AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Jeg har jobbet på denne arbeidsplassen i noen år og er fornøyd med både arbeidsoppgaver og kollega ellers. Men jeg har ei som tydeligvis ikke liker meg. Jeg bruker egentlig ikke tid på folk som ikke liker meg, men når det går ut over mine arbeids presentasjoner, offentlig ydmykelse, passer på hva jeg gjør og ikke gjør. Spør rett ut hva som har feilet meg visst jeg har vært syk. Hun oppfører seg som hun er leder ( hun er ikke leder ). Hun henger seg opp i hva andre gjør og, men jeg er vel blitt hennes favoritt hakkekylling i det siste. Nevnte det til en kollega og det viser seg at andre og har merket dette. Jeg prøve å ha minst mulig å ha med denne personen å gjøre, men er nødt til å ha noe med henne å gjøre av og til. Dette er ikke noe jeg innbiller meg, nevnte det til mannen min og. Han kunne også merke til at hun "myser" når hun ser på meg og han følte seg også vurdert fra topp til tå da han traff henne på en firmafest engang. Tenkte å gå videre med dette, men vet ikke om jeg kommer så langt. Har mange små episoder som jeg har skrevet ned. Hun er venn med sjefen så jeg er redd at problemet ligger hos meg. At jeg er ditt og datt og ett stort irritasjonsmoment. Ikke tar jeg stor plass på jobb, prater lite. Hyggelig og i møtekommende mot mine kollega. Ydmyk , jobber effektivt.. Trenger sårt råd på hva jeg skal gjøre videre. Som sagt så tror jeg hun kommer til bagatellisere det visst jeg tar dette opp direkte med henne eller lage ett stort nummer ut av . Jeg gjorde en liten feil engang, og det laget hun ett stort nummer ut av. Jeg jobber ikke med mennesker så det er ikke snakk om død og liv. Mannen min mener dette er mobbing. Men syns selv det er drøyt å bruke det ordet. Anonymkode: 4c373...3e3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Offentlig ydmykelse er selvfølgelig mobbing, og det skal du slå beinhardt tilbake på. Arbeidslivet er hardt i dag, og ofte er det den sterkestes rett som gjelder. Ydmyk henne tilbake. Knekk blyantene hennes på skrivebordet hennes når hun ikke ser det. Gjem mobilen osv. Gjør jobbhverdagen hennes til et helvete Anonymkode: 341c0...5b2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Og. Ta opp alle samtaler med henne slik at du har bevis senere. Anonymkode: 341c0...5b2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 Ja,ta det opp,og kontakt gjerne forbundet der du er organisert. Anonymkode: 67a31...be9
Duckie Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Offentlig ydmykelse er selvfølgelig mobbing, og det skal du slå beinhardt tilbake på. Arbeidslivet er hardt i dag, og ofte er det den sterkestes rett som gjelder. Ydmyk henne tilbake. Knekk blyantene hennes på skrivebordet hennes når hun ikke ser det. Gjem mobilen osv. Gjør jobbhverdagen hennes til et helvete Anonymkode: 341c0...5b2 Dummeste rådet jeg har hørt. Ta det opp med henne når det skjer. Lager hun masse baluba for små ting, si rett ut at det var ikke en stor ting som får masse konsekvenser, og at det ikke er noe vits å gjøre det større enn det er. Har du vært syk, bare si at det er privat. Stopp det før det eskalerer og fjern deg fra situasjonen. Etterhvert blir det ikke like morro å hakke på deg. 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 31 minutter siden, Duckie skrev: Dummeste rådet jeg har hørt. Ta det opp med henne når det skjer. Lager hun masse baluba for små ting, si rett ut at det var ikke en stor ting som får masse konsekvenser, og at det ikke er noe vits å gjøre det større enn det er. Har du vært syk, bare si at det er privat. Stopp det før det eskalerer og fjern deg fra situasjonen. Etterhvert blir det ikke like morro å hakke på deg. Man kan gjerne prøve dette selvfølgelig, men det fungerer gjerne ikke på folk som har bestemt for å ta deg. Da må man svare tilsvarende. Om det så eskalerer til voldsbruk. Anonymkode: 341c0...5b2
245am Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 48 minutter siden, Duckie skrev: Dummeste rådet jeg har hørt. Ta det opp med henne når det skjer. Lager hun masse baluba for små ting, si rett ut at det var ikke en stor ting som får masse konsekvenser, og at det ikke er noe vits å gjøre det større enn det er. Har du vært syk, bare si at det er privat. Stopp det før det eskalerer og fjern deg fra situasjonen. Etterhvert blir det ikke like morro å hakke på deg. Vel, hvis flere andre kolegaer føler det samme så burde det jo være en smal sak. Snakk med sjefen din. Har jobbet med samme type. Tydeligvis et behov for å stige i gradene og tar på seg sjefsrollen. Delegerer ansvar og kommanderende. Flere snakket med sjefen i medarbeidersamtaler om denne personen og h*n fikk en advarsel. Men lite skjedde. Sjefene synes personen var like uspiselig som de andre ansatte, men gjorde lite. Jeg sa at hvis ingenting ble gjort kom jeg en dag til å si ordentlig ifra. Det gjorde jeg aldri, men jeg var ikke hyggelig for å si det sånn. Mulig personen er like ille den dag i dag, men meg holdt h*n seg unna. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 Hun oppfører seg hvertfall ikke som en leder, for det du beskriver er slett ikke slik jeg har opplevd noen av mine ledere, og håper virkelig ikke noen av mine ansatte opplever meg sånn. Uansett, de kan virke som om hun er ute etter deg, og dine andre kollegaer. Det å fremheve feil andre gjør er en måte å heve seg selv på. Tenk deg godt om, er hun manipulerende? Har hun kontroll på både deg, andre ansatte og kanskje sjefen med sin væremåte? Fisker hun informasjon, for så å bruke det/true med å bruke det mot dere senere? Danner hun grupper for å få støtte, hvisker og tisker bak alles rygg? Slike folk er skumle å ha med å gjøre. Det er to ting du kan gjøre: Enten finner du en annen arbeidsplass, eller så går dere sammen å blir kvitt «problemet» Det siste krever en lojal og tydelig leder som står stødig sammen med sine medarbeidere i saken, det første krever egentlig bare litt planlegging, litt oppsparte midler, penn og papir. Anonymkode: a3743...c47
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #9 Skrevet 25. januar 2018 Trodde nesten det var jeg som hadde skrevet hovedinnlegget, opplevde det samme og valgte å bytte jobb, følte meg uansett litt ferdig med den jobben, så jeg så på det som den beste løsning for meg Anonymkode: 6902d...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå