AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Jeg har en mastergrad innenfor økonomi, har vært i skole/jobb hele livet og jobber for en stor internasjonal bedrift på femte året. Jeg liker å lære nye ting og trives med å ha mye å gjøre, men det vanlige a4-livet med jobb fra 8 til 16 fem dager i uka takler jeg virkelig ikke. Jeg har bitt tennene sammen og gått på jobb hver dag inntil nå, men nå kjenner jeg at jeg er på sammenbruddets rand, og bare tanken på å leve slik resten av livet (eller ett år til for den saks skyld) gjør meg kvalm. Jeg er ekstremt B-menneske og er drittlei av å tvinge meg selv opp klokka 7 om morgenen for så å gå rundt som en levende Zombie resten av dagen. Drittlei av å jobbe for dårlige sjefer som hverken interesserer seg for eller kan noe om ledelse, drittlei av å bli fortalt hva jeg skal gjøre og å måtte møte opp kontoret hver dag, selv om jeg like godt kunne ha jobbet hjemmefra (da alt jeg gjør er på PC'en uansett). Jeg irriterer meg over at arbeidslivet er så gammeldags og firkantet og at ikke flere arbeidsgivere ser verdien av å gi de ansatte større fleksibilitet. Jeg vurderer sterkt å si opp jobben og ta meg en lang ferie bare for å kunne kjenne på friheten i noen måneder, men som alle andre har jeg gjeld og regninger å betale og må derfor finne meg en jobb igjen før eller senere. Jeg er daglig på Finn.no og ser etter ny jobb, men det er lite som frister, og jeg kjenner at det knyter seg i magen når jeg leser stillingsannonsene, som alle spør etter det samme. Jeg ser for meg at jeg kunne ha trivdes i en turnusjobb som lot meg jobbe mye i perioder for så å ha fri i lengre perioder, a la Nordsjøturnus eller sesongarbeid, men typiske olje- og fiskerijobber interesserer meg bare ikke og sesongjobber går det vel ikke an å leve på...Ellers kunne jeg også tenke meg en jobb som lot meg jobbe hjemmefra i hvert fall store deler av tiden, eller som innebar mye reising og stor grad av fleksibilitet. Jeg har blant annet sett litt på muligheten for å drive freelance-arbeid (har feks gode språk- og datakunnskaper), men det virker som det er mange om benet på de oppdragene som finnes og at det er vanskelig å skape seg en sikker inntekt på denne måten. Er det noen som har tips til flere alternativer som jeg ikke har tenkt på? Noen som har fleksible jobber og som kan fortelle meg hvor dere jobber og hvordan man kan få tak i en slik jobb? Jeg er til og med villig til å omskolere meg om det er det som trengs for å slippe å leve som en slave resten av livet. Anonymkode: 17a0c...9b4 7
missbanana Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Hei kjære deg, det høres vondt ut. Jeg kjenner meg igjen i følelsen du beskriver. Dette er et stort spørsmål både praktisk og økonomisk, men kanskje mest av alt; eksistensielt. Hvor mye av sin tid skal man "gi bort" i bytte mot penger, og er jeg det menneske jeg ønsker å være når man sleper seg igjennom dagene. Her kommer det jeg gjorde; (kan hende det ikke passer for deg, men kanskje du kan ta noen elementer å overføre til din situasjon?) Jeg begynte å finne ut hvor mye penger jeg egentlig trengte, når du tar vekk alt bortsettfra helt basic ting. Sa opp alt av abbn, tv, solgte bilen, solgte altmulig på finn, satt opp matbudsjet, lage matpakke, +++t Sparte alle pengene jeg kunne for å betale ned på lånet i litt over 1 år. Flyttet til et sted med lavere boligpriser. Har nå lite boligjeld, jobber 50% og lever godt på det. Har tid til å gå i skogen, lese bøker og henge med folk. Og det jeg oppdaget var når man har det bra er det forbausende lite penger og stæsh man trenger:) Du kan undervise i økonomi? , (50% jobb er 10 undervisningstimer i uka på Vid.skole:) Her er en lite over podcaster og bøker som endret mitt liv: https://www.theminimalists.com/podcast/ http://downshift.se/category/podcast-andra-satt/ https://www.amazon.com/Spenders-Guide-Debt-Free-Living-Spending/dp/0062367188 https://www.amazon.co.uk/Goodbye-Things-Minimalist-Fumio-Sasaki-ebook/dp/B06XKNCCR6/ref=sr_1_6?ie=UTF8&qid=1516908275&sr=8-6&keywords=minimalist 18
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Høres ut som du bare trenger en litt mer rolig jobb - en med litt mindre press. Er det jeg tenker når jeg ser at du skriver at du jobber for en stor internasjonal bedrift. Jeg jobber i det offentlige, og trives veldig godt. Har fleksitid, så jeg kan f.eks. jobbe to timer ekstra en dag for så å gå tidligere fra jobb neste dag (med unntak av kjernetid). Kan komme på jobb når jeg vil mellom kl. 07.00 og kl. 09.00, så om jeg våkner opp en dag og merker at dette er ikke dagen for å komme på jobb kl. 8, så kan jeg drøye til kl. 9. Har sjefer som bryr seg om meg, og gode kolleger. Likevel får jeg brukt faget mitt. Vinlotteri på fredager... Jeg har mindre i lønn enn mine venner som er "big shots" i store firmaer, men jeg har også mye mer fritid, og en litt roligere arbeidshverdag. Anonymkode: 9198f...114 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 21 minutter siden, missbanana skrev: Hei kjære deg, det høres vondt ut. Jeg kjenner meg igjen i følelsen du beskriver. Dette er et stort spørsmål både praktisk og økonomisk, men kanskje mest av alt; eksistensielt. Hvor mye av sin tid skal man "gi bort" i bytte mot penger, og er jeg det menneske jeg ønsker å være når man sleper seg igjennom dagene. Her kommer det jeg gjorde; (kan hende det ikke passer for deg, men kanskje du kan ta noen elementer å overføre til din situasjon?) Jeg begynte å finne ut hvor mye penger jeg egentlig trengte, når du tar vekk alt bortsettfra helt basic ting. Sa opp alt av abbn, tv, solgte bilen, solgte altmulig på finn, satt opp matbudsjet, lage matpakke, +++t Sparte alle pengene jeg kunne for å betale ned på lånet i litt over 1 år. Flyttet til et sted med lavere boligpriser. Har nå lite boligjeld, jobber 50% og lever godt på det. Har tid til å gå i skogen, lese bøker og henge med folk. Og det jeg oppdaget var når man har det bra er det forbausende lite penger og stæsh man trenger:) Du kan undervise i økonomi? , (50% jobb er 10 undervisningstimer i uka på Vid.skole:) Her er en lite over podcaster og bøker som endret mitt liv: https://www.theminimalists.com/podcast/ http://downshift.se/category/podcast-andra-satt/ https://www.amazon.com/Spenders-Guide-Debt-Free-Living-Spending/dp/0062367188 https://www.amazon.co.uk/Goodbye-Things-Minimalist-Fumio-Sasaki-ebook/dp/B06XKNCCR6/ref=sr_1_6?ie=UTF8&qid=1516908275&sr=8-6&keywords=minimalist Tusen takk for svar, alltid inspirerende å høre om mennesker som tar utradisjonelle valg, og det høres ut som du har funnet en ordning som funker bra for deg Jeg vet ikke hvor mye jeg egentlig kan redusere utgiftene mine da jeg lever ganske så sparsommelig allerede. Bor i en liten by, så boligprisene er ikke like høye her som i de større byene, men blir likevel en ganske stor sum å betale i måneden da jeg bor alene. I tillegg har jeg et relativt stort studielån og er helt avhengig av å ha bil for å kunne ha ok livskvalitet her jeg bor. Samtidig er jeg helt enig med deg i at man faktisk kan leve ganske bra på lite penger så lenge man har det bra ellers. Har vurdert å jobbe deltid i alle fall et års tid, så kan jeg i det minste samle litt krefter til en ny fulltidsjobb..Skal sjekke ut podcastene du linker til, takk for tips Anonymkode: 17a0c...9b4 1
245am Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 Vet egentlig ikke hva jeg snakker om, men.. Hva med konsulentvirksomhet? Opprette et firma og leie deg inn til andre firmaer? Styrer du ikke mer av tiden din da? Hva med revisorutdanning? Høyt arbeidspress i deler av året, men kanskje ikke ellers? Hva med IT/Programmering? Vil ikke en tverrfaglig kompetanse stå sterkt i framtiden? 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Tro meg, har vurdert alle disse alternativene. Har spart en del penger allerede, men pga høye faste utgifter og gjennomsnittlig lønn måtte jeg ha spart i mange år for å kunne tatt ett friår uavhengig av Nav, og av samme grunn er det heller ikke så enkelt å jobbe deltid. Alternativ 1 og 4 fremstår derfor som de mest realistiske. TS Anonymkode: 17a0c...9b4 For min del har jeg begynt å se på arbeidslivet og arbeidsgivere som kyniske jævler. Selvsagt er der unntak, men. Noen av oss vi alltid være utenfor og alternativet er å tilpasse seg en jævlig virkelighet eller ta selvmord. Anonymkode: 504a3...39f 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du bare trenger en litt mer rolig jobb - en med litt mindre press. Er det jeg tenker når jeg ser at du skriver at du jobber for en stor internasjonal bedrift. Jeg jobber i det offentlige, og trives veldig godt. Har fleksitid, så jeg kan f.eks. jobbe to timer ekstra en dag for så å gå tidligere fra jobb neste dag (med unntak av kjernetid). Kan komme på jobb når jeg vil mellom kl. 07.00 og kl. 09.00, så om jeg våkner opp en dag og merker at dette er ikke dagen for å komme på jobb kl. 8, så kan jeg drøye til kl. 9. Har sjefer som bryr seg om meg, og gode kolleger. Likevel får jeg brukt faget mitt. Vinlotteri på fredager... Jeg har mindre i lønn enn mine venner som er "big shots" i store firmaer, men jeg har også mye mer fritid, og en litt roligere arbeidshverdag. Anonymkode: 9198f...114 Sliter egentlig ikke så mye med press i jobben, selv om det kan være hektisk til tider. Jeg liker egentlig å ha mye å gjøre, men problemet er at jeg er konstant på søvnunderskudd og føler meg sliten hele tiden, samtidig som jeg synes jobben min er kjedelig og lite givende. Vi har også fleksitid, men siden alle andre kommer kl. 8 og går hjem kl. 16 blir den siste timen fort uutholdelig dersom man kommer på jobb kl. 9..Jeg har også hatt perioder hvor jeg har hatt lite å gjøre og synes faktisk det er verre, ettersom tiden går så utrolig sakte da. Jeg vet at jeg nok kunne trivdes bedre i en annen jobb, men hovedproblemet er at det er a4-rutinelivet jeg ikke takler. Jeg kan gjerne jobbe mye dersom jeg har frihet til å ta meg fri når det trengs og slipper å være fanget i et mønster der absolutt alle dagene og ukene er like og går inni hverandre. TS Anonymkode: 17a0c...9b4 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 Dersom du har en mastergrad innen økonomi burde det være en smal sak å skaffe deg en jobb med fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor ? Har du forhørt deg med andre potensielle arbeidsgivere om dette er noe de kan tilby? Ellers burde å få barn ta knekken på følelsen av å ikke orke å stå opp klokka 7 hver morgen (i ukedagene) 7 er luksus Anonymkode: 18672...bb5 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #9 Skrevet 25. januar 2018 Hvorfor har du konstant søvnunderskudd? Det første du må gjøre er å gjøre noe med det. Det er jo ikke rart om du føler deg dårlig om du ikke sover nok. Jeg er også B-menneske, men å stå opp kl. 6 hver morgen for å gå på jobb går jo helt fint så lenge man legger seg f.eks. kl. 22.00. Vet ikke hvordan det er der du jobber, men der jeg jobber kan jeg f.eks. jobbe 1 time ekstra her og der, og når jeg har samlet opp nok timer kan jeg søke opp å ta fri en dag eller to... Det hjelper også å alltid ha noe "planlagt" om en vil komme seg hjem til. Om det så er å se på EM i håndball, lage en god middag, løpertur med noen venner eller bare se på Netflix. En må sette seg slike små daglige "mål" som en har å glede seg til eller som gjør at en føler at en fårt gjort noe nyttig hver dag som ikke er jobb. Det mest aktuelle alternativet her er jo å begynne å jobbe deltid. Det kan alle fint klare om de er villig til å f.eks. bo i kollektiv i noen år, men det blir jo dårlig med pensjonssparing da (om en ikke da også sparer selv). Men igjen - det virker helt ærlig også som om du ikke trives helt med jobben din (og ikke bare pga. A4-livet). Gode kolleger som en triver med er alfa og omega. Får stadige latterkramper i lunsjen hos oss... Anonymkode: 9198f...114
solmåneogstjerner Skrevet 25. januar 2018 #10 Skrevet 25. januar 2018 (endret) Dra til en stillehavsøy og start en bar. På siden kan du drive med litt 'konsulentvirksomhet' over nett, aksjespekulering eller blogging. 😉 Endret 25. januar 2018 av solmåneogstjerner Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #11 Skrevet 26. januar 2018 Ts: Jeg vet NØYAKTIG hvordan du føler. Jeg har vært der. Lenge. Og det er tungt. Løsningen min ble: Jeg fikk en diagnose(du får ingenting uten diagnose), 3 års betalt omskolering av nav. Føler meg ganske bra nå altså.. Som du vet er studielivet ikke A4. Når du i tillegg får det finansiert er det meget behagelig. Som du sikkert vet er problemet som hindrer deg å ta kontroll over ditt eget liv, penger. Anbefaler deg å lese denne bloggen: https://www.mrmoneymustache.com/2011/04/06/meet-mr-money-mustache/ Problemet er jo å "just let go" - sitat fightclub. Det er ikke lett når du står midt oppi det. Når jeg ser tilbake har jeg ikke angret ett sekund på at jeg sluttet i min gamle 8-4 jobb. Men når jeg var i den jobben var jeg full av usikkerhet... hva vil fremtidige arbeidsgivere tro hvis jeg slutter? Hva skal jeg gjøre med referanser? Hva vil folk tro om jeg slutter? Nå er disse tankene forsvunnet og jeg føler at jeg har kontroll over livet mitt igjen. Jeg har i tillegg ikke noe gjeld nå og en ganske stor formue spart opp. Jeg har det som kalles "fuck you money" - google it. Jeg håper virkelig at du kan få komme deg ut av den gjørmen du sitter i nå... For the record, jeg har også mastergrad. Når du er på sammenbruddets rand så skjønner jo du liker godt som meg at en endring må på plass. Det er ikke verdt å ofre verken helsen eller friheten for en jobb. Når du er på dødsleiet vil du ikke angre på at du ikke jobbet mer. Du vil angre på alt det du ikke gjorde. Som å ta en sjanse, gjøre det du innerst inne føler er rett for deg. Men føler egentlig at du vet alt dette. Problemet ditt er jo å ta steget ut. Jeg har tatt to veier ut. Ene er omskolering gjennom nav, andre er financial independence. Jeg sier ikke at du nødvendigvis skal ta samme veier som meg, men du må finne en vei. Anonymkode: 02d9e...af9
Snowbrigade Skrevet 26. januar 2018 #12 Skrevet 26. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en mastergrad innenfor økonomi, har vært i skole/jobb hele livet og jobber for en stor internasjonal bedrift på femte året. Jeg liker å lære nye ting og trives med å ha mye å gjøre, men det vanlige a4-livet med jobb fra 8 til 16 fem dager i uka takler jeg virkelig ikke. Jeg har bitt tennene sammen og gått på jobb hver dag inntil nå, men nå kjenner jeg at jeg er på sammenbruddets rand, og bare tanken på å leve slik resten av livet (eller ett år til for den saks skyld) gjør meg kvalm. Jeg er ekstremt B-menneske og er drittlei av å tvinge meg selv opp klokka 7 om morgenen for så å gå rundt som en levende Zombie resten av dagen. Drittlei av å jobbe for dårlige sjefer som hverken interesserer seg for eller kan noe om ledelse, drittlei av å bli fortalt hva jeg skal gjøre og å måtte møte opp kontoret hver dag, selv om jeg like godt kunne ha jobbet hjemmefra (da alt jeg gjør er på PC'en uansett). Jeg irriterer meg over at arbeidslivet er så gammeldags og firkantet og at ikke flere arbeidsgivere ser verdien av å gi de ansatte større fleksibilitet. Jeg vurderer sterkt å si opp jobben og ta meg en lang ferie bare for å kunne kjenne på friheten i noen måneder, men som alle andre har jeg gjeld og regninger å betale og må derfor finne meg en jobb igjen før eller senere. Jeg er daglig på Finn.no og ser etter ny jobb, men det er lite som frister, og jeg kjenner at det knyter seg i magen når jeg leser stillingsannonsene, som alle spør etter det samme. Jeg ser for meg at jeg kunne ha trivdes i en turnusjobb som lot meg jobbe mye i perioder for så å ha fri i lengre perioder, a la Nordsjøturnus eller sesongarbeid, men typiske olje- og fiskerijobber interesserer meg bare ikke og sesongjobber går det vel ikke an å leve på...Ellers kunne jeg også tenke meg en jobb som lot meg jobbe hjemmefra i hvert fall store deler av tiden, eller som innebar mye reising og stor grad av fleksibilitet. Jeg har blant annet sett litt på muligheten for å drive freelance-arbeid (har feks gode språk- og datakunnskaper), men det virker som det er mange om benet på de oppdragene som finnes og at det er vanskelig å skape seg en sikker inntekt på denne måten. Er det noen som har tips til flere alternativer som jeg ikke har tenkt på? Noen som har fleksible jobber og som kan fortelle meg hvor dere jobber og hvordan man kan få tak i en slik jobb? Jeg er til og med villig til å omskolere meg om det er det som trengs for å slippe å leve som en slave resten av livet. Anonymkode: 17a0c...9b4 Har du mulighet til å søke på en doktorgrad? Forskning virker som akkurat hva du ser etter. Du kan jobbe når det passer deg til en viss grad så lenge du klarer å pushe prosjektet fremover, og får samtidig jobbe mye og lære mye, professorer vil jo ha litt å si, men i bunn og grunn kan du bestemme veldig mye selv om du har gode ideer og leser deg opp på ting. Det er jo bare midlertidig, men over flere år, Og liker du det kan man jo gå for forskningsjobber videre. Jeg er selv ikke strukturert nok til å trives med det, men det høres jo ut som akkurat noe sånt du ser etter. Jeg vet ikke om det er mye.relevant forskning innen din retning, men du kan jo følge med på universitetene. Lykke til! 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #13 Skrevet 26. januar 2018 Velkommen til planeten Jorden, sånn er det her. Du skal ikke tro at resten av oss vil leve i et sånt rotterace heller, men det må man for å få brød på bordet. Verden hadde ikke gått rundt om alle som følte de ikke passet inn i a4 livet fikk jobbe med akuratt det de ville. Nope, man må bare ta seg sammen og skille mellom jobb og fritid og gjøre så godt man kan med de mulighetene samfunnet gir en. Anonymkode: 14de9...c79 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #14 Skrevet 26. januar 2018 Ingen andre liker å stå opp tidlig og dra på jobb 8 timer hver dag, - det er jo et lite helvete, men sånn må man for å overleve og fø familien Anonymkode: 23142...d9b 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #15 Skrevet 26. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen andre liker å stå opp tidlig og dra på jobb 8 timer hver dag, - det er jo et lite helvete, men sånn må man for å overleve og fø familien Anonymkode: 23142...d9b eller må man det Jeg tenker man skaper selv den virkelig man lever i.. tenk litt på det. Anonymkode: 02d9e...af9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #16 Skrevet 26. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: eller må man det Jeg tenker man skaper selv den virkelig man lever i.. tenk litt på det. Anonymkode: 02d9e...af9 Ja. Altså meningen med livet (i min mening) er å elske, og bli elsket av den nydlige kona mi jeg har delt halve livet med, og de flotte unga våres. Såklart ville jeg og kona heller foretrekket å brukt "jobbtiden" på netflix og soving (det vil vel alle), men med viktige meningsfulle ting, kommer ansvar, da må man jobbe og betale regninger. Anonymkode: 23142...d9b
Perle Skrevet 26. januar 2018 #17 Skrevet 26. januar 2018 Diplomatiet? https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/diplomat
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #18 Skrevet 26. januar 2018 Du har en stor fordel, du skriver bra. Ta utgangspunkt i hobbyene dine. Hva hadde du hatt lyst til å bruke tiden på hvis du ikke trengte å tenke på penger? Skriv om det. Skaff deg freelanceavtaler, det er enklere enn du skulle tro. Anonymkode: f9abc...b66 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #19 Skrevet 26. januar 2018 Velge et annet yrke? Jeg jobber i butikk og da kan man ofte sove lenge pga kvelds vakter og jobbe deltid Man MÅ ikke velge en jobb der man begynner kl 8 hverdag som det virker på de andre som svarer i tråden her.. Anonymkode: ce9cd...4c6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #20 Skrevet 26. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en mastergrad innenfor økonomi, har vært i skole/jobb hele livet og jobber for en stor internasjonal bedrift på femte året. Jeg liker å lære nye ting og trives med å ha mye å gjøre, men det vanlige a4-livet med jobb fra 8 til 16 fem dager i uka takler jeg virkelig ikke. Jeg har bitt tennene sammen og gått på jobb hver dag inntil nå, men nå kjenner jeg at jeg er på sammenbruddets rand, og bare tanken på å leve slik resten av livet (eller ett år til for den saks skyld) gjør meg kvalm. Jeg er ekstremt B-menneske og er drittlei av å tvinge meg selv opp klokka 7 om morgenen for så å gå rundt som en levende Zombie resten av dagen. Drittlei av å jobbe for dårlige sjefer som hverken interesserer seg for eller kan noe om ledelse, drittlei av å bli fortalt hva jeg skal gjøre og å måtte møte opp kontoret hver dag, selv om jeg like godt kunne ha jobbet hjemmefra (da alt jeg gjør er på PC'en uansett). Jeg irriterer meg over at arbeidslivet er så gammeldags og firkantet og at ikke flere arbeidsgivere ser verdien av å gi de ansatte større fleksibilitet. Jeg vurderer sterkt å si opp jobben og ta meg en lang ferie bare for å kunne kjenne på friheten i noen måneder, men som alle andre har jeg gjeld og regninger å betale og må derfor finne meg en jobb igjen før eller senere. Jeg er daglig på Finn.no og ser etter ny jobb, men det er lite som frister, og jeg kjenner at det knyter seg i magen når jeg leser stillingsannonsene, som alle spør etter det samme. Jeg ser for meg at jeg kunne ha trivdes i en turnusjobb som lot meg jobbe mye i perioder for så å ha fri i lengre perioder, a la Nordsjøturnus eller sesongarbeid, men typiske olje- og fiskerijobber interesserer meg bare ikke og sesongjobber går det vel ikke an å leve på...Ellers kunne jeg også tenke meg en jobb som lot meg jobbe hjemmefra i hvert fall store deler av tiden, eller som innebar mye reising og stor grad av fleksibilitet. Jeg har blant annet sett litt på muligheten for å drive freelance-arbeid (har feks gode språk- og datakunnskaper), men det virker som det er mange om benet på de oppdragene som finnes og at det er vanskelig å skape seg en sikker inntekt på denne måten. Er det noen som har tips til flere alternativer som jeg ikke har tenkt på? Noen som har fleksible jobber og som kan fortelle meg hvor dere jobber og hvordan man kan få tak i en slik jobb? Jeg er til og med villig til å omskolere meg om det er det som trengs for å slippe å leve som en slave resten av livet. Anonymkode: 17a0c...9b4 Synes ditt innlegg er bra / oppriktig skrevet og et tegn i tiden. Folk med mastergrad i arbeidslivet opplever nettopp dette: dårlige sjefer som ikke kan noe om ledelse og gammeldagse holdninger om 9-16. Trodde det moderne kunnskaps arbeidslivet hadde nådd bedriftene? Er ikke HR heller oppdatert på at det som gjelder er å gi frihet under ansvar? Fleksibel arbeidstid, hjemmekontor en dag i uken og det viktige er at de langsiktige målene nås og jobben blir gjort - detaljstyring og kontroll/overvåking er ut/passe (apostrof over e). Bedriftene vil tape hvis de ikke forstår kunnskapsarbeiderne. Bedrifter må gi frihet under ansvar. Kanskje du kan opprette ditt eget AS? Anonymkode: 48feb...8f1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå