Gå til innhold

Du som kvinne i Norge i 2018, føler du deg undertrykket av mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ja, kan du forklare hvorfor?

Anonymkode: 40e32...937

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 7e4aa...aef

Skrevet

Om du mener ar MIN mann, så nei. 

Om du mener som i at jeg føler meg blir diskriminert i forhold til menn, så ja. Jeg sluttet i min forrige jobb grunnet enkelte personalregler som slo utrolig dårlig ut for kvinner som ble gravide, mens menn som hadde gravide koner overhodet ikke ble rammet. 

Anonymkode: 93ac5...29b

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du mener ar MIN mann, så nei. 

Om du mener som i at jeg føler meg blir diskriminert i forhold til menn, så ja. Jeg sluttet i min forrige jobb grunnet enkelte personalregler som slo utrolig dårlig ut for kvinner som ble gravide, mens menn som hadde gravide koner overhodet ikke ble rammet. 

Anonymkode: 93ac5...29b

Hva med menn som ble gravide da? Hvordan ble de rammet?

• Liker 3
Skrevet

Hvis du mener mannen min, så definitivt nei. Når det gjelder andre så litt ja. Feks. mange menn bare tror de kan tafse på meg og andre kvinner uten å få konsekvenser når vi er ute. Likevel er det mye bedre her i Norge enn andre land.

Anonymkode: d1d8d...ed7

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler meg ikke undertrukket, bare nedvurdert, spesielt av noen menn. Noen har til og med sagt det rett ut, og blir irritert når jeg som kvinne gjør det bedre enn dem.

Anonymkode: d60d9...a7f

• Liker 6
Skrevet

Nei, men jeg føler menn tenker for mye med pikken og påtrykker andre sin seksualitet i den grad at jeg skjønner at andre opplever det som undertrykkende.

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke. 

Jeg har blitt diskriminert i jobbsammenheng pga. graviditet, men da var det av kvinner...

Anonymkode: dd407...602

• Liker 1
Skrevet

Føler meg undertrykt av samfunnet, men ikke fordi jeg er kvinne, men fordi jeg er en av "taperne" i samfunnet 

Anonymkode: 012d5...fcf

Skrevet

Av min mann? Absolutt ikke. 

Anonymkode: 9eca2...1f2

Skrevet

Ja.

Anonymkode: c2771...e6a

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg undertrykt av samfunnet, men ikke fordi jeg er kvinne, men fordi jeg er en av "taperne" i samfunnet 

Hvordan undertrykker samfunnet deg?

Anonymkode: 93e6b...51e

• Liker 1
Skrevet

Føler meg ikke så diskriminert nei. Vi er likestilte i Norge  , men kjønnsdiskriminering er det jo litt. Men vi er uheldige med hver våres ting. Menn på bekymre seg for å bli sett på som voldtektsmenn o.l fordi mange kvinner spiller på at de er "offer", men kvinner kan ikke være like seksuellt frigjorte fordi de blir sett på som horer. 

Anonymkode: 33ecf...c4c

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan undertrykker samfunnet deg?

Anonymkode: 93e6b...51e

Ved å stadig plassere mennesker som meg selv nederst på rangstigen som dumme og ubrukelige. Ved å unngå ansette oss, men samtidig klandre oss for at vi ikke får oss jobb. Ved å unngå oss i sosiale lag og forsøke unngå oss

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ved å unngå oss i sosiale lag og forsøke unngå oss

Hvis det er noe vi har lært av meToo så er det vel at menn i sosiale lag ikke unngår kvinner.

Skrevet
1 minutt siden, MonsIvar said:

Hvis det er noe vi har lært av meToo så er det vel at menn i sosiale lag ikke unngår kvinner.

Herp derp

Skrevet

Jeg som kvinne i mannsdominert yrke kjenner på det ja. Jeg er i slutten av 20-årene, og får spørsmål om når jeg skal ha barn, kommentarer på at å få barn kommer til å ødelegge karrièren min, og at jeg er så flink, så jeg burde heller jobbe enn å få en familie.

Hvis jeg jobber på prosjekt men nye mennesker som ikke kjenner meg, så tror ofte eldre menn at jeg er assistenten til en av mine likestilte, og forklarer meg enkle konsepter som jeg selvfølgelig forstår. Mine egne mannlige kollegaer pleier å flire av dette sammen med meg, men det var kanskje komisk de første to gangene, nå er det ikke like gøy lenger.

Anonymkode: 8ac9e...c55

• Liker 12
Skrevet
16 minutter siden, MonsIvar said:

Kanskje det bare var en dårlig vits. Om ingen ler, så burde man revurdere om det man sa kvalifiserer som en vits

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det bare var en dårlig vits. Om ingen ler, så burde man revurdere om det man sa kvalifiserer som en vits

Jeg lo, så da er det visst en vits:)

#stayKrenka

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...