AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Når folk kommer på jobb om morgenen, velstelt nydusjet, sminket og fine klær, sier man; "Oi, så flott du ser ut idag, så fin sminke og klær!" Når folk kommer uten sminke, med "tørr" hestehale, og allminnelige klær, sier man; "Hei" Når slanke folk mister noen kilo, sier man; "Oi, så tynn du har blitt? Spiser du ikke? Når tykke folk blir mister noen kilo, sier man; "Å gratulerer, så flink du har vært!" Når man er så heldig at man ser bra ut, er slank og pen, bruker sminke og prøver å stelle seg til enhver tid, sier allminnelige, folk uten sminke osv; "Jeg skjønner meg ikke på syltynne mennesker som er overlegne og tror de er noe, folk med ankelsokker i joggesko på vinteren ser dumt ut, mye sminke er unødvemdig, kanskje prioritere søvn fremfor 10kg sminke? Korte kjoler på byen i 10minus midt på vinteren er teit..." Det føles så vondt... jeg har mange tykke venninner, venninner som aldri bruker sminke, osv, aldri kommentert det, de velger selv! Hvorfor skal folk snakke ned om andre fordi det er snakk om å stelle seg eller ta vare på kroppen sin? Blir veldig sliten og lei meg, jeg.. Føler jeg må prestere bedre fordi det ikke er koselig å bli snakket om.. Hvis en jente uten sminke bemerket at jeg bruker sminke, så sier ikke jeg; "har du akkurat stått opp? Du ser slik ut." Eller ei tykk jente påpeker at jeg er slank, eller hvordan jeg holder meg slank, så spør ikke jeg hvordan hun ble så feit, eller hvorfor hun ikke slanker seg. Hvorfor går ikke respekt begge veier? Hvorfor bryr man seg om andres utseende? Og ikke minst, hvorfor er det greit å kommentere at folk er slanke eller bruker mye sminke? Det er ikke greit å kommentere tykke og folk uten sminke... Hva mener DU? Anonymkode: 436c1...ce6 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Jeg kommenterer aldri folks utseende, man vet aldri hva enkelte sliter med. Anonymkode: 1b246...265 15
Gjest Axl Rose Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Sjalusi. De elsker å kommentere andres utseendet og dytte andre ned for å føle seg selv bedre i stedet for å gjøre noe med seg selv. Late sjalu mennesker. "Nei jeg orker ikke passe på meg selv, det er slitsomt, men jeg må angripe andre for å føle meg selv bedre" Ikke bry deg.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 24 minutter siden, Axl Rose skrev: Sjalusi. De elsker å kommentere andres utseendet og dytte andre ned for å føle seg selv bedre i stedet for å gjøre noe med seg selv. Late sjalu mennesker. "Nei jeg orker ikke passe på meg selv, det er slitsomt, men jeg må angripe andre for å føle meg selv bedre" Ikke bry deg. Det skal jo liksom være positivt ment, noenganger føler jeg meg bra når folk kommenterer, andre ganger er det folk som gjentar seg selv hver gang jeg ser de... Enig i det du sier, men det er bare så sykt vondt å høre at folk har noe imot at du faktisk steller deg... føles ikke alltid positivt... Anonymkode: 436c1...ce6
ViljaH Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 Bare svar enkelt uten aggresjon. F eks si at du trives best med å føle deg velstelt om noen sminkeløse kritiserer sminke. Hvis noen tykke gir et stikk på vekt, så bare si at du trives med vekten du har, du føler deg lett og sterk i kroppen og det føles godt. Ankelsokker i joggesko på vinteren kan jeg ikke hjelpe med, for det synes jeg også er urteit. Spesielt om de samtidig går rundt i dunjakke til rundt 8000 med sånt gult bånd i, fordi det er bare SÅ KALDT. 10
ViljaH Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 Om du bruker veldig mye sminke, f eks ser ut som du har elektrikertape på øyenbrynene, så har du bikket over velstelt. Det er likevel ikke åpent for kritikk av hvem som helst. 11
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #7 Skrevet 26. januar 2018 4 timer siden, ViljaH skrev: Om du bruker veldig mye sminke, f eks ser ut som du har elektrikertape på øyenbrynene, så har du bikket over velstelt. Det er likevel ikke åpent for kritikk av hvem som helst. Men om jeg skulle ønsket å se dum ut. Og fått kommentarer fra en overvektig, så ville jeg ikke kommentert vekten til vedkommende uansett. 4 timer siden, ViljaH skrev: Bare svar enkelt uten aggresjon. F eks si at du trives best med å føle deg velstelt om noen sminkeløse kritiserer sminke. Hvis noen tykke gir et stikk på vekt, så bare si at du trives med vekten du har, du føler deg lett og sterk i kroppen og det føles godt. Ankelsokker i joggesko på vinteren kan jeg ikke hjelpe med, for det synes jeg også er urteit. Spesielt om de samtidig går rundt i dunjakke til rundt 8000 med sånt gult bånd i, fordi det er bare SÅ KALDT. Men det er jo poenget. Jeg syns det ser dumt ut med overvektige, usminkede damer med fett hår som går i joggedress. Men jeg kommenterer det ikke. Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg må bli kommentert Anonymkode: 436c1...ce6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #8 Skrevet 26. januar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommenterer aldri folks utseende, man vet aldri hva enkelte sliter med. Anonymkode: 1b246...265 Så bra!:) slik skulle alle vært! Anonymkode: 436c1...ce6
ViljaH Skrevet 26. januar 2018 #9 Skrevet 26. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men om jeg skulle ønsket å se dum ut. Og fått kommentarer fra en overvektig, så ville jeg ikke kommentert vekten til vedkommende uansett. Men det er jo poenget. Jeg syns det ser dumt ut med overvektige, usminkede damer med fett hår som går i joggedress. Men jeg kommenterer det ikke. Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg må bli kommentert Anonymkode: 436c1...ce6 Enig i at de er frekke som kommenterer. Det er slik at det er "lov" å kritisere/kommentere de som tilsynelatende har alt på stell, mens de ikke er "lov" å kritisere de som har synlig mangel. Kalles vel jantelov. Selv om du er uenig, så kan du ikke gjøre så mye mer enn å påpeke at det synes du var frekk kommentar, eller svare. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #10 Skrevet 26. januar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener DU? Anonymkode: 436c1...ce6 Jeg har fått spørsmål om jeg spiser, fordi jeg visstnok ser så tynn ut. Så har noen sagt jeg ser ut som en leirfange fordi jeg ser så tynn ut. «Knoklene dine stikker ut, ÆSJ!» Er man noe fyldigere - er det ikke én kjeft som sier noe. Har hatt på rød lebestift noen ganger...Da får jeg høre at jeg skal ligge unna mennene/kjærestene, ja fordi at det er jo klart DERFOR jeg har på meg den lebestiften! Går jeg med mer naturlig farge så er jeg «ufarlig.» Folk er rare. Man kan TENKE noe, men det er så klart noe helt annet å SI det. Jeg mener, jeg har sett folk som er enten avmagret eller bælfeite, men jeg sier jo ikke det til dem! Jeg tenker det som alle andre gjør, men jeg holder kjeft. Som regel så tenker jeg det er folk som enten er misunnelige, eller så vil de føle seg bedre. Anonymkode: 1cac6...a68
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #11 Skrevet 26. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått spørsmål om jeg spiser, fordi jeg visstnok ser så tynn ut. Så har noen sagt jeg ser ut som en leirfange fordi jeg ser så tynn ut. «Knoklene dine stikker ut, ÆSJ!» Er man noe fyldigere - er det ikke én kjeft som sier noe. Har hatt på rød lebestift noen ganger...Da får jeg høre at jeg skal ligge unna mennene/kjærestene, ja fordi at det er jo klart DERFOR jeg har på meg den lebestiften! Går jeg med mer naturlig farge så er jeg «ufarlig.» Folk er rare. Man kan TENKE noe, men det er så klart noe helt annet å SI det. Jeg mener, jeg har sett folk som er enten avmagret eller bælfeite, men jeg sier jo ikke det til dem! Jeg tenker det som alle andre gjør, men jeg holder kjeft. Som regel så tenker jeg det er folk som enten er misunnelige, eller så vil de føle seg bedre. Anonymkode: 1cac6...a68 Synes det misunnelses og sjalusi kortet blir dratt altfor fort. Jeg kan tenke mye om de med altfor mye sminke, syltynne etc (sier det riktignok ikke til de da) men det er jo fordi jeg selv foretrekker å ikke bruke mye sminke, og å ha litt før mye enn litt før lite. De tankene jeg har kommer absolutt ikke av at jeg er misunnelig eller sjalu, men fordi jeg ikke liker stilen. Anonymkode: 7f19a...08b 5
Ferny Skrevet 26. januar 2018 #12 Skrevet 26. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det misunnelses og sjalusi kortet blir dratt altfor fort. Jeg kan tenke mye om de med altfor mye sminke, syltynne etc (sier det riktignok ikke til de da) men det er jo fordi jeg selv foretrekker å ikke bruke mye sminke, og å ha litt før mye enn litt før lite. De tankene jeg har kommer absolutt ikke av at jeg er misunnelig eller sjalu, men fordi jeg ikke liker stilen. Anonymkode: 7f19a...08b Det er ikke alle som er tynne som ønsker å være så tynne som de er, men som sliter med å legge på seg på lik linje med at noen overvektige sliter med å gå ned i vekt. Du kan jo tenke på det også da. Har man ikke noe fint å si, så kan man la være tenker jeg... 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #13 Skrevet 26. januar 2018 34 minutter siden, Ferny skrev: Det er ikke alle som er tynne som ønsker å være så tynne som de er, men som sliter med å legge på seg på lik linje med at noen overvektige sliter med å gå ned i vekt. Du kan jo tenke på det også da. Har man ikke noe fint å si, så kan man la være tenker jeg... Jeg skriver også at jeg ikke sier det, men kan tenke det, uten at jeg vil bli beskyldt for å være misunnelig eller sjalu. Anonymkode: 7f19a...08b 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #14 Skrevet 26. januar 2018 Akkurat det med mye sminke synes jeg de det gjelder må tåle. Det er jo et bevisst valg man tar om å dekke over sitt egentlige utseende og attpåtil bruke mye tid på det. Så radikale valg må man være forberedt på å forsvare. Anonymkode: 58a7a...a42 6
T-Rex Skrevet 26. januar 2018 #15 Skrevet 26. januar 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Når folk kommer på jobb om morgenen, velstelt nydusjet, sminket og fine klær, sier man; "Oi, så flott du ser ut idag, så fin sminke og klær!" Når folk kommer uten sminke, med "tørr" hestehale, og allminnelige klær, sier man; "Hei" Når slanke folk mister noen kilo, sier man; "Oi, så tynn du har blitt? Spiser du ikke? Når tykke folk blir mister noen kilo, sier man; "Å gratulerer, så flink du har vært!" Når man er så heldig at man ser bra ut, er slank og pen, bruker sminke og prøver å stelle seg til enhver tid, sier allminnelige, folk uten sminke osv; "Jeg skjønner meg ikke på syltynne mennesker som er overlegne og tror de er noe, folk med ankelsokker i joggesko på vinteren ser dumt ut, mye sminke er unødvemdig, kanskje prioritere søvn fremfor 10kg sminke? Korte kjoler på byen i 10minus midt på vinteren er teit..." Det føles så vondt... jeg har mange tykke venninner, venninner som aldri bruker sminke, osv, aldri kommentert det, de velger selv! Hvorfor skal folk snakke ned om andre fordi det er snakk om å stelle seg eller ta vare på kroppen sin? Blir veldig sliten og lei meg, jeg.. Føler jeg må prestere bedre fordi det ikke er koselig å bli snakket om.. Hvis en jente uten sminke bemerket at jeg bruker sminke, så sier ikke jeg; "har du akkurat stått opp? Du ser slik ut." Eller ei tykk jente påpeker at jeg er slank, eller hvordan jeg holder meg slank, så spør ikke jeg hvordan hun ble så feit, eller hvorfor hun ikke slanker seg. Hvorfor går ikke respekt begge veier? Hvorfor bryr man seg om andres utseende? Og ikke minst, hvorfor er det greit å kommentere at folk er slanke eller bruker mye sminke? Det er ikke greit å kommentere tykke og folk uten sminke... Hva mener DU? Anonymkode: 436c1...ce6 Jeg tror nok at du bør bytte miljø. 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #16 Skrevet 26. januar 2018 "korte kjoler på byen i 10-" og "ankelsokker i joggesko på vinteren", tolker du virkelig dette som frekke og sjalu kommentarer? Utifra noe av det du skriver virker det jo som du føler deg bedre enn andre. Og nei, jeg er ikke sjalu, jeg er selv slank og pen, steller meg, sminker meg og kler meg fint hver eneste dag, men det er mulig å kle seg fint tilpasset været Og i min verden er ikke ankelsokker i joggesko noe annet enn å følge bloggermote, det handler ikke om å bruke tid på seg selv som du sier. Jeg tror helt ærlig at folk som sier de opplever mye av det du sier legger opp til det selv og/eller overtolket ting veldig. Om 1 av 10 kommentarer er negative så henger du deg opp i den ene negative. Igjen, det virker som om du er stolt over at du tar så mye bedre vare på deg selv enn de rundt deg. Så du lager en tråd her inne hvor du liksom er lei deg, men ønsker å høre at andre bare er sjalu på deg fordi du får det til. Anonymkode: 8a764...2b2 9
Ferny Skrevet 26. januar 2018 #17 Skrevet 26. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver også at jeg ikke sier det, men kan tenke det, uten at jeg vil bli beskyldt for å være misunnelig eller sjalu. Anonymkode: 7f19a...08b Ja, men du sier at du "ikke liker stilen", som om vekt nødvendigvis handler om et stilvalg. Var det jeg reagerte på. Ellers er jeg enig i at folk kan komme med bemerkninger helt uten at det handler om sjalusi knyttet til den egenskapen de kommenterer. Men hvis noen sier noe stygt til noen, så har de åpenbart et behov for å dra andre ned, og det i seg selv kan vel handle om dårlig selvfølelse.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #18 Skrevet 26. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: "korte kjoler på byen i 10-" og "ankelsokker i joggesko på vinteren", tolker du virkelig dette som frekke og sjalu kommentarer? Utifra noe av det du skriver virker det jo som du føler deg bedre enn andre. Og nei, jeg er ikke sjalu, jeg er selv slank og pen, steller meg, sminker meg og kler meg fint hver eneste dag, men det er mulig å kle seg fint tilpasset været Og i min verden er ikke ankelsokker i joggesko noe annet enn å følge bloggermote, det handler ikke om å bruke tid på seg selv som du sier. Jeg tror helt ærlig at folk som sier de opplever mye av det du sier legger opp til det selv og/eller overtolket ting veldig. Om 1 av 10 kommentarer er negative så henger du deg opp i den ene negative. Igjen, det virker som om du er stolt over at du tar så mye bedre vare på deg selv enn de rundt deg. Så du lager en tråd her inne hvor du liksom er lei deg, men ønsker å høre at andre bare er sjalu på deg fordi du får det til. Anonymkode: 8a764...2b2 Nei jeg føler meg ikke bedre enn andre. Jeg syns alle burde være likestilte og det du sier nå, fremhever poenget mitt! Hvorfor kan ikke jeg pynte meg i hverdagen uten at andre skal føle at jeg tror jeg er bedre enn de? Ja det er et valg, og jeg tar valget bevisst. Så hvorfor skal andre kommentere at jeg gjør det, folk kommenterer ikke når folk ikke ser bra ut. DER ligger problemet. Anonymkode: 436c1...ce6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #19 Skrevet 26. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Akkurat det med mye sminke synes jeg de det gjelder må tåle. Det er jo et bevisst valg man tar om å dekke over sitt egentlige utseende og attpåtil bruke mye tid på det. Så radikale valg må man være forberedt på å forsvare. Anonymkode: 58a7a...a42 Så du mener det er ok å kommentere mye sminke, men en feit person som sitter å spiser snickers og drikker cola i lunsjpausen,og tar et radikalt valg som ødelegger indre organer, og ødelegger både kropp og sjel, hun skal man ikke kommentere, men det er ok og sosialt akseptert å kommentere mye sminke? Skjønner virkelig ikke.... Anonymkode: 436c1...ce6 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #20 Skrevet 26. januar 2018 Jeg LOVER deg at man får kommentarer når man er "dårligere" enn gjennomsnittet også! Sjøl bruker jeg svært lite sminke på grunn av allergi. Jeg har dårlig hud og skulle virkelig ønske jeg kunne sparkle over - men det kan jeg ikke uten å få store sårb i huden. Det har vært mange kommentarer på at jeg ser ustelt ut, trøtt, nedfor, bryr meg ikke om utseendet mitt osv, på grunn av den manglende sminken. Det er heller ikke fritt for kommentarer på "tidlig grå", "fjortishud (=kviser) i førtiåra," ingen menn liker SÅ store pupper" ++++. Alt dette er jo negative ting som stadig blit kommentert hos meg. Anonymkode: c3578...1b5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå