Gå til innhold

Mann som ikke vil jobbe med forholdet og baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på veldig dårlig sted i forholdet,men han vil ikke prate om det eller ta noe ansvar. Han mendr det er opp til meg å ordne/ta meg sammen. Han er enig i at vi ikke har det bra,men som sagt-han mener det kun er pga meg.

jeg kan ikke leve sånn. Han nekter snakke med 3part,fvk. Jeg bestilte time til fvk,han nekta dra og jeg  dro alene. Fikk bekrefta tankene jeg har-at vi må være to som vil jobbe for forholdet. Har legger all skyld/ansvar på meg. (Dette er ikke nytt. Vi har vært sammen lenge,men ble tydeligere/mer uholdbart etter baby kom.)

Jeg lurer på det rent praktiske,det føles uoverkommelig/låst...😟noen vært i samme situasjon?som evt kan fortelle meg hva jeg bør/ikke bør om det blir brudd? Jeg er i perm,han har ikke hatt sin enda. Vi eier bolig. Bor langt unna begges familie... Kan jeg bare dra med baby? (Altså,ikke langt,vil de skaø ha kontakt. Han er fantastisk pappa. )Leie meg noe? Hvordan blir det økonomisk?

uff.

Anonymkode: e4d7e...c6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde betrodd meg til en av hans nærmeste (venn/far/bror), forklart situasjonen, at brudd er nær forestående og at du ønsker at han tar en samtale med ham og prøver å motivere ham for å prøve ut hjelp til å redde forholdet. Han vil kanskje forstå mer om det kommer fra en han stoler på og respekterer og som ikke er en del av konflikten.

Skrevet
30 minutter siden, Biloba skrev:

Hadde betrodd meg til en av hans nærmeste (venn/far/bror), forklart situasjonen, at brudd er nær forestående og at du ønsker at han tar en samtale med ham og prøver å motivere ham for å prøve ut hjelp til å redde forholdet. Han vil kanskje forstå mer om det kommer fra en han stoler på og respekterer og som ikke er en del av konflikten.

Takk for svar😊

Det høres ut som en god ide..men det er ikke fare for at han føler seg utlevert? Samtidig,blir det brudd spiller jo det liten rolle.

Skrevet

Si det til han som det er. At du vurderer å bryte forholdet dersom han ikke er villig til å jobbe for forholdet. Si du allerde er på leting etter ett sted og bo. Gi han beskjed om at han har ett par uker betekningstid (hvor du heller ikke maser og spør).    Så får du jo bare se.     

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar😊

Det høres ut som en god ide..men det er ikke fare for at han føler seg utlevert? Samtidig,blir det brudd spiller jo det liten rolle.

Jo, derfor kun 1 og den ene må være en han har stor tillit til. Trenger heller ikke å gå i full detalj. 

Det er kjernefamilien som står på spill, og en tillitsperson kan hjelpe ham å innse dette og revurdere å prøve et hjelpetilbud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...