Gjest Lilleprinsesse Skrevet 26. januar 2018 #41 Skrevet 26. januar 2018 4 minutter siden, Nerine_ skrev: Ca 1/4 av alle gravide opplever blødning i svangerskapet, de fleste har ufarlige blødninger. Om alle disse skulle fått akutt-time på sykehuset, hadde jo det gått utover tilbudet til andre som har behov for helsehjelp. Ei litta blødning er noe annet. Men sjekk bildene TS la ut. Det ser jo helt forferdelig ut. Jeg har aldri i mitt liv hatt slik utflod.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #42 Skrevet 26. januar 2018 12 minutter siden, Nerine_ skrev: Nei hyggelig syn er det ikke, har opplevd det selv. Men desverre er det sånn at man i realiteten kan gjøre lite med en blødning så tidlig. Så du syns det er rettferdig at du skulle lyve deg til en time fremfor at timen gikk til noen som muligens trengte den mer? Men du fikk den, fordi du fremstilte situasjonen din som værre enn den egentlig er overfor helsepersonell som skal avgjøre behovet for tilsyn eller ikke. I kontakt med helsepersonell må man så klart være 100% ærlige. Åå, så mye hysteriske kvinner, bare for at hun sa hun kunne si hun har litt vondt i magen når hun ringer.. Noen skal blande seg i det minste.. Anonymkode: 03d11...322 1
Nerine_ Skrevet 26. januar 2018 #43 Skrevet 26. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åå, så mye hysteriske kvinner, bare for at hun sa hun kunne si hun har litt vondt i magen når hun ringer.. Noen skal blande seg i det minste.. Anonymkode: 03d11...322 ?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #44 Skrevet 26. januar 2018 3 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Ei litta blødning er noe annet. Men sjekk bildene TS la ut. Det ser jo helt forferdelig ut. Jeg har aldri i mitt liv hatt slik utflod. Nei, det er ikke utflod. Det er en gammel blødning. Når det blir brunt så betyr det at blødningen er gammel. Det er ikke uvanlig. Jeg er helt enig i at det er jævlig for psyken. Men helsevesenet kan ikke redde et så lite foster, det er ingenting de kan gjøre uansett. Derfor fungerer det ikke å kreve seg inn. Men, det ts kan gjøre er å be fastlegen om en hcg blodprøve eller gå til en privat gynekolog som har ul. Det er verdt de pengene når man er redd for hva som har skjedd. Anonymkode: bc817...388 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #45 Skrevet 26. januar 2018 6 minutter siden, Cyndaquil skrev: Dette var en helg. Poliklinikker strengt. Jeg ringe både lege, legevakt og føden. Ingen av dem tipset om gynekologisk avdeling. De gjorde det helt klart at jeg ikke ble å bli prioritert noen steder, da det er ingneting da kan gjøre for å redde et så lite barn. Naturen må gå sin gang, og de kan ikke stoppe en påbegynnene spontanabort. Så er ikke så lett som du skal ha det til! Man blir avist, men får ikke alt på sølvfat selvom man er redd Ja, poliklinikken er stengt, derfor jeg sa at man venter til virkedag, og enten kontakter de direkte da, eller fastlegen som kan gi henvisning. At de ikke tipset om å ringe sengeposten på gynekologisk (som har vakthavende gynekolog) synes jeg er dårlig, men en begynnene eller mulig spontanabort er jo ikke akutt. Det handler litt om bruk av ressurser. Uansett har jeg god erfaring fra gyn pol, der de tar deg på alvor og ofte lar deg komme inn samme dag, om du ringer og forklarer situasjonen. Men man må vente til virkedag, som tidligere nevnt. Anonymkode: f4595...c86 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #46 Skrevet 26. januar 2018 2 minutter siden, Nerine_ skrev: ? Hadde jeg selv hatt så mye brun utflod så hadde jeg ringt og kunne også sagt at jeg hadde litt vondt i magen itilegg for å sikre meg at jeg hadde fått kommet inn! Fordi jeg mener noe sånt burde blitt prioritert til en undersøkelse!! Anonymkode: 03d11...322 1
Nerine_ Skrevet 26. januar 2018 #47 Skrevet 26. januar 2018 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg selv hatt så mye brun utflod så hadde jeg ringt og kunne også sagt at jeg hadde litt vondt i magen itilegg for å sikre meg at jeg hadde fått kommet inn! Fordi jeg mener noe sånt burde blitt prioritert til en undersøkelse!! Anonymkode: 03d11...322 Men så har det seg (heldigvis) sånn at det er helsepersonell som avgjør det. Om alle skal lyve seg til time ved å legge på et symptom eller to hadde køen vært betydelig mye lenger. Så jeg er den hysteriske, og ikke du som ville løyet om tilstanden din for å evnt få en kontroll? Endret 26. januar 2018 av Nerine_ 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #48 Skrevet 26. januar 2018 Ts kan ikke lyve på seg symptomer. Hun er milevis unna tidspunktet for å vurdere tiltak, og er noe galt så er det INGENTING å gjøre. Eneste grunn for TS å sjekke dette er jo egen bekymring, og at det selvsagt er kjipt å vente. Men om blødningene uansett tiltar så vet hun at det uansett er SA- som kan bekreftes ved å måle HCG. På er visst punkt stiger jo ikke HCG som i starten, og da er UL eneste måte å sjekke. Men som sagt fikk jeg henvisning, måtte vente 1 uke på time. Anonymkode: df379...98f 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #49 Skrevet 26. januar 2018 Ved en SA er det økende blødning og etterhvert smerter. Jeg hadde SA i uke 6 en gang, og da kom det friskt blod som økte i mengde. Brunt vil si gammelt blod, og om det ikke kommer mye mer så tviler jeg på at noe er galt. Ved en MA så merkes vel ingenting før kontroll av hjertelyd og evt. ultralyd. Vondt å måtte vente for å komme til gynekologen, - lykke til! Synes ikke du skal bekymre deg på forhånd. <3 Anonymkode: 05aa8...1ed
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #50 Skrevet 26. januar 2018 det er meg igjen som kommer med en liten oppdatering Jeg sitter nå på legevakta venter på å bli sjekka siden ingen andre kunne ta meg inn håper dette går bra!! Anonymkode: e0669...7a2 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #51 Skrevet 26. januar 2018 Hvordan går det, ts? Anonymkode: e14f6...f4c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #52 Skrevet 26. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: det er meg igjen som kommer med en liten oppdatering Jeg sitter nå på legevakta venter på å bli sjekka siden ingen andre kunne ta meg inn håper dette går bra!! Anonymkode: e0669...7a2 Ah, spurte akkurat. Godt å høre nytt fra deg. Lykke til Anonymkode: e14f6...f4c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #53 Skrevet 26. januar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er meg igjen som kommer med en liten oppdatering Jeg sitter nå på legevakta venter på å bli sjekka siden ingen andre kunne ta meg inn håper dette går bra!! Anonymkode: e0669...7a2 Masse lykke til! Håper alt er bra og at det et en uskyldig blødning Anonymkode: 03d11...322
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #54 Skrevet 26. januar 2018 Nå er jeg sendt opp fra legevakta til ultralyden så nå er det bare å krysse fingrene! 😖 Anonymkode: e0669...7a2 3
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 26. januar 2018 #55 Skrevet 26. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg sendt opp fra legevakta til ultralyden så nå er det bare å krysse fingrene! 😖 Anonymkode: e0669...7a2 Veldig bra at de tok det seriøst Masse lykke til TS! Jeg krysser fingre og tær for deg.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #56 Skrevet 26. januar 2018 1 time siden, Nerine_ skrev: Men så har det seg (heldigvis) sånn at det er helsepersonell som avgjør det. Om alle skal lyve seg til time ved å legge på et symptom eller to hadde køen vært betydelig mye lenger. Så jeg er den hysteriske, og ikke du som ville løyet om tilstanden din for å evnt få en kontroll? Hva hadde du selv gjort om du opplevde det samme som ts? Slått deg til ro og gått og lagt deg for kvelden? Jeg hadde vært redd. Slik helsevesenet fungerer i dag må man nesten overdrive for å få konsultasjon. Og ja, jeg hadde nok lagt på at jeg hadde smerter i magen i håp om å kunne få det sjekket. Anonymkode: 0d71f...a3b 2
Nerine_ Skrevet 26. januar 2018 #57 Skrevet 26. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hadde du selv gjort om du opplevde det samme som ts? Slått deg til ro og gått og lagt deg for kvelden? Jeg hadde vært redd. Slik helsevesenet fungerer i dag må man nesten overdrive for å få konsultasjon. Og ja, jeg hadde nok lagt på at jeg hadde smerter i magen i håp om å kunne få det sjekket. Anonymkode: 0d71f...a3b Har opplevd å blø, jeg ventet for å se om det gikk seg til. Slo meg ikke til ro, men visste at man ikke får gjort noe fra eller til uansett. Hadde ikke skrytt på meg symptomer jeg ikke hadde iallefall. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #58 Skrevet 26. januar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg sendt opp fra legevakta til ultralyden så nå er det bare å krysse fingrene! 😖 Anonymkode: e0669...7a2 Lykke til! Anonymkode: 36290...1fd 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #60 Skrevet 26. januar 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg sendt opp fra legevakta til ultralyden så nå er det bare å krysse fingrene! 😖 Anonymkode: e0669...7a2 Lykke til! ❤️ Anonymkode: c5df8...e84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå