Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det inntekt - i såfall, hvor mye? Eller formue?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos DNBNor må man ha over 800 000kr i inntekt pr år, eller ligningsformue på over 1 000 000kr. Dette gjelder da DNBNor SAGA.

Skrevet

Jeg har Gull Visa fra gebyrfri.no

Fikk det automatisk og har en helt gjennonsnittlig lønn

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er gullvisa? hvilke fordeler har det fremfor vanlig visa??

Skrevet

til trådstarter: det lurte jeg på også.... For jeg så en søt liten fjortiss som betalte med dette.....hmm...

Er veldig nysgjerrig av meg..

Skrevet
ja' date=' hva er poenget?[/quote']

Noen bruker det som sjekketriks,...

Gjest Anonymous
Skrevet
Er veldig nysgjerrig av meg..

*Grøss*

Skrevet

Kan ikke si at jeg har merket noen forskjell....

Gjest Étoile
Skrevet

Jeg har Visa Gold, men aner ikke hva som kreves for å få det (har langt ifra 800 000 i årsinntekt), ei heller hvilke fordeler man får på det. Eneste jeg kjenner til er at det er reiseforsikring på det, dersom jeg betaler minst 50% av reisen med kortet.

Jeg ringte bare banken min og sa jeg trengte et kredittkort, fikk noen papirer i posten som jeg signerte og sendte tilbake, og vips ca 1 uke etterpå lå det et Visa Gold i postkassen.

Skrevet

GullVisa, og platinavisa for den saks skyld, er (eller var) et tegn på status. Fordi man må tjene så og så mye eller ha en formue for å få dette kortet i en del banker.

Denne statusen begnner å bli borte, da andre banker gir ut gullvisa uten å kreve noe som helst.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ringte bare banken min og sa jeg trengte et kredittkort.

Vanlig visa er debetkort, så kan være det som er forskjellen.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Gullvisa og platinavisa er for pyser. Du er ikke kul før du har et helt svart kort med en liten visa-logo på.

"Unlimited credit" - det er ikke så mange av dem har jeg hørt.

Gjest Étoile
Skrevet
Gullvisa og platinavisa er for pyser. Du er ikke kul før du har et helt svart kort med en liten visa-logo på.

Trodde det var Am Ex som hadde dem jeg? Og du kan ikke søke om det, spesielt utvalgte mennesker får det tildelt. (man må bruke så og så mye penger pr år, og så tror jeg det koster 2500$ i årsgebyr) Virkelig et kort å strebe etter. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hah--"unlimited credit" er for folk med lite penger. :wink:

Folk med nok penger trenger ikke kredit. :ler::ler:

Skrevet

Trodde det var Am Ex som hadde dem jeg? Og du kan ikke søke om det, spesielt utvalgte mennesker får det tildelt. (man må bruke så og så mye penger pr år, og så tror jeg det koster 2500$ i årsgebyr) Virkelig et kort å strebe etter. :ler:

Det høres ut som AmEx ja!

Kult kort å ha. Da kan man faktisk si at man skal trekke kortet når man kjøper et hus. (ref. gule priser reklame) :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette gjalt på 80 tallet. du behøver ike være rik eller formuende i dag. hvem som helst, så fremt du hr inntekt kan få det i dag.

men jeg spør igjen, hva er poenget? du får ikke mere ut av automaten med det. Det lir samme prisene når du betaler med kort.

HVA ER POENGET??????????????????????????????????

Gjest Anonymous
Skrevet
HVA ER POENGET??????????????????????????????????

Poenget er vel at det er et kreditkort. Man trenger altså ikke å ha penger på konto for å bruke kortet, i motsetning til vanlig visakort som er debetkort=direkte belastning av konto.

Skrevet

Er det ikke veldig høye årsgebyr på Visa Gold?

Gjest Anonymous
Skrevet

det får du ved vanlig visa.kort også. man får kredittgrense der også.selv om man er snuse blakk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...