Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student i en ganske stor studentby, men føler meg tidvis veldig ensom. Det som er vanskelig er at jeg ikke vet om denne ensomheten egentlig bunner i realiteten, eller om jeg bare går rundt og innbiller meg at jeg er det fordi det i denne studentbyen tilsynelatende virker som alle andre bader i venner. Ergo så blir jeg «ensom» i forhold. 

Har i tillegg opplevd noen avvisninger i livet (noe jeg vet er helt normalt). Jeg tror det er disse avvisningene som har bidratt til at jeg går rundt og frykter ensomheten, ja nesten så mye at jeg kanskje ender opp med å bygge opp en mur rundt meg og gradvis skyver folk litt unna meg uten at jeg egentlig helt innser det selv. Er for eksempel livredd for å gå inn i et forhold. Ser på meg selv som normalt oppegående, middels utadvendt og intelligent. Har 3 nærme venner her jeg bor, og det er skummelt å føle på at jeg nærmest føler meg avhengig av de for å ha det bra. 

Har også endel bekjente, og det jeg kan kalle venner på studiet. Føler likevel at det ofte er jeg som tar initiativ til å gjøre ting og at folk flest virker til å være opptatt med sitt.

Jeg blir som regel inkludert og tatt med på ting av venner her og der, og tar det virkelig aldri for gitt. Men det kan likevel føles som om verden min raser sammen om et par venninner finner på noe en kveld uten å inkludere meg. I disse situasjonene prøver jeg å tenke at alle liker å være one-to-one noen ganger og tredjepart som ikke blir invitert noen ganger er meg, og noen ganger en annen. At det er helt naturlig. 

Jeg er ganske klar over at jeg overtenker selv og prøver å jobbe hardt med å snakke positivt med meg selv. Likevel følte jeg for å skrive er innlegg her for å se om noen andre har noen positive innspill. Er det flere som kan ta det å ikke bli inkludert i ny og ne som er stort nederlag der og da, og føle at det er noe galt med en selv? Og hvor ofte føler dere et behov for å være med venner? Jeg føler ofte et behov for dette, men er ikke alltid at de jeg er venner med har tid. Føler ofte at jeg bare blir sittende som den «idioten» som «ikke har noen venner» 

Anonymkode: dac90...d22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du overtenker

Anonymkode: 9727b...78c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...