AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Jeg sitter på graverende info ang avgiftsunndragelser i en bedrift jeg har jobbet for. Disse forholdene er det bedriftseier som har stått for selv. Det er nå et pågående bokettersyn i bedriften. I den forbindelse ønsker jeg å informere skatteetaten om dette, men ønsker ikke at det skal komme ut at jeg har informert. Grunnen til at jeg ønsker å tipse er at jeg usikker på om dette kommer frem i bokettersynet - og det bør det. (Kontraktørvirksomhet som egentlig i praksis er et ansatt-forhold ---- har nå flere juridiske vurderinger som til tilsier det). Hvordan kan da skatteetaten tipses om dette ? Anonymkode: 6b261...247
desperate Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Send et anonymt brev? Maskinskrevet uten informasjon om avsender?
Almond Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Ring skatteetaten eller revisor som er oppført i brønnøysundregisteret.Null problem å si du ønsker å være anonym. dersom ettersynet pågår i disse dager bør du gjøre det fort 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #4 Skrevet 26. januar 2018 På 25.1.2018 den 22.30, Almond skrev: Ring skatteetaten eller revisor som er oppført i brønnøysundregisteret.Null problem å si du ønsker å være anonym. dersom ettersynet pågår i disse dager bør du gjøre det fort Er det garantert at revisor gir denne info videre til skattemyndighetene (info er alvorlig og lar seg etterprøve)? Det er vanskelig å finne noen å kontakte i skatteetaten.. Anonymkode: 6b261...247
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #5 Skrevet 26. januar 2018 Ja revisor vil melde videre. En revisor som foretar bokettersyn vil ikke risikere jobben sin for å beskytte ett firma som holder på med ulovligheter. Revisor skal melde fra om alle ting de finner som ikke er korrekt utført, selv feil som ikke har vært med hensikt må rapporteres hvis de oppdages. Anonymkode: 0887f...d76
petterm Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 Evt send epost. Skatt Øst: [email protected]Skatt Sør: [email protected]Skatt Midt-Norge: [email protected]Skatt Vest: [email protected]Skatt Nord: [email protected]
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #7 Skrevet 27. januar 2018 8 timer siden, petterm skrev: Evt send epost. Skatt Øst: [email protected]Skatt Sør: [email protected]Skatt Midt-Norge: [email protected]Skatt Vest: [email protected]Skatt Nord: [email protected] Disse eksisterer ikke lenger, får kun feilmelding når jeg prøver disse. Anonymkode: 6b261...247
petterm Skrevet 27. januar 2018 #8 Skrevet 27. januar 2018 Da ville jeg ringt skatteetaten 800 80 000 og spurt om hvordan man tipser anonymt.
Almond Skrevet 27. januar 2018 #9 Skrevet 27. januar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det garantert at revisor gir denne info videre til skattemyndighetene (info er alvorlig og lar seg etterprøve)? Det er vanskelig å finne noen å kontakte i skatteetaten.. Anonymkode: 6b261...247 Ja helt klart. Jeg har mye med revisorer å gjøre i jobb. Dem er irriterende pirkete på hver eneste krone 🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå