AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Hei! Er det noen uskrevne regler for hvem som skal være toastmaster i et bryllup? Er det vanlig å leie inn eksterne, eller bruke en ''kompis''? Vi skal gifte oss til sommeren og jeg har veldig lyst å spørre min onkel om å være toastmaster. Det fordi han tar ganske stor plass, samler alles oppmerksomhet og han er ustyrtelig morsom. Han prøver ikke å være morsom, det skjer helt ubevisst med kommentarer som faller ut uten at han tenker seg om - så det blir ikke falskt, stivt eller at han prøver for hardt. Min forlovede er uenig og mener denne mannen er for nær slektning til å være toastmaster... Anonymkode: df19d...60a 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Veit noen er ganske «fine» på det og leier inn, evt betaler kompis for å gjøre det. Men i de bryllupene jeg har vært i innad i familien så er det en humørspreder som har blitt spurt, en som kan få folk til å le litt mellom slagene. Søsteren min fikk mannen til tante til å være toastmaster. Ingen følte at det var rart. Han er en person som gir mye av seg selv. Anonymkode: a8b1a...c58 3
shoppedilla Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Jeg tenker å spørre min lillebror da han er utrolig morsom og ikke er redd for å prate syntes du skal spørre onkelen din! 2
Kanutte Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 Vi hadde onkelen min som toastmaster. I alle bryllup jeg har vært har det enten vært en god kompis eller en slektning, som regel tante eller onkel. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #5 Skrevet 26. januar 2018 Jeg har aldri vært med på annet enn at slekt/venner har vært toastmaster. Merkelig av samboeren din å mene at en toastmaster kan være for "nærme"? Hva mener han er problemet, egentlig? Vi brukte en kompis av mannen, som er veldig morsom og utadvendt, og utrolig flink til å fortelle historier og entertaine. Anonymkode: 70920...acf 3
Lykkehjerte Skrevet 26. januar 2018 #6 Skrevet 26. januar 2018 12 timer siden, shoppedilla skrev: Jeg tenker å spørre min lillebror da han er utrolig morsom og ikke er redd for å prate syntes du skal spørre onkelen din! Enig!Ekstra hyggelig når noen kjente, kjære og nære har oppgaven som toastmaster!Gratulerer til både deg og ts som skal gifte dere!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #7 Skrevet 26. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri vært med på annet enn at slekt/venner har vært toastmaster. Merkelig av samboeren din å mene at en toastmaster kan være for "nærme"? Hva mener han er problemet, egentlig? Vi brukte en kompis av mannen, som er veldig morsom og utadvendt, og utrolig flink til å fortelle historier og entertaine. Anonymkode: 70920...acf Han mener liksom at onkelen min er veldig nære meg (praktisk talt som en ekstra far) og skal sitte der oppe med oss ved siden av min far - og han mener det blir litt rotete hvis noen ved ''hovedbordet'' skal være toastmaster.. Takk for svar alle Anonymkode: df19d...60a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #8 Skrevet 26. januar 2018 I de bryllupene jeg har vært i har også en onkel, kompis eller annen familievenn vært toastmaster. Jeg syns det er veldig upersonlig å leie inn en ekstern person. Hvis det er et så stort problem for kjæresten din, så be han komme med et bedre forslag selv. Jeg ser heller ikke problemet med at toastmaster sitter på hovedbordet. Da rettes jo oppmerksomheten mot dere hver gang han snakker, og det kan da ikke være så ille? Anonymkode: b02f7...d2c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #9 Skrevet 26. januar 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han mener liksom at onkelen min er veldig nære meg (praktisk talt som en ekstra far) og skal sitte der oppe med oss ved siden av min far - og han mener det blir litt rotete hvis noen ved ''hovedbordet'' skal være toastmaster.. Takk for svar alle Anonymkode: df19d...60a Ser overhodet ikke problemet med det? Det har jeg sett i flere bryllupp, og aldri tenkt over at det skal være noe problem engang. Anonymkode: 70920...acf
Gjest fruktfest Skrevet 26. januar 2018 #10 Skrevet 26. januar 2018 Onkelen min var toastmaster i vårt bryllup😊
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #11 Skrevet 26. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Han mener liksom at onkelen min er veldig nære meg (praktisk talt som en ekstra far) og skal sitte der oppe med oss ved siden av min far - og han mener det blir litt rotete hvis noen ved ''hovedbordet'' skal være toastmaster.. Takk for svar alle Anonymkode: df19d...60a Det kan da ikke være negativt at oppmerksomheten rettes mot hovedbordet vel? De fleste klarer å få med seg sånne ting. Anonymkode: a8b1a...c58
Illuminatum Skrevet 29. januar 2018 #12 Skrevet 29. januar 2018 På 25.1.2018 den 17.31, AnonymBruker skrev: Hei! Er det noen uskrevne regler for hvem som skal være toastmaster i et bryllup? Er det vanlig å leie inn eksterne, eller bruke en ''kompis''? Vi skal gifte oss til sommeren og jeg har veldig lyst å spørre min onkel om å være toastmaster. Det fordi han tar ganske stor plass, samler alles oppmerksomhet og han er ustyrtelig morsom. Han prøver ikke å være morsom, det skjer helt ubevisst med kommentarer som faller ut uten at han tenker seg om - så det blir ikke falskt, stivt eller at han prøver for hardt. Min forlovede er uenig og mener denne mannen er for nær slektning til å være toastmaster... Anonymkode: df19d...60a Har selv vært toastmaster i bryllup til søster, kusiner med flere. Ingen ting rart med å velge nære slektninger.
ekkoet Skrevet 29. januar 2018 #13 Skrevet 29. januar 2018 Vi leide toastmaster, ikke en helt ukjent for oss (datteren til en venn av min far), men hadde vi hatt en god kandidat i familien hadde vi nok gjerne gått for det. Noen har en mellomting, feks at de inviterer en venn av familien som egner seg som toastmaster (som ellers ikke ville vært invitert). Viktigste funksjonen til toastmasteren (syntes jeg) var å holde tak i programmet. Hun visste når alt skulle skje, hvem sin tur det var, når det passet med pauser, serveringer, kaker og ikke minst samkjørte kjøkkenet mot middagen slik at ting gikk på skinner (samt bandet). Vi som hadde arrangert hele festen kunne egentlig bare være gjester og slippe tak i alt. Når det er sagt har jeg vært i bryllup med ustyrtelig morsomme toastmastere, det blir nesten som underholdning i seg selv når man får rette personen.
Minlillelykke Skrevet 29. januar 2018 #14 Skrevet 29. januar 2018 Tanten min var toastmaster. Var veldih vellykket.
lillesky Skrevet 1. februar 2018 #15 Skrevet 1. februar 2018 Ser det er "vanlig" å leie inn toastmaster, vet ikke helt hvordan dette fungerer. Vi skal ha en kompis av oss.
Ymra Skrevet 1. februar 2018 #16 Skrevet 1. februar 2018 Jeg har aldri vært borti innleid toastmaster, så for meg virker det litt rart. Føler de som gjør det best i rollen er folk som kjenner brudeparet, og at det er minst like viktig som at de er ekstremt gode underholdere. Det kan også gjøre biten med kontakt med alle talene lettere, da man kanskje har litt oversikt over familie og venner fra før. Relasjonen til brudeparet har vært søsken, søskenbarn, tante eller onkel, eller venner. 1
Djungelvrål Skrevet 1. februar 2018 #17 Skrevet 1. februar 2018 Er det regler på at en toastmaster ikke kan være en slektning?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #18 Skrevet 2. februar 2018 14 timer siden, Peonjenta skrev: Er det regler på at en toastmaster ikke kan være en slektning? Nesj. Man bruker den personen som passer rollen best. I noen miljøer er det om å gjøre å liksom være «fancy» å da skal man leie inn en toastmaster, eller hvertfall betale den som får rollen. Det er noe tull Anonymkode: a8b1a...c58
MrsWeasley Skrevet 2. februar 2018 #19 Skrevet 2. februar 2018 Hos oss blir det en nær venninne av meg.
Sirah Skrevet 2. februar 2018 #20 Skrevet 2. februar 2018 Jeg har aldri vært borte i innleid toastmaster Spør onkelen din du om du mener han er rett mann for oppgaven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå