Gå til innhold

Mye brun/svart utflod er 9+5 idag.. !EKKELT BILDE!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med kraftig brun utflod? 

Jeg går med truseinnlegg for uten det så hadde det gått igjennom buksa.. 

Jeg er førstegangs gravid og har da lite erfaring 🙄😢

Er så redd noe er galt..

509C95B6-1E51-4879-82EB-2CC401C3EDBD.jpeg

Anonymkode: e0669...7a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gammelt blod. Tror kanskje jeg ville kontaktet legen for sikkerhetsskyld. Kan være en uskyldig blødning men ville absolutt sjekket det om jeg var deg.

Anonymkode: a2087...9b8

• Liker 6
Skrevet

Takk for svar . Er også helt lukt fritt

Skrevet

Håper alt er bra. Noen kan ha litt brun sporing og noen mer. Når det er mye friskt blod er dette et dårlig tegn ofte. Jeg ville sjekket om jeg var deg. Krysser fingrene for deg. 

Anonymkode: 57c1d...c79

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld ekle bilder! 

Men dette kom nå😱 blir helt fortvila 

AC37A0CB-8ECB-4E5B-B6EA-0973F74F6E81.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Når det kommer i klumper så ville ikke jeg tatt det som noe bra tegn, desverre :/ jeg hadde ville sjekket det opp på ultralyd hadde jeg vært deg.. Bestill privat å få imorgen eller iløpet av helgen. Verdt det! Lykke til! Håper alt er bra tross dette

Anonymkode: 03d11...322

Skrevet

Ånei :(

Skrevet

Hadde mye slimete utflod i begynnelsen av mitt svangerskap som noen ganger hadde blod i seg, men dette var friskt. Så det er ikke sikkert det er noe farlig. Men ta absolutt kontakt med legen- alle blødninger i svangerskap skal sjekkes ut. Har du vondt?

Skrevet

Jeg blødde endel under svangerskap, men det var frisk og ikke økende(kom fra slimhinnene).

Det du viser ville jeg antatt var en SA dessverre, det er ganske gammelt blod. 

Spør om å få henvisning til innvendig UL, jeg fikk det ved blødninger når jeg var ca like langt som deg. Fikk time etter ei ukes tid.

Anonymkode: df379...98f

Skrevet

Meg over her: altså- jeg har ikke opplevd sånne blødninger som di viser selv, så jeg kam ikke si sikkert selvsagt. Du kan og få rask privat UL.

Anonymkode: df379...98f

Skrevet

Jeg har ikke vondt i det hele tatt.. 

nå ble jeg virkelig lei meg :(

får ringe imorra :( 

Ringe lege eller ultralyden?

Skrevet

Jeg ville ringt privat ul- da får du time fortere muligens samme dag. Legen gjør ikke så mye hvis du har en SA/MA, men kan hendvise deg til UL. Antageligvis tar de blodprøver hos legen fordelt på to dager for å sjekke HCG stigning.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke vondt i det hele tatt.. 

nå ble jeg virkelig lei meg :(

får ringe imorra :( 

Ringe lege eller ultralyden?

Det er litt hips om hap. Fastlegen kan ta blodprøve, men en trenger 2 målinger så det tar lengst tid men det er billigst. Ellers er det privat UL. Da har du svaret med en gang. Men det koster jo litt. 

Anonymkode: 85cba...40e

Skrevet

Jeg hadde mye slik de 12 første ukene. Det var av og til friskt blod - men som regel mye brunt, både med og uten klumper og i perioder ganske mye. Hos meg var det et hematom (blodansamling) utenfor livmor som tømte seg sakte men sikkert (utenom en styrtblødning i uke 8). Brunt blod betydde at det var gammelt blod.

Det gikk heldigvis bra for min del, 🤞🏻 fingrene for deg! 

Anonymkode: c5df8...e84

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 8+1, og jeg har spottet brunt, orange, rosa og FRISKT rødt blod helt siden uke 4. Og jeg har vært på 2 UL. Hjertelyd og hjertebank begge gangene! Gynekologen tok andre gang en celleprøve for å finne ut om div ting, og i mens han tok celleprøven, blødde jeg masse. Han sa «Du blør ikke der fosteret ligger, du er rett og slett veldig sensitiv». 

Lykke til! Han kunne forresten fortelle at han ser kvinner blø DAGLIG hos sine sjekker, uten at noe galt kan skje. Jeg fikk henvisning fra fastlege og en fra legevakt, jeg fikk komme inn hos gyn dagen etter. 

Anonymkode: 0d778...080

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Han kunne forresten fortelle at han ser kvinner blø DAGLIG hos sine sjekker, uten at noe galt kan skje. Jeg fikk henvisning fra fastlege og en fra legevakt, jeg fikk komme inn hos gyn dagen etter. 

Jeg er litt trett, så jeg skrev litt vanskelig. Men han fortalte at mellom 20-25% av kvinnene han møter blør, og det er sjelden det går galt. 

Men sjekk det opp likevel!! Du har det mye bedre med deg selv etterpå, du slipper å være redd!

Skrevet

Tusen takk alle sammen :) Håper alt er bra 🙄

Skrevet

Ringe den private ultralyden nå men der var det stengt til mandag! 😩 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringe den private ultralyden nå men der var det stengt til mandag! 😩 

Det er jo typisk når man virkelig kunne trengt det... 😫 hvordan er det i dag? Fremdeles det samme?

Anonymkode: c5df8...e84

Skrevet

Ja, du bør sjekke opp i dette. Helst med ultralyd - mest fordi hvis det ikke er noe galt, alt er som det skal med embryo etc, så er det veldig kjekt å vite hvor blødningen kommer fra, og hvilken type blødning det er. Ja, det kan være et hematom,og det gikk bra denne gangen. Men lokalisasjonen til hematomet har også en betydning. Ligger det dumt til kan det være du må ta forhåndregler, holde deg mye i ro en periode, etc . Andre hematom ligger "ufarlig" til, men kan blø litt og litt - og dette er jo også greit å vite. 

Jeg hadde en liten spotte-blødning i forrige uke, og har spottet litt etterpå også. For min del ligger det en blodansamling /hematom, men på et ufarlig sted som ikke påvirker barnet. Likevel fikk jeg litt tips og råd i og med at jeg har blødd. 

Alt i alt ultralyd er bedre enn HCG-prøver, og er sikrere og gjør deg bedre rustet til å gjøre bedre valg mtp å forhindre SA. 

Forøvrig var min gynekolog mest opptatt av smerter mtp SA og jeg merket at hun var veldig rolig siden jeg ikke hadde smerter,  og mente fra første stund at dette kunne være normalt, hun sa det er mange som blør uten at det er noe galt i første trimester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...