Gå til innhold

"Visste at du var homo fra du var liten gutt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere foreldre som mener dere visste at poden var homo fra han var liten.. hvorfor mener dere det? Et typisk eksempel er 16-åringen som kommer ut av skapet og moren som sier "gutten min, det har jeg visst helt siden du var liten pjokk". For gutten har kanskje vært mer feminin enn andre gutter og lekt med typiske jenteting i barnehagen. Det har de på film: Se, der sitter lille Peder og leker med barbie. Men fakter og interessser har ikke noe med legning å gjøre. Hva er det da som gjør at dere vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg tror ingen vet hvilken legning de er (homo, hetero eller annet) når de er små barn. Små barn tenner ikke seksuelt på andre mennesker, hverken samme eller motsatt kjønn. 

Jeg så jo for meg at jeg skulle bli kjæreste med motsatt kjønn da jeg var liten, men det er nok fordi det var det som var normalen rundt meg, ikke fordi jeg følte meg hetero allerede som barn.

Skrevet
1 minutt siden, i så fall skrev:

Dere foreldre som mener dere visste at poden var homo fra han var liten.. hvorfor mener dere det? Et typisk eksempel er 16-åringen som kommer ut av skapet og moren som sier "gutten min, det har jeg visst helt siden du var liten pjokk". For gutten har kanskje vært mer feminin enn andre gutter og lekt med typiske jenteting i barnehagen. Det har de på film: Se, der sitter lille Peder og leker med barbie. Men fakter og interessser har ikke noe med legning å gjøre. Hva er det da som gjør at dere vet?

Jeg kan svare på det motsatte. Min gutt kledde seg ut i kusinas prinsessekjoler som liten. I tillegg driver han med en typisk jentehobby. Men jeg har alltid visst at han ikke er homo. Det hadde ikke gjort noe om han var det, helt likegyldig for meg. Men det er småting som man merker på barn, f eks hvordan min alltid endret seg litt og liksom skulle tøffe seg når det kom jenter, helt fra veldig tidlig alder. Som baby lyste han opp av pene damer på tv, helt idiotiske ting kanskje, men mange sånn småting gir foreldre en magefølelse.

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:

Jeg tror ingen vet hvilken legning de er (homo, hetero eller annet) når de er små barn. Små barn tenner ikke seksuelt på andre mennesker, hverken samme eller motsatt kjønn. 

Jeg så jo for meg at jeg skulle bli kjæreste med motsatt kjønn da jeg var liten, men det er nok fordi det var det som var normalen rundt meg, ikke fordi jeg følte meg hetero allerede som barn.

Det er faktisk feil. Jeg tente på gutter når jeg var tre år, hadde rare fantasier om noen i parken, haha!

• Liker 8
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
5 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Det er faktisk feil. Jeg tente på gutter når jeg var tre år, hadde rare fantasier om noen i parken, haha!

Tviler jeg sterkt på. Man husker knapt noe fra man er tre år, det dreier seg nok om vage minner som er "fylt på" i ettertid. Barn er seksuelle vesener (som i at det er normalt at barn er opptatt av kjønnsorganer, onanerer osv), men de tenker ikke på å ha sex med andre. Hvis de gjør det, er det et stort varselssignal om at de har opplevd overgrep.

Skrevet

Min bror har alltid likt rosa ting, gjerne med prinsesser på. Penner som glitrer likte han godt, han prøvde ut eldre søstre sin sminke. Ja det var flere ting som ikke var typisk gutt.

Men han er ikke homofil av den grunn! Alle sa hele oppveksten hans at de ikke trodde han likte jenter. De tok så feil! Så det der kan falle begge veier.

Anonymkode: 1efb1...9a2

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg kan svare på det motsatte. Min gutt kledde seg ut i kusinas prinsessekjoler som liten. I tillegg driver han med en typisk jentehobby. Men jeg har alltid visst at han ikke er homo. Det hadde ikke gjort noe om han var det, helt likegyldig for meg. Men det er småting som man merker på barn, f eks hvordan min alltid endret seg litt og liksom skulle tøffe seg når det kom jenter, helt fra veldig tidlig alder. Som baby lyste han opp av pene damer på tv, helt idiotiske ting kanskje, men mange sånn småting gir foreldre en magefølelse.

Ja, dette blir jo motsatt, men det gjør ikke noe. Hadde vært interessant å høre om de som mener de vet at han er homo svarer det samme som deg. Jeg tenker jo at det ikke går an å vite om et lite barns seksualitet og legning basert på slike ting, og at det kanskje heller tas som en bekreftelse når han åpent er hetero eller homo. Litt sånn at man tenker tilbake og får bekreftet det ene eller andre, men før det så visste man faktisk ikke.

• Liker 1
Skrevet

"Alle" visste jeg var lesbisk da jeg kom ut. Og jeg var fullstendig klar over at jeg var lesbisk fra jeg var bitte liten, selv om jeg ikke visste hva lesbisk var. Og selv om jeg aldri har vært en "guttejente" Når jeg lekte "mor, far, barn" så ville jeg alltid enten være far, eller at det skulle være to mammaer. Jeg ville bare nusse og kose på jentene, jeg ville leke kjæreste med jentene, jeg klenget mye på utvalgte kvinnelige lærere og barnehagetanter. Men jeg ekskluderte aldri gutter, de var bare ikke en naturlig del av "kjærestelekene" mine.

Anonymkode: 949d4...0ca

• Liker 15
Skrevet

Nevøen min er homofil. Jeg sa allerede da han var tre år, at jeg trodde han var det. Det var noe med personligheten hans, som bare var så veldig tydelig. Jeg er lesbisk. Så på seg selv, så kjenner man kanskje andre😂

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Hårstrikk79 skrev:

Nevøen min er homofil. Jeg sa allerede da han var tre år, at jeg trodde han var det. Det var noe med personligheten hans, som bare var så veldig tydelig. Jeg er lesbisk. Så på seg selv, så kjenner man kanskje andre😂

Hvilke personlighetstrekk gjorde at du tenkte homo?

Skrevet

Har sett noen trekk hos en gutt som ikke er i puberteten enda, fra ca 3-4 år? Det er langt flere kjønnstypiske trekk da, men noen trekk som gjør at jeg ikke blir overrasket om det skulle være en utypisk legning. Jeg håper egentlig at han slipper den annerledesheten. Ingen andre i familien har sagt noe, men man ser på uttrykket at de kanskje har tenkt noe, f.eks da han ville ha hull i ørene, diamantørepynt og bli smykkedesigner. Sterk morsbinding, noe motstand mot fritidsaktiviteter, litt sosial angst. Opptatt av design på klær, stil, estetikk, flink til å imitere atferd. Mer kosete i forhold til alder, mye jentevenner i barneskolen. Broren er veldig nær i alder og er veldig typisk gutt.

Jeg tror interesser og fakter har en hel del med legning å gjøre, selv om både homo og hetero inneholder mange ulike mennesketyper og bildet derfor er ganske komplekst. 

Anonymkode: b1a93...62b

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan merke at noen er homoseksuell. Ikke fordi de oppfører seg som tullete dramahomoer på TV som vifter med hendene og snakker med lys stemme, men de har noen trekk som ofte indikerer homofili. Det er ikke noe negativt eller dumt med det, er bare slik det er. Og de trekkene er ikke at man vifter med hendene eller snakker med lys stemme. Personen kan være maskulin eller feminim

Men tror det er vanskelig å si noe sikkert når barnet er så ungt som 3-4 år. Har aldri møtt barn så unge og tenkt "jepp, homofil". 

Anonymkode: 02180...ec7

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Det kalles falskt minne. Ingen husker tilbake da de var 3 år. 

Anonymkode: b1164...9e6

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo! Jeg gjør. Masse!

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel ikke helt sant, man kan huske enkeltepisoder som har stor betydning.

Jeg har ett minne fra jeg var 3 år, der pappa kom med  bil og hentet meg og mamma. Ikke før for noen år siden fikk jeg vite at dem hadde vært separert, og at han den dagen kom hjem igjen. Sikkert derfor jeg husket det.

• Liker 3
Skrevet

Men da sier vi det. De på KG husker tilbake til fødselen.

For ikke å glemme att alle damene her er de trangeste i hele Norge, gutta har de største, og alle tjener millioner av kroner. Hver dag.

Gjest Sugemerke
Skrevet

Det er fra 3-4 år man begynner å huske. Sånn rent teoretisk. Så det er overhode ikke uvanlig eller unaturlig. Noen er tidlig og noen sene. 

Skrevet
4 hours ago, Ulla Ullsokk said:

Hva mener du med at du var tent på gutter da du var tre år? 

Anonymkode: ea6bd...dbc

Skrevet
4 timer siden, i så fall skrev:

Hvilke personlighetstrekk gjorde at du tenkte homo?

Det var lissom summen av ALT. Var veldig stille og rolig. Likte seg best sammen med jenter.   Ville heller lage mat sammen med søsteren min, i stedet for å delta i typiske "gutteaktiviteter". Veldig sart og omsorgsfull. Likte klassisk musikk som 5-åring. Hehe:) Litt sånn stereotypisk. Overhodet ikke sjokkerende da han sa at han likte gutter, som trettenåring:) 

• Liker 1
Skrevet

En ser det ofte på hvordan de kaster ball. En i barneskoleklassen min kastet ball med sånn keitete "jentete" måte, det var ikke noe bombe at han sto fram på reunionfesten for å si det sånn.

Anonymkode: 2ab67...f58

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...