Gå til innhold

Hvilken av disse renserne skal jeg gå for? BHA eller AHA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For ditt bruk er nok BHA best. Selv bruker jeg både AHA og BHA, og merker at også AHA har en positiv effekt på porene mine, men dette avhenger nok av hvilken AHA du velger. 

Jeg ville dog ikke valgt CosRx da pH-verdien visstnok ikke er helt optimal og virkningen er etter min mening så som så. Andre liker CosRx godt, så er selvsagt smak og behag. Kan anbefale både Paula’s Choice og The Ordinary hvis du er åpen for andre merker.

Endret av Baela
Skrevet
14 minutter siden, Baela skrev:

For ditt bruk er nok BHA best. Selv bruker jeg både AHA og BHA, og merker at også AHA har en positiv effekt på porene mine, men dette avhenger nok av hvilken AHA du velger. 

Jeg ville dog ikke valgt CosRx da pH-verdien visstnok ikke er helt optimal og virkningen er etter min mening så som så. Andre liker CosRx godt, så er selvsagt smak og behag. Kan anbefale både Paula’s Choice og The Ordinary hvis du er åpen for andre merker.

Hva mener du med at ph-verdien ikke er optimal? Ikke bra, skadelig?

Anonymkode: bf8cb...599

Skrevet

Bha funker best på store porer har jeg hørt. Jeg bruker Aha. Merker en ørliten forskjell på porene enkelte steder. Noen plasser har de minsket. Andre steder har de faktisk blitt større. :/

Skrevet
1 time siden, Hypnosee skrev:

Bha funker best på store porer har jeg hørt. Jeg bruker Aha. Merker en ørliten forskjell på porene enkelte steder. Noen plasser har de minsket. Andre steder har de faktisk blitt større. :/

Og på sorte prikker og så er vel BHA bedre? Men hva er AHA fornoe da?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må vente 1 mnd da?

Ja, må det noen ganger. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og på sorte prikker og så er vel BHA bedre? Men hva er AHA fornoe da?

Bha er fruksyrer og mildere enn aha syrer. Aha er melkesyrer. Begge deler peeler huden og holder den i balanse. 

Anonymkode: 3b1b7...046

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bha er fruksyrer og mildere enn aha syrer. Aha er melkesyrer. Begge deler peeler huden og holder den i balanse. 

https://skincity.no/no/fakta 

Jeg tok feil, så her er fakta lagt ved. 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...