Gå til innhold

Trendy vinduskarm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor trendy er du?

Jeg liker sukkulentplanter, og har stort sett bare det. Men jeg har lyst på noe nytt, og med akutt fraværende grønne fingre må det være noe enkelt som kan klare seg alene.

Her var det mange som var stilige :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hmmm... Jeg er visst litt mainstream-trendy. Har stort sett orkideer.

Og så hadde jeg to bambusplanter i ett vindu (woho! To i ett vindu! Trendy!) helt til den ene døde. Nå er den andre også straks død... :roll: Har nok ikke akkurat grønne fingre.

Skrevet

hmm

I vinduskarmen har jeg flamingoblomster. En potteplante i hvert vindu.

Ellers i huset har jeg orkidéer, bambus, eføy, fredslilje og svigermors tunge. Og en yuccapalme. Alle vanlige planter gitt...

Skrevet

Vat ikke helt hvor trendy det er mad porselensplante og julekaktus... men det får ike hjelpe, det er de eneste plantene jeg klarar å holde liv i! Til gjendgjeld lever de svært godt, poselensplanten er 12 år, henger i ampel fra taket og når nesten helt ned til gulvet, den er gedigen! Julekaktusene er rundt 10 år og har anseelig størrelse de å.

Jeg har en lykkebambus , det er kanskje litt trendy?!?

Gjest Anonymous
Skrevet

Å, det er så viktig å ha den riktige vinduskarmen :-?

Selv har vi telysestaker av ulike slag i stuen og på kjøkkenet (på kjøkkenet har vi i tillegg endel urte- og krydderplanter), men vi har vaser med bambus på badet, kanskje jeg er trendy da?

Nei, har nok min egen stil jeg, og ryggrad til å tåle det.

Så får heller ekspertene holde på med sitt.

Skrevet

Jeg har nok en blanding av trendy og den mer utrendy. Jeg har sukkulenter, orkideér og svigermors tunge, men jeg har også en stor palmelignende sak som sambo hadde allerede før vi traff hverandre. Har også en kulekaktus som det tydeligvis er litt uenighet om. De fleste planter jeg kjøper koster ikke så mye, så jeg kan godt koste på meg å bytte ut litt og følge trenden til en viss grad. Men jeg går i utgangspunktet etter planter jeg liker, ikke hva som er moderne akkurat nå.

En av de absolutte favorittplantene mine er eføy. Bare så synd at de så lett får sykdommer. Har hatt to stk i en fransk vinkasse en god stund nå, men nå tror jeg jammen meg det er på tide å bytte dem ut snart igjen.

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hva som er trendy i vinduskarmene, jeg samler på planter, og har gjort det i alle år. I de siste årene har jeg samlet porselensblomster, og etter å ha hatt over 100 har jeg nå "bare" noen og seksti igjen.(forskjellige selvsagt)

Men!!! Så får jeg høre at den mest populære planten i Sverige akkurat nå er nettopp porselensblomster!

Dette er forøvrig, med få unntak, veldig enkle og takknemlige planter å stelle.

Disse er nå å se mer og mer i Norge også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Å hallo jeg er utrendy da!!! bjørkefiken, fredsliljer, yucca, paraplyplanter og store palmer - det er altså fullstendig ut og ikke engang på retur, og det er det jeg har fullt opp av! men de er så fine atte! har et par orkideer også! og en hortensia, men nå er den avblomstret så jeg har klippet den helt ned og venter på våren... tror ikke jeg gidder å bry meg om plantetrender. De aller fleste plantene mine har faktisk overlevd siden tidlig på 90-tallet, hva skal jeg gjøre da? Kaste dem fordi de er gått av moten? rare trendfolk.

Skrevet

Jeg har ingen planter jeg *lure på trendy-graden av det*

Samboeren min har fredsliljer, en diger kaktus og noe sånt.. Antagelig ikke så veldig trendy av seg på det området.

Skrevet

Bambus på kjøkkenet, kaktus på badet og forskjellige palmer i den ytterste stua som er som en vinterhage. Palmer skulle visst være ut, ifølge den artikkelen, men kan ikke følge trender slavisk.. Palmer er jo fint da... syns jeg... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, hva med meg som har :tatatataaaaaaaaaaaa:

Ingen planter da?

Skrevet

Fra artikkelen i VG:

Blomsterhandlerne er enige om hva som fremdeles er ute og ennå ikke retro: bjørkefiken, fredsliljer, yucca, paraplyplanter og store palmer.

:ler: Syntes denne var litt god jeg.

Så kan jeg jo trøste meg med at selv om bjørkefikenen min sannynligvis er lite trendy i dag, så er det håp hvis jeg klarer å holde liv i den en stund til - da blir den nemlig retro. :ler:

Skrevet

Sukk, har ikke vinduskarm. Plantene mine såtr på spisebordet= litt slitsomt

Gjest Aurélie
Skrevet

Har kun ett vindu, og i karmen står det tre hvite phalaenopsis i full blomst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...