AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Hvordan ser budsjettet deres ut hver måned? Hva har dere igjen etter at ALT er betalt, inkl sparing? Vi sitter igjen med 5-6000kr når alt er trekt ifra (regnet ut ifra mannens grunnlønn, 30% av lønna hans kommer i tillegg for øvelser, vakter osv). Vi er 2 voksne og 1 barn 50%. Totalt i fjor så hadde vi ca 1,2 mill til sammen i årsinntekt, men må regne budsjett ut i fra de dårlige månedene. (Butsjettet er generøst mtp mat, bil og sparing. Klær, fritidsaktiviteter osv regner vi på tilleggene og vi setter av 3-40k hver i bufferkonto i tillegg etter skattepenger og feriepenger). Vi har ca 55 000kr inn på en dårlig måned og utgiftene blir ca slik: Hus: 17000 i lån 1000 kr i strøm 4000 kr i ekstra som kommunalutgifter ect 4000 kr i hussparing (buffer hvis noe må gjøres en dag) 600 kr tv/internett Totalt: 26 600 kr Forsikringer: 2600 kr Sfo: 2850 kr Mat og husholdning inkl mobil: 7400 kr Bil: 6000 kr Sparing: 4000 kr Hva er dine tanker? Anonymkode: e3a95...79f
Gjest HanenIFlokken Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Ser jo ok ut det der da Er ikke 1000 kr i strøm per mnd litt lite i gjennomsnitt? Og dere har vel i gjennomsnitt mer på ''annet posten'' kanskje?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 At dere har god råd. Anonymkode: 14864...288 1
isw Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 For mye på kommunale avgifter For lite på strøm Ingenting på sosialt, fritid, hobbyer, uteliv, klær, hygiene, helse/lege. Her må du begynne på nytt er jeg redd
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 Jeg synes matbudsjettet var veldig sparsommelig Jeg har alltid lurt på hvordan folk klarer det der uten å kjøre rundt etter tilbud/spise lite eller dårlig. Ellers for min del så vet jeg at trening/aktiviteter til barn og en selv koster litt, også småting som cafetur eller en kino i ny og ne. Klær ser jeg ingenting på, så vet ikke hva det utgjør. Jeg har og eks månedlige utgifter på apotek som ikke er medisiner. Type smått som håndkrem etc. Ikke nevner du kosmetikk/frisør(om det brukes penger på) eller for eksempel lisens/evt lån hos lånekasse(?). Skjønner at noen aldri bruker sminke/hårpleie altså- men det koster om man gjør det. Anonymkode: 28060...29e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 24 minutter siden, HanenIFlokken skrev: Ser jo ok ut det der da Er ikke 1000 kr i strøm per mnd litt lite i gjennomsnitt? Og dere har vel i gjennomsnitt mer på ''annet posten'' kanskje? 16 minutter siden, isw skrev: For mye på kommunale avgifter For lite på strøm Ingenting på sosialt, fritid, hobbyer, uteliv, klær, hygiene, helse/lege. Her må du begynne på nytt er jeg redd 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes matbudsjettet var veldig sparsommelig Jeg har alltid lurt på hvordan folk klarer det der uten å kjøre rundt etter tilbud/spise lite eller dårlig. Ellers for min del så vet jeg at trening/aktiviteter til barn og en selv koster litt, også småting som cafetur eller en kino i ny og ne. Klær ser jeg ingenting på, så vet ikke hva det utgjør. Jeg har og eks månedlige utgifter på apotek som ikke er medisiner. Type smått som håndkrem etc. Ikke nevner du kosmetikk/frisør(om det brukes penger på) eller for eksempel lisens/evt lån hos lånekasse(?). Skjønner at noen aldri bruker sminke/hårpleie altså- men det koster om man gjør det. Anonymkode: 28060...29e Takk for svar! Som skrevet så går klær, fritid, sosialt osv på det min jeg og min samboer tjener over grunnlønna, noe som er en vesentlig del av lønna vår. Budsjettet er regnet ut ifra at han har en grunnlønn på rundt 390 000 kr, og hans reelle årsinntekt er på rundt 650 000 kr. Min grunnlønn er regnet ut ifra rundt 450 000 kr men den reelle lønna er ca 500 000 kr. Dette er altså et budsjett med det aller mest nødvendige og vi trenger ikke unne oss frisør, sminke ect disse månedene. Etter hvert vil vi klare å posjonere ut de store lønningene men vi har hatt et par store utgifter nå som gjør at vi ikke har den bufferen lengre. Strøm-messig så er det kanskje litt lite regnet, men mtp at vi regner såppas mye på kommunale avgifter så er det noe å gå på der. Vi har varmepumpe og peis :-) Angående mat så er vi ganske flinke - vi ukeshandler og er stort sett innenfor 1000kr i uka. Min samboer får mat på jobb og jeg spiser rester eller brødskive til lunsj :-) Vi handler også en del kjøtt i sverige. Men ja, enig i at vi kan legge på en 1000-lapp der. Da har vi igjen ca 5000 kr til «annet» som skulle komme uforutsett. Det må da være greit, eller? :-) (ps. ELSKER sminke osv men det resulterer også i at jeg har ALT for mye og har kjøpestopp høhøhø..) Anonymkode: e3a95...79f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 Glemte å si at ingen har studielån eller andre lån :-) Anonymkode: e3a95...79f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå