler virkelig med deg, og håper du får en bedre gruppe neste gang. Helt håpløst med slike folk, ødelegger all motivasjon. Anonymkode: 87101...3a3 Haha omtrent det samme jeg skrev samtidig... 😊 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 4 minutter siden, solmåneogstjerner said: Haha omtrent det samme jeg skrev samtidig... 😊 Det er fordi vi har så gode svar Kjipt å høre om de som plagierte også. Har selv gruppearbeid denne våren så er spent på hvordan det blir, hele gjengen er iallefall supermotivert nå i starten.. men så bruker det å gå sakte men sikkert over i fortvilelse og slurv. Forstår godt at vi må ha gruppearbeid, og det er en nyttig erfaring, men skulle ønske det var en enkel/ukonfronterende måte å ordne raskt opp på dersom man har folk som ikke bidrar. Jeg har alltid bitt tenna sammen og ordnet opp fordi jeg ikke vil stille meg selv i et dårlig lyst, og tenker at om man går til foreleser og sier fra så er man den sutrete personen som ikke takler å være på team (og slik bør det jo ikke være!). Anonymkode: 87101...3a3 1
solmåneogstjerner Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi vi har så gode svar Kjipt å høre om de som plagierte også. Har selv gruppearbeid denne våren så er spent på hvordan det blir, hele gjengen er iallefall supermotivert nå i starten.. men så bruker det å gå sakte men sikkert over i fortvilelse og slurv. Forstår godt at vi må ha gruppearbeid, og det er en nyttig erfaring, men skulle ønske det var en enkel/ukonfronterende måte å ordne raskt opp på dersom man har folk som ikke bidrar. Jeg har alltid bitt tenna sammen og ordnet opp fordi jeg ikke vil stille meg selv i et dårlig lyst, og tenker at om man går til foreleser og sier fra så er man den sutrete personen som ikke takler å være på team (og slik bør det jo ikke være!). Anonymkode: 87101...3a3 Ja nettopp. Det sitter langt inne å være sutreren. Jeg har ikke gjort det da, bare truet med det. Har hatt flere bra grupper som har fungert godt og kanskje flere som ikke har fungert godt. Erfaringer å ta med seg... Nå er jeg heldigvis ferdig med studier! Og faktisk savner jeg det litt. 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå