AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Jeg har litt "kortere" lutealfase(11 dager ofte) - og har skjønt at B6 for noen etter en stund har forlenget lutealfasen noe. Jeg skal noen runder med stimulering med Letrozol og Otrivelle, men lurer på om noen andre i samme situasjon har fått konkrete tiltak som har ført til at lutealfasen også ble lengre? Jeg skal også på IVF etterhvert, og antar jo at de ønsker en mest mulig normal lutealfase - og regner med at det da blir gjort tiltak for de som har 11 dager og mindre? Anonymkode: fc7f5...fe4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Jeg hadde forsøkt med B6, 40-80 mg(i hvertfall i 3 mnd) Jeg har alltid klart å forlenge lutealfasen med en kombinasjon av Vitex og B6, men også med B6 alene. Vitex hadde jeg nok ikke tatt sammen med hormonstimulerende. Anonymkode: 7713d...39a
Gjest Sisti Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har litt "kortere" lutealfase(11 dager ofte) - og har skjønt at B6 for noen etter en stund har forlenget lutealfasen noe. Jeg skal noen runder med stimulering med Letrozol og Otrivelle, men lurer på om noen andre i samme situasjon har fått konkrete tiltak som har ført til at lutealfasen også ble lengre? Jeg skal også på IVF etterhvert, og antar jo at de ønsker en mest mulig normal lutealfase - og regner med at det da blir gjort tiltak for de som har 11 dager og mindre? Anonymkode: fc7f5...fe4 Progesteron gis alltid til alle ved IVF, og det forlenger lutealfasen. Jeg hadde også kort lutealfase (på det korteste 6 dager), men trengte ikke "ekstra tiltak" ved IVF, det holdt med lutinus. Du bør høre med legen om dette er aktuelt for deg ved rundene med stimulering også, og hvis ikke bør du hvertfall få forklart hvorfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå