AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Del Skrevet 25. januar 2018 Jeg ser etter en minst 6, helst 7-seter som er flerbruksbil heller enn SUV. Det er så mange dørgende kjedelige biler. Sølvgrå eller svarte blobber. Litt spennende biler som Renault Espace, Citroën C8, Honda FRZ er alle sammen svært sjeldne. Er det noen som har tips? Kjører for tiden en sporty eldre Honda 7-seter som holder på å falle litt fra hverandre. Ikke aktuelt med Volkswagen eller Ford som man ser på ethvert gatehjørne. Anonymkode: fdfa4...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Del Skrevet 25. januar 2018 Hm, Citroën C4 Picasso er vel den bilen som har tatt over for C8. Syns fremdeles jeg har sett veldig mange 807 rundt omkring (C8s mer kjente tvilling), ganske kjedelig og uforutsigbare biler spør du meg. Ny Peugeot 5008 har nylig kommet, er en forlenget variant av 3008, basert både på dens design og chassis. De franske har kommet seg en god del de siste årene. Anonymkode: aa57a...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #3 Del Skrevet 26. januar 2018 Men Peugeot er jo den kjedelige franskmannen...om jeg godtar en bil med mye fortløpende feil, bør den i det minste være litt artig. Liker denne, men prisen er langt utenfor min liga: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111600519 Anonymkode: fdfa4...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. januar 2018 #4 Del Skrevet 26. januar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser etter en minst 6, helst 7-seter som er flerbruksbil heller enn SUV. Det er så mange dørgende kjedelige biler. Sølvgrå eller svarte blobber. Litt spennende biler som Renault Espace, Citroën C8, Honda FRZ er alle sammen svært sjeldne. Er det noen som har tips? Kjører for tiden en sporty eldre Honda 7-seter som holder på å falle litt fra hverandre. Ikke aktuelt med Volkswagen eller Ford som man ser på ethvert gatehjørne. Anonymkode: fdfa4...c6e Ford har 2 forskjellige 7 setre hvilken referer du til her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #5 Del Skrevet 26. januar 2018 Begge. Anonymkode: fdfa4...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Del Skrevet 3. februar 2018 På 26.1.2018 den 7.40, AnonymBruker skrev: om jeg godtar en bil med mye fortløpende feil, bør den i det minste være litt artig. Anonymkode: fdfa4...c6e What? Så alle franske biler er dårlige? La meg minne deg på at tyske bilprodusenter ikke engang klarer å lage en forbrenningsmotor uten å jukse #dieselgate Franske bilmerker har like lange tradisjoner i bilhistorien som sine tyske konkurrenter og de (Peugeot og DS i det minste) brukes som offisielle statsbiler i Frankrike (les: det samme som at norske politikere blir kjørt rundt i A8 og 7-serie). De hadde ikke blitt brukt til det dersom de var dårlige ... Anonymkode: cd5af...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Del Skrevet 3. februar 2018 Audi SQ7 er ganske artig. Anonymkode: e3948...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 3. februar 2018 #8 Del Skrevet 3. februar 2018 På 26.1.2018 den 7.40, AnonymBruker skrev: Men Peugeot er jo den kjedelige franskmannen...om jeg godtar en bil med mye fortløpende feil, bør den i det minste være litt artig. Liker denne, men prisen er langt utenfor min liga: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111600519 Anonymkode: fdfa4...c6e Hva mener du med "artig"? Bilen du henviser til, har da et ordinært utsende, ikke noe som skiller seg ut spesielt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 3. februar 2018 #9 Del Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: What? Så alle franske biler er dårlige? La meg minne deg på at tyske bilprodusenter ikke engang klarer å lage en forbrenningsmotor uten å jukse #dieselgate Franske bilmerker har like lange tradisjoner i bilhistorien som sine tyske konkurrenter og de (Peugeot og DS i det minste) brukes som offisielle statsbiler i Frankrike (les: det samme som at norske politikere blir kjørt rundt i A8 og 7-serie). De hadde ikke blitt brukt til det dersom de var dårlige ... Anonymkode: cd5af...9b8 Det var tilfeldig at det var VW det ble oppdaga på, har du fulgt med på alt som dukka opp i etterkant hadde du fått med deg mye mer! Øverste sjefen for Mitsubishi gikk av nå det ble oppdaga samme juks der og, bl.a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Del Skrevet 3. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: What? Så alle franske biler er dårlige? La meg minne deg på at tyske bilprodusenter ikke engang klarer å lage en forbrenningsmotor uten å jukse #dieselgate Franske bilmerker har like lange tradisjoner i bilhistorien som sine tyske konkurrenter og de (Peugeot og DS i det minste) brukes som offisielle statsbiler i Frankrike (les: det samme som at norske politikere blir kjørt rundt i A8 og 7-serie). De hadde ikke blitt brukt til det dersom de var dårlige ... Anonymkode: cd5af...9b8 Jeg ser ikke ett eneste argument for at franske biler er pålitelige i din post? Eller misforstår jeg? Peugeot pleide å være en Mercedes-konkurrent, men dette har det vært slutt på i mange tiår. Citroën har mye feil og Renault har vært litt "hit'n'miss" de siste tiårene. Anonymkode: fdfa4...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #11 Del Skrevet 4. februar 2018 15 timer siden, tdm900 skrev: Det var tilfeldig at det var VW det ble oppdaga på, har du fulgt med på alt som dukka opp i etterkant hadde du fått med deg mye mer! Øverste sjefen for Mitsubishi gikk av nå det ble oppdaga samme juks der og, bl.a Jeg har faktisk fulgt med så mye at jeg vet det finnes flere enn 1 bilprodusent i Tyskland. Anonymkode: cd5af...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #12 Del Skrevet 4. februar 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke ett eneste argument for at franske biler er pålitelige i din post? Eller misforstår jeg? Peugeot pleide å være en Mercedes-konkurrent, men dette har det vært slutt på i mange tiår. Citroën har mye feil og Renault har vært litt "hit'n'miss" de siste tiårene. Anonymkode: fdfa4...c6e Jeg ser ikke et eneste argument for at franske biler er dårligere i din post. Det eneste jeg ser er sutring fordi du selv mener bilene er dårlige. Trolig fordi du har eid et gammelt vrak av en bruktbil en gang også var akkurat den litt sliten - noe som de fleste forventer av bruktbiler ... Anonymkode: cd5af...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #13 Del Skrevet 4. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke et eneste argument for at franske biler er dårligere i din post. Det eneste jeg ser er sutring fordi du selv mener bilene er dårlige. Trolig fordi du har eid et gammelt vrak av en bruktbil en gang også var akkurat den litt sliten - noe som de fleste forventer av bruktbiler ... Anonymkode: cd5af...9b8 Hvorfor så sint? Vi snakker bare om biler, ikke bli personlig fornærma. Sjekk Bilprövningen, TÜV, NAF sin AutoIndex, brukererfaringer på carsurvey.org - det er ikke noe tvil om at franske biler, for øvrig på linje med tyske biler, generelt er upålitelige. Anonymkode: fdfa4...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 5. februar 2018 #14 Del Skrevet 5. februar 2018 På 03.02.2018 den 23.51, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke ett eneste argument for at franske biler er pålitelige i din post? Eller misforstår jeg? Peugeot pleide å være en Mercedes-konkurrent, men dette har det vært slutt på i mange tiår. Citroën har mye feil og Renault har vært litt "hit'n'miss" de siste tiårene. Anonymkode: fdfa4...c6e Ikke en av premiummerkene har færre feil enn Renault i denne store undersøkelsen https://www.motor.no/artikler/2017/mars/dette-er-bilene-som-gar-mest-og-minst-i-stykker/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #15 Del Skrevet 5. februar 2018 "Premiummerker"? Vi snakker om pålitelige biler og ingen av de dyre er ment å være pålitelig. Og Renault er vel heller ikke "premium"? Anonymkode: fdfa4...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #16 Del Skrevet 5. februar 2018 Hva gjør en bil artig? Anonymkode: 397b5...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #17 Del Skrevet 5. februar 2018 Litt annerledes eksteriør og interiør. Ikke en grå Volkswagen. Eksempler: Anonymkode: fdfa4...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå