LarsLarsere Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 Ordboka mi sliter litt her.... Noen som kan oversette: -Sjøsamer -elve og innsjøsamer -skogssamer -fjellsamer er jo mulig og lage noen hjemme lagde vrier som funker her,men vet noen om det er egne utrykk for dette? Eller ender jeg med "Forrest samis" og mountain samis" osv?
Hu i Svingen Skrevet 8. februar 2005 #2 Skrevet 8. februar 2005 Gurimalla - finnes det egentlig engelske ord for forskjellige slags samer? :o
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #5 Skrevet 8. februar 2005 Beskriv heller hva som ligger i de ulike begrepene, enten i selve teksten eller i en fotnote. Slike begreper er nemlig språk/kulturspesifikke, og ikke direkte oversettbare til engelsk (forsøk høres stort sett klønete og lite idiomatiske ut).
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #6 Skrevet 8. februar 2005 Same shit! enig,men engelsklærer'n til søstra mi er ikke det
LarsLarsere Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2005 enig,men engelsklærer'n til søstra mi er ikke det her glemte jeg som vanlig og logge inn.
LarsLarsere Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2005 Beskriv heller hva som ligger i de ulike begrepene' date=' enten i selve teksten eller i en fotnote. Slike begreper er nemlig språk/kulturspesifikke, og ikke direkte oversettbare til engelsk (forsøk høres stort sett klønete og lite idiomatiske ut).[/quote'] er ferdig nå,men det endte med at jeg gjorde det slik ja.
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #9 Skrevet 9. februar 2005 dU BER OM DET UMULIGE...DET ER IKKE NOE SOM HETER SKOGSSAMER
Gjest Aurélie Skrevet 9. februar 2005 #10 Skrevet 9. februar 2005 Hehe.. Samer er jo urfolket vårt, så brukt betegnelsen "aborigines" Wood-aborigines Mountain-aborigines And so on
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå