Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir gal! Skal selvfølgelig ringe gynekologen i morgen, men fikk brevet når jeg kom fra jobb...

Hva betyr dette? «Blodprøven var positiv på antistoff som er en mulig årsak til spontanabort. Det er anbefalt å ta ny prøve for kontroll om 3 måneder.» 

Har hatt en MA og en SA. Gikk på Provera og Femar en runde da jeg ble gravid som endte i SA. MA er 5 år siden. Er 37 år gammel.

Kan jeg ikke bli gravid?

Kan jeg ikke fortsette prøving nå?

Blir så lei meg!!!

Anonymkode: 4ce02...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva er antistoff i forbindelse med SA?

Endret av Tillia
Skrevet
På 26.1.2018 den 9.32, Tillia skrev:

Hva er antistoff i forbindelse med SA?

Jeg vet ikke. Skrev her bare hva som stod i brevet. Gyno var syk på fredag, så måtte vente til mandag. Så håper hun er frisk og på jobb i morgen. Trenger jo svar.

lurer på hva mannen sin prøve har og si i det hele fra eller til. Har jeg antistoff så er vel det ‘ett fett’ hva mannens prøver viser?

Skrevet
På 25.1.2018 den 18.04, AnonymBruker skrev:

Ts her. Fant noe på nett:

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/undersokelser/rhesus-uforlikelighet-i-svangerskapet/

er det noen som har opplevd dette? Og fått friskt barn?

Ja, jeg var et slikt barn, og her sitter jeg som voksen. :)

Mener på at det nå finnes medisiner som gjør at barnet ikke blir støtet ut av mor, men er usikker. Er uansett mange barn som overlever uforlikelighet i rhesus

Anonymkode: a51f1...9e4

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg var et slikt barn, og her sitter jeg som voksen. :)

Mener på at det nå finnes medisiner som gjør at barnet ikke blir støtet ut av mor, men er usikker. Er uansett mange barn som overlever uforlikelighet i rhesus

Anonymkode: a51f1...9e4

Så godt å høre :) Så bra at det gikk bra for moren din (og deg)!

Med flere og mye motgang blir man litt deprimert og lei og oppgitt når man får NOK en kjip beskjed. Dette er sjeldent og gyno sa til meg at «blodprøver blir tatt og jeg tviler på at det er noe galt, det er det omtrent aldri, utrolig sjelden» -så får jeg beskjeden da om at det sjelden omtrent utenkelige har skjedd meg.

men takk for svar - veldig fint og godt å høre :) Skal ikke gi opp helt enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...