AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #21 Skrevet 26. januar 2018 Er det ikke fler plasser en 1 med ul der du bor? Anonymkode: 8da5f...07c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #22 Skrevet 26. januar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vondt i det hele tatt.. nå ble jeg virkelig lei meg får ringe imorra Ringe lege eller ultralyden? Anonymkode: e0669...7a2 Her har du medisinsk indikasjon på offentlig tidlig ultralyd, ingen grunn til at du skal måtte betale for det. Så ring enten fastlegen dint (som kan gi henvisning, du får stort sett komme inne samme dag), eller ring rett til sykehuset på gynekologisk poliklinikk og forklar situasjonen der. Om de mener det er akutt så må du ikke via lege, da tar de deg inn uten mer styr. Du kan jo nevne at du mistenker MA siden det er gammelt blod og det kun er slintrer som har kommet, ikke klumper. Anonymkode: f4595...c86 3
Jentadi Skrevet 26. januar 2018 #23 Skrevet 26. januar 2018 Ring fastlegen. Jeg hadde blødninger i de tre første månedene av svangerskapet. Det gikk bra. Ikke ta sorgene på forskudd, sjekk først. 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #25 Skrevet 26. januar 2018 Jeg hadde litt brunlig blod fra uke 4. I uke 6 blødde jeg kraftig friskt blod, som stoppet etter kort tid. Så ble det brunlig igjen frem til uke 12. Alt var bra for min del. Men det var ikke så mye som du viser her altså. Her ville jeg helt klart ha kontaktet lege og få tatt en ul. Anonymkode: bc817...388
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #26 Skrevet 26. januar 2018 Ring til gynekologisk og forklar situasjon, tipper de kan prioritere deg idag så du får en ultralyd time idag. Forklar også at du ikke kan gå med drnne usikkerheten i hele helgen, da det tar veldig på. Anonymkode: 03d11...322 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #27 Skrevet 26. januar 2018 Jeg hadde brun utflod i uke 6. Dro da til fastlegen som gjorde en GU. Hun så hvor blødningen kom fra og sa at ingenting tydet på abort. Alt gikk bra og jeg fødte en frisk gutt. Lykke til! Anonymkode: 7f530...e6a
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 26. januar 2018 #28 Skrevet 26. januar 2018 Ikke frekt ment, men hadde mitt truseinnlegg og papir sett slik ut hadde jeg ringt sykehuset for akutt time samme dagen, kanskje lagt på litt og sagt jeg hadde vondt i magen også. Det der så ikke bra ut, syns jeg. Men jeg har heller aldri fått slikt brun/svart utflod. Har kun fått friskt blod.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #29 Skrevet 26. januar 2018 3 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Ikke frekt ment, men hadde mitt truseinnlegg og papir sett slik ut hadde jeg ringt sykehuset for akutt time samme dagen, kanskje lagt på litt og sagt jeg hadde vondt i magen også. Det der så ikke bra ut, syns jeg. Men jeg har heller aldri fått slikt brun/svart utflod. Har kun fått friskt blod. Hvorfor det? Hva kan sykehuset gjøre? Virkelig bortkastet tid for offentlige ressurser.... i tillegg «lyve» og si man har vondt i magen.. ærlig talt! Blir flau!! Anonymkode: ee905...028 10
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 26. januar 2018 #30 Skrevet 26. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Hva kan sykehuset gjøre? Virkelig bortkastet tid for offentlige ressurser.... i tillegg «lyve» og si man har vondt i magen.. ærlig talt! Blir flau!! Anonymkode: ee905...028 Se om babyen i magen har det bra med ultralyd, kanskje? Det syns ikke jeg. Dette handler om et bittelite barn, så klart er det verdt å sjekke at alt står bra til med det. Da kan du hvertfall garantere for at du kommer inn. Når man er gravid får man vel også en liten morsfølelse? den hadde iallefall kikket inn hos meg hvis jeg så det der i truseinnlegget mitt.
Cyndaquil Skrevet 26. januar 2018 #31 Skrevet 26. januar 2018 (endret) 1 time siden, Lilleprinsesse skrev: Se om babyen i magen har det bra med ultralyd, kanskje? Det syns ikke jeg. Dette handler om et bittelite barn, så klart er det verdt å sjekke at alt står bra til med det. Da kan du hvertfall garantere for at du kommer inn. Når man er gravid får man vel også en liten morsfølelse? den hadde iallefall kikket inn hos meg hvis jeg så det der i truseinnlegget mitt. Det er ikke så lett. Når jeg falt ned trappen i uke 8 og fikk store magesmerter og svak blødning ble jeg avvist av legevakten fordi jeg ikke var langt nok på meg. Ringte fødeavdelingen og de sa nei fordi jeg var ikke langt nok på vei til at fosteret ble satses på (reddes). De ba meg dra hjem og vente på mere blod og kontakte fastlege over helgen og så evt utskaping. Så de nekta å se hvordan det så ut med babyen. Sto å så på ultralyd apparatet og tryglet, men nei de ville ikke se edit: det gikk bra til slutt. Bare noen uker til termin Endret 26. januar 2018 av Cyndaquil 2
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 26. januar 2018 #32 Skrevet 26. januar 2018 (endret) 6 minutter siden, Cyndaquil skrev: Det er ikke så lett. Når jeg falt ned trappen i uke 8 og fikk store magesmerter og svak blødning ble jeg avvist av legevakten fordi jeg ikke var langt nok på meg. Ringte fødeavdelingen og de sa nei fordi jeg var ikke langt nok på vei til at fosteret ble satses på (reddes). De ba meg dra hjem og vente på mere blod og kontakte fastlege over helgen og så evt utskaping. Så de nekta å se hvordan det så ut med babyen. Sto å så på ultralyd apparatet og tryglet, men nei de ville ikke se edit: det gikk bra til slutt. Bare noen uker til termin Fy søren... Men det må da være lov å prøve seg. Greit nok om det er sånn det fungerer. Men man må få ringe inn og håpe på det beste. Var jo mer for å bekrefte at graviditeten ikke er gått til grunne, TS har ikke rullet ned en trapp. Endret 26. januar 2018 av Lilleprinsesse
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #33 Skrevet 26. januar 2018 11 minutter siden, Cyndaquil skrev: Det er ikke så lett. Når jeg falt ned trappen i uke 8 og fikk store magesmerter og svak blødning ble jeg avvist av legevakten fordi jeg ikke var langt nok på meg. Ringte fødeavdelingen og de sa nei fordi jeg var ikke langt nok på vei til at fosteret ble satses på (reddes). De ba meg dra hjem og vente på mere blod og kontakte fastlege over helgen og så evt utskaping. Så de nekta å se hvordan det så ut med babyen. Sto å så på ultralyd apparatet og tryglet, men nei de ville ikke se edit: det gikk bra til slutt. Bare noen uker til termin Det er gynekologisk poliklinikk som er rette instans, ikke legevakten (de kan ikke gjøre noe, det er jo ikke akutt) eller føden (de kan heller ikke gjøre noe, det hører ikke under dems område). Så skjer det noe slikt, vent til virkedag så du kommer til rett sted (dvs gyn pol), og så snakker du med helsesektretæren der. De vil enten be deg komme inn, eller så kan du be om å få snakke med vakthavende gynekolog). Anonymkode: f4595...c86 4
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 26. januar 2018 #34 Skrevet 26. januar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er gynekologisk poliklinikk som er rette instans, ikke legevakten (de kan ikke gjøre noe, det er jo ikke akutt) eller føden (de kan heller ikke gjøre noe, det hører ikke under dems område). Så skjer det noe slikt, vent til virkedag så du kommer til rett sted (dvs gyn pol), og så snakker du med helsesektretæren der. De vil enten be deg komme inn, eller så kan du be om å få snakke med vakthavende gynekolog). Anonymkode: f4595...c86 Helt enig! Jeg er ganske sikker på at man da får kommet inn til en sjekk. De skal jo ikke ignorere at man er tidlig gravid. Det skal taes på alvor uansett.
Nerine_ Skrevet 26. januar 2018 #35 Skrevet 26. januar 2018 2 timer siden, Lilleprinsesse skrev: Ikke frekt ment, men hadde mitt truseinnlegg og papir sett slik ut hadde jeg ringt sykehuset for akutt time samme dagen, kanskje lagt på litt og sagt jeg hadde vondt i magen også. Det der så ikke bra ut, syns jeg. Men jeg har heller aldri fått slikt brun/svart utflod. Har kun fått friskt blod. Det er jo ikke sånn det fungerer i helsevesenet, man kan ikke ringe å kreve noe. Lyve for å ta plassen før noen andre som kanskje trenger den mer, det er jo bare egoistisk og umoralsk. Og ikke minst, det gir jo et feil bilde av hele situasjonen for den som skal vurdere det. 3
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 26. januar 2018 #36 Skrevet 26. januar 2018 (endret) 4 minutter siden, Nerine_ skrev: Det er jo ikke sånn det fungerer i helsevesenet, man kan ikke ringe å kreve noe. Lyve for å ta plassen før noen andre som kanskje trenger den mer, det er jo bare egoistisk og umoralsk. Og ikke minst, det gir jo et feil bilde av hele situasjonen for den som skal vurdere det. Jeg leser hva du skriver, men jeg er ikke enig. Ta en titt igjen på det truseinnlegget og det papiret. Hvis du hadde vært gravid, hadde det vært et hyggelig syn? Nei. Og nei, man kan ikke kreve det. Men man kan ringe inn, fortelle situasjonen. Jeg er sikker på at jeg selv hadde sagt i desperasjon at jeg hadde også vondt i magen, bare for å komme inn til en sjekk. sikker på at mors følelsen min hadde bare gjort det her, uten kontroll. Men det er meg da. Endret 26. januar 2018 av Lilleprinsesse
Nerine_ Skrevet 26. januar 2018 #37 Skrevet 26. januar 2018 1 minutt siden, Lilleprinsesse skrev: Jeg leser hva du skriver, men jeg er ikke enig. Ta en titt igjen på det truseinnlegget og det papiret. Hvis du hadde vært gravid, hadde det vært et hyggelig syn? Nei. Og nei, man kan ikke kreve det. Men man kan ringe inn, fortelle situasjonen. Jeg er sikker på at jeg selv hadde sagt i desperasjon at jeg hadde også vondt i magen, bare for å komme inn til en sjekk. sikker på at mors følelsen min hadde bare gjort det her, uten kontroll. Men det er meg da. Nei hyggelig syn er det ikke, har opplevd det selv. Men desverre er det sånn at man i realiteten kan gjøre lite med en blødning så tidlig. Så du syns det er rettferdig at du skulle lyve deg til en time fremfor at timen gikk til noen som muligens trengte den mer? Men du fikk den, fordi du fremstilte situasjonen din som værre enn den egentlig er overfor helsepersonell som skal avgjøre behovet for tilsyn eller ikke. I kontakt med helsepersonell må man så klart være 100% ærlige. 4
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 26. januar 2018 #38 Skrevet 26. januar 2018 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Nei hyggelig syn er det ikke, har opplevd det selv. Men desverre er det sånn at man i realiteten kan gjøre lite med en blødning så tidlig. Så du syns det er rettferdig at du skulle lyve deg til en time fremfor at timen gikk til noen som muligens trengte den mer? Men du fikk den, fordi du fremstilte situasjonen din som værre enn den egentlig er overfor helsepersonell som skal avgjøre behovet for tilsyn eller ikke. I kontakt med helsepersonell må man så klart være 100% ærlige. Uff Jeg syns ikke at det er rettferdig nei. Men jeg syns det burde hvert prioritert. Jeg vet ikke, men jeg tror jeg hadde gjort det.
Nerine_ Skrevet 26. januar 2018 #39 Skrevet 26. januar 2018 Akkurat nå, Lilleprinsesse skrev: Uff Jeg syns ikke at det er rettferdig nei. Men jeg syns det burde hvert prioritert. Jeg vet ikke, men jeg tror jeg hadde gjort det. Ca 1/4 av alle gravide opplever blødning i svangerskapet, de fleste har ufarlige blødninger. Om alle disse skulle fått akutt-time på sykehuset, hadde jo det gått utover tilbudet til andre som har behov for helsehjelp. 3
Cyndaquil Skrevet 26. januar 2018 #40 Skrevet 26. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er gynekologisk poliklinikk som er rette instans, ikke legevakten (de kan ikke gjøre noe, det er jo ikke akutt) eller føden (de kan heller ikke gjøre noe, det hører ikke under dems område). Så skjer det noe slikt, vent til virkedag så du kommer til rett sted (dvs gyn pol), og så snakker du med helsesektretæren der. De vil enten be deg komme inn, eller så kan du be om å få snakke med vakthavende gynekolog). Anonymkode: f4595...c86 Dette var en helg. Poliklinikker strengt. Jeg ringe både lege, legevakt og føden. Ingen av dem tipset om gynekologisk avdeling. De gjorde det helt klart at jeg ikke ble å bli prioritert noen steder, da det er ingneting da kan gjøre for å redde et så lite barn. Naturen må gå sin gang, og de kan ikke stoppe en påbegynnene spontanabort. Så er ikke så lett som du skal ha det til! Man blir avist, men får ikke alt på sølvfat selvom man er redd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå